Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (početní)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření úhlů Stupňová míra (devadesátinná, nonagesimální) je zavedena tak, že pravý úhel je rozdělen na 90 dílů, které se nazývají (úhlové) stupně, značí.
Advertisements

Měření úhlů Základní pojmy Optickomechanické teodolity
Operace s vektory.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (grafické)
POZNÁMKY ve formátu PDF
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
SEMINÁRNÍ PRÁCE MATEMATIKA Created by Petr Nohejl Copyright© 2005 Fšechna práva vyhrazena..
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Počítáme s celými čísly
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 3. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: IV / 2 Č. materiálu:VY_ 42 _INOVACE_.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
20..
Měření úhlů.
MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 4. třídu
* Měření úhlů Matematika – 6. ročník *
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Převody úhlů Mgr. Alena Tichá.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_579_ČÍSLO_MILION Téma: OPAKOVÁNÍ ZÁPISU ČÍSLA.
MATEMATIKA Úhel a jeho velikost.
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Mechanika I. Rovnoměrný pohyb po kružnici VY_32_INOVACE_10-10.
Elektronická učebnice - II
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_72.
Základy geodézie a GPS Kateřina Tajovská
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Násobilka 6 VY_32_INOVACE_089, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 5 VY_32_INOVACE_088, 5. sada, M ANOTACE
22..
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Racionální čísla.
Operace s vektory Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
CELÁ ČÍSLA.
VEKTORY.
19..
Převodyvel.úhlůČástiúhlůPolovinaúhlů Sečti! Sečti!Řešrovnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Stupňová a oblouková míra (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Základy geodézie a GPS Kateřina Tajovská
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Základní škola Čelákovice
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_117.MAT.02 Inverzní funkce.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
Převody minuty, stupně. Převody minuty, stupně.
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Transkript prezentace:

Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (početní) * 16. 7. 1996 Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (početní) Matematika – 6. ročník *

* 16. 7. 1996 Velikost úhlu Velikost úhlu je nezáporné číslo, které lze přiřadit každému úhlu. A Úhly měříme v radiánech (oblouková míra), gradech (gonech, setinných stupních – setinná míra) nebo v (úhlových) stupních (stupňová míra). Základní jednotkou velikosti úhlu je (úhlový) stupeň – značíme - °. V (Úhlový) stupeň, je úhel rovnající se 𝟏 𝟗𝟎 pravého úhlu. B *

Velikost úhlu Menší jednotky : A * 16. 7. 1996 Velikost úhlu Menší jednotky : A (Úhlová) minuta (označení - ´ ) je jedna šedesátina stupně. (Úhlová) vteřina (označení - ´´ ) je jedna šedesátina minuty. Platí tedy 1°= 60´= 3 600´´ 1´= 60´´ V 1´= 𝟏 𝟔𝟎 ° B 1´´= 𝟏 𝟔𝟎 ´= 𝟏 𝟑 𝟔𝟎𝟎 ° *

Velikost úhlu Převeďte na minuty: Převeďte na stupně a minuty: 2°37´ * 16. 7. 1996 Velikost úhlu Převeďte na minuty: Převeďte na stupně a minuty: 2°37´ 56°58´ 720´ 6° 8 305´ 440´ 14°22´ 1 782´ 8°10´ 158´ 2 880´ 20°34´ 12° = 240´ = 7°20´ = 490´ = 2°38´ = 157´ = 29°42´ = 862´ = 48°8´ = 1 234´ = 138°25´ = 3 418´ = *

Sčítání úhlů Vypočtěte: 12° + 29° = 41° 27°28´ + 34°13= 61° 41´ * 16. 7. 1996 Sčítání úhlů Vypočtěte: 12° + 29° = 41° 27°28´ + 34°13= 61° 41´ + 1°23´ 47°38´ + 53°45´= 100° 83´ 83´ = 101°23´ 83´ > 60´ 34°48´ + 29°54´ + 124°37´ = 187° 139´ = 189°19´ 83´ = 1°23´ 27°23´ + 42°18´= 69°41´ 68°46´ + 73°51´= 142°37´ 12°45´ + 34°56´ + 56°12´= 103°53´ *

Odčítání úhlů Vypočtěte: 82° - 61° = 21° 67°41´ - 36°27´= 31° 14´ * 16. 7. 1996 Odčítání úhlů Vypočtěte: 82° - 61° = 21° 67°41´ - 36°27´= 31° 14´ 60´+ 18´ 93°18´ - 43°45´= 92° 78´ - 43°45´ = 49° 33´ 18´ < 45´ 137°28´ - 29°54´ - 78°37´ = 135° 148´ - 29°54´ - 78°37´ = 28°57´ 93° = 92°60´ 83°43´ - 35°18´= 48°25´ 68°32´ - 27°56´= 40°36´ 212°37´ - 134°56´ - 38°12´= 39°29´ *

Násobení úhlů přirozeným číslem * 16. 7. 1996 Násobení úhlů přirozeným číslem Vypočtěte: a + a = 2 · a = 2a; a + a + a = 3 · a = 3a; .. . 24° · 4 = 96° 37°13´ · 3 = 111° 39´ + 1°48´ 43°18´ · 6 = 258° 108´ 108´ = 259° 48´ 108´ > 60´ (82°31´ - 79°54´) · 12 = (81° 91´ - 79°54´) · 12 = 2°37´ · 12 = 24°444´ = 31°24´ 108´ = 1°48´ 23°3´ · 9 = 207°27´ 43°43´ · 7 = 306°1´ (180° - 127°41´) · 2= 104°38´ *

Dělení úhlů přirozeným číslem * 16. 7. 1996 Dělení úhlů přirozeným číslem Vypočtěte: 64° : 4 = 16° 37° : 5 = 35°120´ : 5 = 7° 24´ 72°18´ : 6 = 12° 3´ 240´+ 19´ 60°19´ : 7 = 56° 259´ : 7 = 8° 37´ 60:7=8(4) 4° = 240´ 120°40´ : 10 = 12°4´ 68°32´ : 8 = 8°36´ 332°36´ : 12 = 27°43´ *