Úvod do MHD Trolejbusy: úvod
Dopravní prostředky Autobusy Trolejbusy Elektrobusy Hybridní autobusy Tramvaje Lehké a těžké metro Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Provozní náklady 1 Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Provozní náklady 2 Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Trolejbusy: historie První vozidlo podobné trolejbusu: Siemens 1882 – Berlín – Electromotte První reálně využívaná linka: Berlín První tratě na území ČR: Gmünd/České Velenice České Budějovice Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Současnost na území ČR Plzeň – doplněk tramvají Zlín – páteř MHD České Budějovice – náhrada tramvají Jihlava – náhrada tramvají Hradec Králové – páteř MHD Brno – doplněk tramvají Děčín – páteř MHD Pardubice – páteř MHD Mariánské Lázně – náhrada tramvají Teplice v Čechách – náhrada tramvají Opava – náhrada tramvaje Ostrava – doplněk tramvají Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Napájení trolejbusů 600/750 V = Soustava TI se stálým měřením izolačního stavu proti zemi (TI =izolovaná proti zemi) Měnírny s transformátory a neřízenými usměrňovači Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Trolejové vedení Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Použité prameny http://www.wikipedie.cz Jansa, F: Vozidla elektrické trakce – elektrická zařízení kolejových hnacích vozidel; Nakladatelství dopravy a spojů, Praha, 1987 Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0