30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

4.1 Přímka (modelování, rýsování)
35.1 Krychle, válec, kvádr, jehlan
20.1 Malá násobilka - násobení
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
síť, objem, povrch opakování
20.1 Trojúhelníková nerovnost
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
34.1 Souřadnice bodů, osy souřadnic x, y
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
29.1 Síť a povrch kolmého hranolu
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Elektronická učebnice - I
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
21.1 Útvary souměrné podle osy
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Obvod rovinných obrazců Pojmenuj geometrické tvary a urči kolik mají.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa. Autor: Mgr. Blanka Průšová

30.2 Co již víme Znám rozdíl mezi geometrickými obrazci Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 30.2 Co již víme Znám rozdíl mezi geometrickými obrazci a geometrickými tělesy. Bezpečně poznám trojúhelník, čtverec, kruh, obdélník, krychli, kvádr, kouli, válec a kužel. Vím, že krychle má 6 stěn, které mají tvar čtverce.

30.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 30.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Síť krychle si můžeš představit jako takový „obleček“ na krychli. Nebo jako vystřihovánku, ze které lze krychli složit. Co je to síť krychle? Na obrázcích vidíš síť krychle, ze které je možné složit hrací kostku. Síť musíme vystřihnout, jednotlivé stěny v místě hran přeložit, složit a slepit.

Povrch krychle je součet obsahů všech jejích stěn. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 30.4 Co si řekneme nového? Povrch krychle je součet obsahů všech jejích stěn. Co je povrch krychle? Krychle má 6 stěn. Její stěny jsou shodné čtverce. a Proto povrch krychle počítáme tak, že vypočítáme obsah jedné stěny (čtverce) a vynásobíme šesti (šest stěn). S = 6 . a . a Jednotky povrchu jsou stejné jako jednotky obsahu, tedy : mm2, cm2, dm2, km2.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 30.5 Procvičení a příklady 1. Vypočítej povrch krychle o délce hrany 7 cm. Připomeň si převody jednotek obsahu: 1 dm2 = 100 cm2 1 m2 = 100 dm2 1 dm2 = 10 000 mm2 1 m2 = 10 000 cm2 1 m2 = 1 000 000 mm2 a = 7 cm S = 6 . a . a S = 6 . 7 . 7 = 294 S = 294 cm2 7 cm 2. Vypočítej povrch krychle o délce hrany 50 cm. Výsledek převeď na dm2. a = 50 cm S = 6 . a . a S = 6 . 50 . 50 = 15 000 15 000 cm2 = 150 dm2 S = 150 dm2 Připomeň si : 1 dm2 = 100 cm2 50 cm

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 30.6 Něco navíc pro šikovné 1. Pečlivě si prohlédni obrázky a spočítej, z kolika krychlí se stavby skládají. 2. Dokážeš si představit stavbu z krychlí podle plánku půdorysu? 3. Podle obrázku zapiš počty použitých krychlí do půdorysu. Spočítej, z kolika krychlí se skládá. Postav ji.

30.7 Surface cube stavba půdorys krychle hrací kostka construction Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 30.7 Surface cube stavba půdorys krychle hrací kostka construction top view cube dice

30.8 Test znalostí Vyber správný vzorec pro výpočet povrchu krychle: Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 30.8 Test znalostí Vyber správný vzorec pro výpočet povrchu krychle: a) O = 6 . a . a b) S = 6 . a . b c) S = 6 . a . a d) S = a . a 3. Kolik hran a vrcholů má krychle? a) 6 hran a 4 vrcholy b) 8 hran a 12 vrcholů c) 4 hrany a 4 vrcholy d) 12 hran a 8 vrcholů Jednotky povrchu jsou: a) mm2, cm, dm b) kg, dkg, g c) ml, l, dcl d) mm2, cm2, dm2 4. Stěny krychle jsou tvořeny: a) shodnými trojúhelníky b) shodnými obdélníky c) shodnými čtverci d) obdélníky a čtverci Správné odpovědi: c d Test na známku

30.9 Použité zdroje, citace 1. Obrázky z databáze Klipart Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 30.9 Použité zdroje, citace 1. Obrázky z databáze Klipart 2. JUSTOVÁ,J., Matematika pro 5.ročník základních škol 3.díl 5.vyd. Všeň: Alter, 2010. ISBN 978-80-7245-214-9 3. MOLNÁR,J., MIKULENKOVÁ, H., Matematika a její aplikace 3.díl 1.vyd. Olomouc : Prodos, 2008 ISBN 978-80-7230-210-9 4. http://gwydir.demon.co.uk/jo/solid/cube.gif, slide 3 5. http://www.zscholtice.cz/svs/lacko/matematika_6roc/krychlekvadr/obrazky/kostka.png, slide 3 6. http://www.chytraktim.cz/images/clanky/sit_krychle.jpg, slide 3 8. http://cache.kotaku.com/assets/images/9/2011/10/rubix_cube.jpg, slide 1 9. http://www.haceknakabelku.net/1099-2343-large/nausnice-swarovski-elements-ruzova-krychle.jpg, slide 1

30.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 30.10 Anotace Autor Mgr. Blanka Průšová Období 01 – 06/2013 Ročník 5. ročník Klíčová slova Krychle, povrch krychle, síť Anotace Prezentace popisující výpočet povrchu krychle.