Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Advertisements

ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transformátory (Učebnice strana 42 – 44)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
STŘÍDAVÝ PROUD PROUD MĚNÍCÍ SVŮJ SMĚR.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nadpis do sešitu Transformátory V-2-95.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Fyzika Transformátor.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Elektrické stroje.
Stavba transformátoru Transformace proudu a napětí
Digitální učební materiál
Transformátor VÝPOČTY.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Počítání s mocninami – I.
Transformátor.
Transformátory.
Co využíváme při nabíjení mobilu
TRANSFORMÁTOR.
TRANSFORMÁTORY Téma: Pár obrázků Studijní text
PRVKY ELEKTRONICKÝCH OBVODŮ
Elektronická učebnice - II
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Transformátor a jeho užití
Transformátory Jsou nedílnou součástí rozvodu elektrické energie, domácích elektrických spotřebičů… ZŠChodov, Komenského 273.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Indukčnost vlastní a vzájemná
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
ELEKTROTECHNIKA POKRAČOVÁNÍ – 1D 1W1 – pro 4. ročník oboru M.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Princip transformátoru
Transformátor VY_30_INOVACE_ELE_740 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:říjen 2012 Určeno:9. ročník ZŠ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 15 TÉMA: Transformátor ČÍSLO PROJEKTU:
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELII-3.3. TRANSFORMÁTORY.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Elektrické stroje netočivé
Transformace napětí, proudu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M-2-009
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transformátory Autor: Ing. Tomáš Kałuža VY_32_INOVACE_
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Transformátor TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Transformátor zařízení, které zvyšuje nebo snižuje střídavé
Fyzika 2.D 11.hodina 00:52:16.
TRANSFORMÁTOR.
Transformátory NÁZEV ŠKOLY
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Ing. Blankou Felixovou TRANSFORMÁTOR

- UMOŽŇUJE ZÍSKAT Z VYŠŠÍHO NAPĚTÍ NIŽŠÍ A NAOPAK ZÁKLADEM JSOU DVĚ CÍVKY A JÁDRO Z MAGNETICKY MĚKKÉ OCELI PRIMÁRNÍ CÍVKA - CÍVKA, NA KTEROU SE PŘIPOJUJE VSTUPNÍ STŘÍDAVÉ NAPĚTÍ U1 SEKUNDÁRNÍ CÍVKA - CÍVKA, K NÍŽ SE PŘIPOJÍ SPOTŘEBIČ, NA SEKUNDÁRNÍ CÍVCE NAMĚŘÍME VÝSTUPNÍ NAPĚTÍ U2 PODÍL VÝSTUPNÍHO KU VSTUPNÍMU NAPĚTÍ U2 : U1 JE PŘIBLIŽNĚ ROVEN POČTU ZÁVITŮ SEKUNDÁRNÍ CÍVKY K POČTU ZÁVITŮ PRIMÁRNÍ CÍVKY N2 : N1 POČET ZÁVITŮ SEKUNDÁRNÍ CÍVKY - N2 POČET ZÁVITŮ PRIMÁRNÍ CÍVKY - N1 N1 N2U2 U1 = TRANSFORMÁTOR

N1 N2 N1 N2 = PODÍL POČTU ZÁVITŮ SEKUNDÁRNÍ CÍVKY N2 A PRIMÁRNÍ CÍVKY N1 = p = p = TRANSFORMAČNÍ POMĚR POKUD JE TRANSFORMAČNÍ POMĚR p = ˃ 1 (U2 ˃ U1 = VÝSTUPNÍ NAPĚTÍ JE VĚTŠÍ NEŽ VSTUPNÍ NAPĚTÍ) = TRANSFORMACE NAHORU (př. TELEVIZNÍ OBRAZOVKA - 220V ˂ 2200V) POKUD JE TRANSFORMAČNÍ POMĚR p= ˂ 1 (U2 ˂ U1 = VÝSTUPNÍ NAPĚTÍ JE MENŠÍ NEŽ VSTUPNÍ NAPĚTÍ) = TRANSFORMACE DOLŮ (př. NABÍJEČKA TELEFONU - 220V ˃ 3,7V) TRANSFORMÁTOR MĚNÍ STŘÍDAVÉ NAPĚTÍ U1 NA STŘÍDAVÉ NAPĚTÍ U2 SE STEJNÝM KMITOČTEM, ALE JINOU HODNOTOU

U2 U1 PRIMÁRNÍ CÍVKASEKUNDÁRNÍ CÍVKA TRANSFORMÁTOR U2 U1 N1 N2 = = =