1. Během jednoho oběhu kolem Slunce se Země otočí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZEMĚ JAKO VESMÍRNÉ TĚLESO
Advertisements

GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
PLANETA ZEMĚ 3.planeta od Slunce s výrazně odlišnými vlastnostmi oproti ostatním palnetám: ideální velikost umožňuje dostatečnou gravitaci pro udržení.
Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
Tvar a rozměry Země.
Proč se střídají roční období?
Orientujeme se na planetě Zemi
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Vítek Urban prosinec 2004 prima
Určování zeměpisné polohy
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
POHYBY ZEMĚ.
Pohyby Země Planeta Země se pohybuje obrovskou rychlostí, kterou lidé vůbec nevnímají.
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
Planeta Země.
Země MODRÁ PLANETA.
TRVÁNÍ DNE A NOCI.
PLANETA ZEMĚ.
Určování zeměpisných souřadnic
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Vrstevnice čára spojující místa se stejnou nadmořskou výškou
Kartografie a topografie
Prezentace na téma - Obsah map
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se způsobem zaznamenávání nadmořské.
Zeměpisná poloha.
POHYBY ZEMĚ Martin VRZALA.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Autor: Mgr. Helena Nováková
Glóbus Glóbus - zmenšený model Země - má své měřítko
POHYBY ZEMĚ.
Zeměpisná síť I. Jan Dušek.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Sluneční soustava 5. ročník
Kartografie a topografie
Který pohyb Země způsobuje jev zachycený na fotografii?
Rovníkové souřadnice I.druhu Autor: RNDr.Zdeňka Strouhalová Seminář z fyziky Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
GLÓBUS.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
U RČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY, MĚŘÍTKO - PROCVIČENÍ Autor: Hana Brýdlová.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Atmosféra - podnebí I. – teplotní pásy Tomáš Kvasný Zeměpis Březen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu.
VY_32_INOVACE_16_32_MĚSÍCE PLANET
MĚSÍC.
Pohyby Země.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Pohyby Země VIDEO Země vykonává 2 základní pohyby:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Země a Měsíc Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pohyby Země a Měsíce.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Otáčení Země kolem své osy
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Předmět: Zeměpis Ročník: 6. Tématický celek: Glóbus a mapa
Autor: Mgr. Helena Nováková
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_01_Světadíly_a_oceány_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
PLANETA ZEMĚ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VY_52_INOVACE_35_ Země ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník Ing. Hana Adamcová
Transkript prezentace:

1. Během jednoho oběhu kolem Slunce se Země otočí 365x proto má rok 365 dní Země obíhá kolem Měsíce, Slunce obíhá kolem Země Měsíc obíhá kolem Země a společně se Zemí obíhají okolo Slunce

2.Pohyby Měsíce a Země vzhledem ke Slunci jsou následující Slunce obíhá kolem Měsíce a společně obíhají kolem Země Země obíhá kolem Měsíce, Slunce obíhá kolem Země . Měsíc obíhá kolem Země a společně se Zemí obíhají okolo Slunce

3. Měsíc je těleso, které obíhá kolem Země. Na povrchu Není voda, je tam velmi řídký vzduch Není voda ani vzduch Je pouze voda, není tam však vzduch

4. V poloviční vzdálenosti mezi severním a jižním pólem probíhá Poledník, dělí zeměkouli na východní a západní polokouli. Rovník, dělí zeměkouli na severní a jižní polokouli rovnoběžka

5. Myšlená čára, která spojuje severní a jižní pól, se jmenuje Poledník Rovnoběžka Vrstevnice

6. Kružnice rovnoběžné s rovníkem se jmenují Rovnoběžky Rovnice poledníky

7. Zeměpisnou šířku určujeme podle Rovníku a poledníku Poledníku Rovnoběžky

8. Zeměpisnou délku určujeme podle Poledníku Rovnoběžky Rovníku

9. Zeměpisná poloha místa se určí Pomocí rovníku a severního a jižního pólu Pomocí zeměpisné délky a zeměpisné šířky Záběrem z družice

10. Nadmořská výška se na mapě udává číselným údajem, který je připsaný k výškové značce. Nazývá se Kóta Měřítko vrstevnice

11. Čáry, které na mapě spojují body o stejné nadmořské výšce, se jmenují Vrstevnice Kóty Výškovnice

12. Pevninský šelf je Okraj pevniny zatopený mořem do hloubky asi 200 m Ostrov, který vznikl sopečnou činností Nejvyšší bod na ostrově, který vznikl sopečnou činností. Kolem ostrova je šelfové moře.

13.Je na Zemi větší rozloha oceánů nebo pevniny? Oceánů je asi 71%, pevniny 29% Pevniny je o 20% více než oceánů Plocha oceánů je zhruba stejná jako plocha pevniny

14. Místo, kde rozžhavené a roztavené horniny vystupují z nitra Země na povrch, se jmenuje láva vyvřelina sopka

15. Podzimní rovnodennost je 21. října, na severní polokouli trvá den i noc 12 hodin 23. září, den i noc trvá 12 hodin na celé planetě 21. září