31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

4.1 Přímka (modelování, rýsování)
35.1 Krychle, válec, kvádr, jehlan
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
síť, objem, povrch opakování
20.1 Trojúhelníková nerovnost
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Za předpokladu použití psacích potřeb.
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
29.1 Síť a povrch kolmého hranolu
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
Elektronická učebnice - I
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Elektronická učebnice - I
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
21.1 Útvary souměrné podle osy
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Obvod rovinných obrazců Pojmenuj geometrické tvary a urči kolik mají.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry. Co vidíš na jejich povrchu? Autor: Mgr. Blanka Průšová

31.2 Co již víme Znám rozdíl mezi geometrickými obrazci Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 31.2 Co již víme Znám rozdíl mezi geometrickými obrazci a geometrickými tělesy. Bezpečně poznám trojúhelník, čtverec, kruh, obdélník, krychli, kvádr, kouli, válec a kužel. Vím, že kvádr má 6 stěn. Dvě protější stěny jsou shodné, mají tvar obdélníku, dvě z nich mohou mít tvar čtverce.

31.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 31.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Síť kvádru si můžeš představit jako takový „obleček“ na kvádr. Nebo jako vystřihovánku, ze které lze kvádr složit. Co je to síť kvádru? Na obrázcích vidíš síť kvádru, ze které je možné kvádr složit. Stejně jako u krychle musíme síť vystřihnout, jednotlivé stěny v místě hran přeložit, složit a slepit.

Povrch kvádru je součet obsahů všech jeho stěn. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 31.4 Co si řekneme nového? Povrch kvádru je součet obsahů všech jeho stěn. Co je povrch kvádru? Kvádr má 6 stěn. Jeho protilehlé stěny jsou shodné obdélníky. Proto povrch kvádru počítáme tak, že vypočítáme obsah podstavy a dvou přilehlých stěn a jejich součet vynásobíme dvěma. c S = 2 . ( a . b + b . c + a . c ) b a Jednotky povrchu jsou stejné jako jednotky obsahu, tedy: mm2, cm2, dm2, km2.

31.5 Procvičení a příklady 1. Vypočítej povrch kvádru o rozměrech. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 31.5 Procvičení a příklady 1. Vypočítej povrch kvádru o rozměrech. a = 8 cm, b = 6 cm a c = 5 cm. S = 2 . ( a . b + b . c + a . c ) S = 2 . ( 8 . 6 + 6 . 5 + 8 . 5 ) S = 2 . ( 48 + 30 + 40) S = 2 . 118 S = 236 cm2 a = 8 cm b = 6 cm c = 5 cm 5 cm 6 cm 8 cm Připomeň si převody jednotek obsahu: 1 dm2 = 100 cm2 1 m2 = 100 dm2 1 dm2 = 10 000mm2 1 m2 = 10 000 cm2 1 m2 = 1 000 000 mm2 2. Vypočítej povrch kvádru o rozměrech a = 70 mm, b = 6 cm a c = 45 mm. Výsledek vyjádři v dm2.

31.6 Něco navíc pro šikovné 1. Tatínek chce natřít dvě bedny: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 31.6 Něco navíc pro šikovné 1. Tatínek chce natřít dvě bedny: jedna má tvar krychle s hranou 60 cm a druhá má tvar kvádru s rozměry 7 dm, 6 dm a 4 dm. Vypočítej a porovnej povrch obou beden. Zjisti, na kterou bude potřebovat více barvy. 2. Maminka potřebuje zabalit 3 vánoční dárky: jeden tvaru kvádru s rozměry 30 cm, 40 cm a 50 cm, druhý tvaru krychle o délce hrany 20 cm a třetí tvaru kvádru s rozměry 20 cm, 30 cm a 45 cm. Zjisti, jestli jí bude na zabalení těchto dárků stačit role vánočního papíru o rozměrech 70 cm x 3 m. ( Uvědom si, jaký tvar bude mít papír odmotaný z role!!!)

31.7 Surface cuboid kvádr síť bedna dárek net cuboid box present Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 31.7 Surface cuboid kvádr síť bedna dárek net cuboid box present

31.8 Test znalostí Vyber správný vzorec pro výpočet povrchu kvádru: Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 31.8 Test znalostí Vyber správný vzorec pro výpočet povrchu kvádru: a) s = 2 . ( b . b + b . c + a . c ) b) S = 6 . A + B c) S = 6 . a . b d) S = 2 . ( a . b + b . c + a . c ) 3. Jednotky povrchu jsou: a) kg, dkg, g b) ml, l, dcl c) mm2, cm2, dm2 d) mm2, cm, dm Kolik stěn tvoří kvádr? a) 4 b) 5 c) 6 d) 8 4. Kolik hran a vrcholů má kvádr? a) 6 hran a 4 vrcholy b) 8 hran a 12 vrcholů c) 4 hrany a 4 vrcholy d) 12 hran a 8 vrcholů Správné odpovědi: d c Test na známku

31.9 Použité zdroje, citace 1. Obrázky z databáze Klipart Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 31.9 Použité zdroje, citace 1. Obrázky z databáze Klipart 2. http://www.vyukovematerialy.cz/matika/5/geometr/kvadr02.jpg, slide 3 3. http://www.zscholtice.cz/svs/lacko/matematika_6roc/krychlekvadr/obrazky/kvadr_sit.png, slide 3 4. http://obrazky.cz/?q=t%C4%9Bleso+ku%C5%BEel&from=19, slide 2

31.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 31.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 01 – 06/2013 Ročník 5. ročník Klíčová slova Kvádr, povrch a síť kvádru Anotace Prezentace popisující výpočet povrchu kvádru.