Počítačová podpora konstruování I 2. přednáška

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová podpora konstruování I 1. přednáška František Borůvka.
Advertisements

Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
BU51 Systémy CAD RNDr. Helena Novotná.
Prezentace nového SQL modulu Mzdy a personalistika Pavel Pitaš Miloš Jirčík.
Ukázková data grafická jsou majetkem IMIP. Popisná data jsou fiktivní.
Počítačová podpora konstruování I 10. přednáška František Borůvka.
Počítačová podpora konstruování I 5. přednáška František Borůvka.
Ovládání a přizpůsobení prostředí AutoCADu
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Úvod Formát SVG Aplikace sSVGui Ukázka aplikace Závěr.
Kuželosečky Autor: Mgr. Alena Tichá.
Zoner Callisto.
Kovoprog – geometrické prvky, modifikace a kontury frézování
Modelování v AUTOCADU Křivky v prostoru, modelování z těles a povrchů,
Analýza informačního systému
Kristýna LEIMEROVÁ Katedra geoinformatiky
Modelování v prostoru.
Rovinné útvary.
Dynamické bloky AutoCAD® 2006 Projektování v elektroenergetice
Počítačová podpora konstruování I 4. přednáška František Borůvka.
Počítačová podpora konstruování I 6. přednáška František Borůvka.
Vkládání kreslených útvarů
Excel– Zásady Ing. Bohumil Bareš.
Power Point– popis prostředí
5,6. hodina ZÁKLADY KRESLENÍ: Jednotky Modelový a výkresový prostor
Počítačová podpora konstruování I 3. přednáška František Borůvka.
Základy práce s programem
CorelDraw – čárové objekty
Analýza infromačního systému. Matice afinity ISUD matice – Insert (vkládání dat) – Select (výběr dat) – Update (aktualizace dat) – Delete (vymazání dat)
Vektorová grafika.
Diferenciální geometrie křivek
VISUAL BASIC PRALG.
Kuželosečky.
Způsoby uložení grafické informace
Počítačová podpora konstruování I 7. přednáška František Borůvka.
Variační geometrie a parametrizace modelu KMA / GPM F. Ježek
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Diferenciální geometrie křivek
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Příklad 3 Stabilita svahu 2D. Kroky k řešení úlohy Modelování geometrie Definice atributů (vlastnosti a materiál) Zavedení vlastní tíhy Generování sítě
Analýza informačního systému. Podrobně zdokumentovaný cílový stav Paramentry spojené s provozem systému – Cena – Přínosy – Náklady a úspory – …
švýcarský vektorový program pro kresbu map
Vektorová grafika. Vektorové entity Úsečka Kružnice, elipsa, kruhový oblouk,… Složitější křivky, splajny, Bézierovy křivky, … Plochy Tělesa Modely.
ProgeCAD Základy kreslení.
Počítačová podpora konstruování I 8. přednáška František Borůvka.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Počítačová podpora konstruování I 14. přednáška František Borůvka.
Tato prezentace byla vytvořena
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vektorová grafika. Vektorové entity Úsečka Kružnice, elipsa, kruhový oblouk,… Složitější křivky, splajny, Bézierovy křivky, … Plochy Tělesa Modely.
ProgeCAD Základy kreslení.
BU51 CAD systémy RNDr. Helena Novotná. Obsah přednášek  Co potřebujeme z teorie  Ovládání a přizpůsobení AutoCADu (profily, šablony, pracovní prostory,
Solidworks. Solidworks Uplatnění strojního programování: výroba složitějších součástí pomocí klasického programování se postupně stávala neefektivní a.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Microsoft FRONT PAGE Šablona 32 VY_32_INOVACE_19_10_Front Page.
Ovládání a přizpůsobení prostředí AutoCADu uživatelské rozhraní možnosti nastavení profily.
Geometrické modelování
Úvod do aplikace Autodesk AutoCAD
Fergusonova kubika a spline křivky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základy práce s programem
ProgeCAD Základy kreslení.
Digitální učební materiál
Základy práce s programem
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Vektorová grafika.
Způsoby uložení grafické informace
9. Klotoida – přechodnice v silničním stavitelství
9. Klotoida – přechodnice v silničním stavitelství
Transkript prezentace:

