Fyzika 6. ročník Teplota Anotace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzika 7. ročník Tlak, tlaková síla Anotace
Advertisements

Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
(míra tepelného stavu látky)
Teplota a její měření.
Fyzika 7. ročník Síla Anotace
Digitální učební materiál
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických výpočtech Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák přečte chemické.
Fyzika 6. ročník Atomy a molekuly Anotace
Fyzika 6. ročník Hmotnost Anotace
Fyzika 6. ročník Těleso a látka Anotace
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá Ohmovým zákonem
Fyzika 7. ročník Otáčivé účinky síly Anotace
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá seznámením s elektrotechnickými značkami Autor Ing. Zdeněk Fišer Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických reakcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Aplikuje poznatky.
Druhy pohybu – posuvný, otáčivý
Skupenství látek.
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Teplota a její měření.
Fyzika 7. ročník Pohyb tělesa Anotace
Tíhová síla a tíha tělesa
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Fyzika 6. ročník Rozměry těles, délka Anotace
Fyzika 7. ročník Skládání sil Anotace
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
Druhy pohybu – přímočarý, křivočarý
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Anotace Prezentace, která se zabývá navzájem opačnými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají opačná čísla. Speciální.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Technická mechanika Statika Úvod 01 Ing. Martin Hendrych
Měření teploty ČVUT – FEL, Praha Sieger, 2008.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření a znázornění síly
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
TEPLOTNÍ STUPNICE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_F.6.A ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Teplota – souhrnná cvičení I.
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.
Transkript prezentace:

Fyzika 6. ročník Teplota Anotace Prezentace, která se zabývá vysvětlením pojmu teplota Autor Ing. Zdeněk Fišer Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci se seznámí s pojmem teplota a naučí se ho měřit SVP Ne Klíčová slova Fyzika, teplota Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost 596 kB

Fyzika 6. ročník Teplota a její měření

Teplota těles souvisí s pohybem částic látky. Čím rychlejší je pohyb, tím větší je teplota. Teplotu měříme teploměry (kapalinové, bimetalové, polovodi-čové) a znázorňujeme ji na teplotní stupnici (skalární veličina). Rozlišujeme teplotní stupnici - Celsiovu - Kelvinovu - Fahrenheitovu

– Celsiova - značí se t - jednotkou je Celsiův stupeň [°C] - základními body jsou - telpota tání ledu 0 °C - teplota varu vody 100 °C

– Fahrenheitova - značí se F - jednotkou je stupeň Fahrenheita [°F] - základními body jsou - bod mrazu vody 32 °F - bod varu vody 212 °F

– Kelvinova (termodynamická) - značí se T - jednotkou je Kelvin [K] - základními body jsou - absolutní nula (počátek stupnice) - trojný bod vody 273,16 K

Vztahy mezi Kelvinovou a Celsiovou stupnicí Hodnota teplotního rozdílu na obou stupnicích je stejná

Příklad Převeďte 323 K = ...............°C 120°C = .............. K

t = T - 273 t = 323 – 273 = 50°C 323 K = 50 °C T = t + 273 T = -120 + 273 = 153 K 120°C = 153 K