Konektor, na kterém se provádí měření, se nachází v motorovém prostoru v úrovni rozhraní mezi motorem a převodovkou.
Máte-li vypnuté klíčky v zapalování, můžete konektor rozpojit.
Do zdířek, které při zacvaknutém konektoru navazují na černý a šedivý drát (bráno ze strany l-sondy) zasuňte „oholené“ konce drátů
Mimořádně opatrně zacvakněte konektor tak, aby z něj dráty náhodou nevypadly.
Na volné konce drátů připojte multimetr a nastavte požadovaný rozsah (v jednotkách nebo desítkách voltu). Dávejte pozor, abyste nechráněnými konci drátů nezavadili vzájemně o sebe nebo o kovovou část karoserie.
Nastartujte motor (pokud nemá provozní teplotu, tak ho nechte ohřát) a sledujte údaj na multimetru. Jeho hodnota se mění přibližně každou vteřinu. Když je sonda v pořádku, měla by maximální hodnota na displeji být cca 0,8 V, což odpovídá bohaté směsi.
Minimální hodnota by se měla pohybovat pod 0,1 V – to značí chudou směs. Po skončení měření vypněte motor a při vypnutých klíčkách v zapalování odstraňte dráty z konektoru.