Počítačová podpora konstruování I 2. přednáška František Borůvka

Doplnění znalostí o skicáři Pro/E Wildfire Cíl přednášky Doplnění znalostí o skicáři Pro/E Wildfire Skicář, Základní skicář a Intent Manager Nastavení skicáře Práce se skicářem Uložení a načtení skici, možnosti ovládáni při skicování Skicování složitější geometrie Modifikace skicované geometrie Relace

Skicář Dva typy skicáře, Základní (historie  ) Intent Manager Zapnutí a vypnutí skicáře - sketch > Intent Manager. Základní (historie  ) Nutná regenerace skici Bez automatického kótování, není průběžná kontrola kótování Intent Manager Automatické kótování Kóty a vazby (constraints) Systémové kóty (volné) a uživatelské kóty (pevné) Rychlá nabídka – pravé tlačítko na myši

Nastavení skicáře Config.pro Nastavení prostředí Zapnutí Inten manageru sketcher_intent_manager ( yes) nastaveni prostředí skicáře, (barva pozadí, mřížka, zachycování, atd.) sketcher_set_grid_x_spacing …… Nastavení způsobu a přesnosti kótování sketcher_num_digits nastavení vazeb (H,V, L, tan., kol., atd.) sketcher_perpendicular_skamps ……. Nastavení prostředí Sketch > Options nebo nástrojový panel Sketcher Zobrazení na display Zapínaní,vypínání vazeb Parametry mřížku

Základní entity Line Rectangle Circle Arc Fillet Dimension Centrline Tangent Rectangle Circle Center/Point. Concentric 3 Point 3 Tangent Arc 3 Point/Tangent End Center/Ends Fillet Dimension

Tvorba geometrie při skicování Volba referencí Ovládání vazeb pomocí myši Základní entity, pravé tlačítko myši Vkládání a mazání vazeb Načtení, přidání a uložení skici Sketch> Data from file File> Save

Kuželosečky Elipsa Obecná kuželosečka, Sketch > Arc > Conic Kóta „rho“ pro segment kuželosečky - rho = a/(a+b) Pro elipsu - 0.05 < "rho" < 0.5 Pro uzavřenou elipsu rho = (sqrt (2) - 1) Pro parabolu - "rho" = 0.5. Pro hyperbolu - 0.5 < "rho" < 0.95 Kótování koncových bodů

Souřadne systémy,body Body Souřadné systémy Pomocná entita, snadnější a přesnější okótování skici Souřadné systémy Kotování bodů křivky k jednomu souřadnému systému Reference ve skice Pro prvek typu blend, relativní polohu jednotlivých skic.

Spline Kreslení Konverze na spline Kótování Sketch > Spline Edit > Convert To > Spline Kótování Lineární koty koncových bodů Lineární koty intrpolačnich bodů Tečné podmínky Poloměry křivosti

Modifikace Spline Modifikace koncových a interpolačních bodů spline Posunutí interpolačních bodů. Přidání bodů nebo vrcholů. Vymazání bodů nebo vrcholů. Ovládání spline pomocí řídícího polygonu. Vytvoření řídícího polygonu. Modifikování souřadnic bodů splajnu. Načíst souřadnice bodů splajnu ze souboru. Získat informace o bodech splajnu. Interpretovat souřadnicový systém jako kartézský. Interpretovat souřadnicový systém jako polární. Modifikace koncových podmínek koncových bodů Modifikace tečných podmínek. Modifikace křivosti Modifikování počtu interpolačních bodů Snížení stupně spline. Vyhlazení splajnu.

Text Kreslení Modifikace textu Sketch > Text Font - pro_font_dir v config.pro Aspect Ratio ….poměr výšky a šířky Slant Angle ….sklon textu Place Along Curve ….přiřazení ke křivce

Modifikace geometrie Zrcadlení skici Rotace skici Posun skici

Relace Přepínání kót Definice relací Editace relací Info > Switch Dimension Definice relací Tools> Relations… Editace relací