E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního vzdělávání
Hlavní cíl projektu: Příprava studijního materiálu v elektronické formě - v LMS Moodle Jaký by měl být?
Co by měl tedy autor e-learningového studijního materiálu: Znát učební látku Stanovit si hlavní a vedlejší studijní cíle (2.5) Vytvářet zpětnovazební a kontrolní prvky (2.7.6, 2.8) Vědět jak vytvořit názorný materiál(2.7.3) Umět vytvořit pro studenta atraktivní materiál (2.7.7)
pokračování Umět psát čtivě (2.7.2) Motivovat žáka ke studiu (2.7.6, 2.9) Vytvářet materiál interaktivní (1.5) Ujednotit si s kolegy standardy materiálu (2.7.1) Ovládat LMS MOODLE
A teď k jednotlivým kapitolám prvého modulu
1. E-learning jako technologický prvek distančního vzdělávání E-learning patří do distančního vzdělávání. V prvých dvou podkapitolách se hlavně seznamte se čtyřmi základními principy DiV. Poučte se, co vlastně je e-learning. Seznamte se s jeho výhodami a nevýhodami, a které jsou jeho hlavní součásti. Věnujte se důkladněji kapitole o Účastnících e-learningu.
Pokračování kap.1 Nový pojem Tutor a Tutoriál. Tento pojem úzce souvisí s e-learningem. Aspoň si kapitolu přečtěte – tutor pracuje poněkud jinak, než jste zvyklí.
2. Tvorba studijních opor pro e-learning Této kapitole věnujte značnou pozornost. Bez osvojení si vědomostí z ní si snížíte výrazně šanci vytvořit dobrý studijní e-learningový text.
2. Tvorba studijních opor pro e-learning Stěžejními kapitolami druhé části jsou: 2.5 Vymezení studijních cílů. 2.7 Psaní studijních textů. 2.9 Průvodce studiem, Studijní návod.
2. Tvorba studijních opor pro e-learning Jistě pro vás nebudou bez zajímavosti kapitoly: Doporučený pracovní postup, studijní čas, studijní text a barva, kompozice obrázků, pravidla citací, multimediální prvky, grafická úprava textu. aplikace autorského zákona.
3. Hodnocení kvality e-learningového kurzu Pokud někdy budete hodnotit e-learningové studijní materiály, v kapitole se dovíte, jak a co hodnotit. A pokud se chcete vyhnout výtkám hodnotitelů, pak si tuto kapitolu přečtěte dříve než začnete s psaním vlastních materiálů.
Závěrem: Co je tedy nutné? Studijní materiál v LMS Ovládn utí LMS Umět psát Di text Znalost obsahu
Harmonogram kurzu Úvodní tutoriál – Modul 1 – až POTy Modul 2 – až 5.1. – 3 POTy Modul až – 2 POTy, vytvoření materiálů v LMS Moodle Aktivity modulu 3 (Moodle) budou probíhat v v instalaci Gymnázia Třinec
Studijní materiály Základní studijní materiál – elektronický výukový text v LMS Vytištěný výukový text - vždy pro daný modul Vytištěný Průvodce studiem (obsahuje pokyny pro odezvdávání POTů) Harmonogram kurzu Dotazník
POT Práce opravovaná tutorem 7 POTů v celém kurzu Odevzdávání v termínech dle harmonogramu Odesílání prostřednictvím výukového systému– diskuzní příspěvky s přílohou
Práce v LMS iTutor Studium výukových materiálů – modul Student Odesílání vypracovaných úkolů (POTů) – práce s diskusními příspěvky (podrobnosti v Průvodci studiem) Veřejná elektronická diskuse s kolegy – připomínky, nedostatky, náměty ke kurzu
Výhled A na co se můžete těšit v dalších modulech?
Modul až 5.1. moderní formy práce na Internetu, moderní formy práce na Internetu, práce s informačními zdroji, efektivní vyhledávání ve zdrojích, práce s informačními zdroji, efektivní vyhledávání ve zdrojích, sdílení informací a nástroje pro kolaborativní přístup k výuce – wiki technologie, sdílení informací a nástroje pro kolaborativní přístup k výuce – wiki technologie, současné trendy v elektronické podpoře vzdělávání, současné trendy v elektronické podpoře vzdělávání, elektronické výukové materiály. elektronické výukové materiály.
Modul až LMS Moodle z pohledu pedagoga. LMS Moodle z pohledu pedagoga. Tvorba kurzu – základní dovednosti. Tvorba kurzu – základní dovednosti. Tvorba kurzu – struktura a prvky výukových materiálů (odkazy, adresáře, textová/HTML stránka). Tvorba kurzu – struktura a prvky výukových materiálů (odkazy, adresáře, textová/HTML stránka). Práce s aktivitami, způsoby jejich vyhodnocování. Práce s aktivitami, způsoby jejich vyhodnocování. Ukončení kurzu, archivace, opětovné zpřístupnění kurzu. Ukončení kurzu, archivace, opětovné zpřístupnění kurzu. Typické činnosti při tvorbě kurzu – příklady. Typické činnosti při tvorbě kurzu – příklady.
Kontakty (tutor modulu 1) (tutor modulu 1) Regionální centrum celoživotního vzdělávání, VŠB-TU Ostrava Regionální centrum celoživotního vzdělávání, VŠB-TU Ostrava Stránka projektu ELKEL: Stránka projektu ELKEL:
Děkujeme za pozornost Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního vzdělávání