SkyDrive a jeho použití jako úložiště pro grafické soubory Střední odborná škola Otrokovice www.zlinskedumy.cz Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní výpočty mzdy Střední odborná škola Otrokovice
Advertisements

Náklady – členění Střední odborná škola Otrokovice
Propojení dat mezi MS-Word a MS-Excel
Výnosy – členění Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Klimánková.
Faktury a jejich zpracování Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Vlastnosti posloupností
Word – Hypertextový odkaz
Excel – základní početní operace
Exponenciální rovnice řešené pomocí logaritmů
MS-Excel – relativní a absolutní odkaz
Servisní prohlídky – druhy, úkony
Obchodní dopisy Střední odborná škola Otrokovice
Pokladní doklady Střední odborná škola Otrokovice
Základní dělení a parametry logických členů
Rozvaha – sestavení Střední odborná škola Otrokovice
Windows 8 zvuk, video a grafické ovládací prvky v databázi Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
DHM – degresivní odpisy
Střední odborná škola Otrokovice
Účelové stravování Střední odborná škola Otrokovice
Spojka třecí kotoučová – diagnostika
Word – hromadná korespondence Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr.
Účtování materiálových zásob, způsob B
Rozvaha – princip Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
Účtování nákladů – příklady souvztažností
Vaření – rozdělení, způsoby
MS-Office 365 moderní úložiště (nejen) grafických souborů Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
MS-Office 2010 – grafické možnosti kancelářského balíku Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
MS-Excel – financování školního výletu
Posloupnosti – základní pojmy Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Ukázka počítačové grafiky – zpracování digitální fotografie Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Word – tabulka a výpočet
Rozevírací menu Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel Kovář.
Úkoly personalistiky Střední odborná škola Otrokovice
Pasívní bankovní obchody Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Úvodní lekce do programu Excel Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr.
DHM – další způsoby pořízení Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Nápravy – druhy, diagnostika závad
Kontrola tlumičů pérování
Brzdy – kontroly, závady a opravy
Příklad na zpracování účetních dokladů
Snellův zákon lomu Střední odborná škola Otrokovice
Rozvaha – řešení bilanční rovnosti
Bankovní systém ČR Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
Word – obrázek v textu Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel.
Souvislý příklad na zásoby
Realizace logických obvodů
Typy a výpočty hospodářského výsledku
Vaření živočišných potravin
DHM – lineární odpisy Střední odborná škola Otrokovice
Uzavřený systém Střední odborná škola Otrokovice
Okna zdvojená Střední odborná škola Otrokovice
Aritmetická posloupnost – základní pojmy
Typy počítačových sítí Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel.
Základy psychologie – úvod
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Zboží z dovozu Střední odborná škola Otrokovice
Sčítání a odčítání výrazů Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana.
Účtování výnosů – příklady souvztažností
Aktivní bankovní obchody Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie.
Komíny Střední odborná škola Otrokovice
Vazebná energie Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel Kovář.
Řízení – diagnostika závad, opravy
Lineární nerovnice Střední odborná škola Otrokovice
Geometrická posloupnost – základní pojmy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Word Číslo DUM: III/2/VT/2/2/30 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro komunikaci Číslo DUM: III/2/VT/2/2/35 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS PowerPoint Číslo DUM: III/2/VT/2/2/32 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Picasa Číslo DUM: III/2/VT/2/2/37 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro komunikaci
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Disk Google Číslo DUM: III/2/VT/2/2/36 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Transkript prezentace:

SkyDrive a jeho použití jako úložiště pro grafické soubory Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel Kovář Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Charakteristika DUM Název školy a adresaStřední odborná škola Otrokovice, tř. T. Bati 1266, Otrokovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ /4 AutorPaedDr. Pavel Kovář Označení DUM VY_INOVACE_32_SOSOTR-Am-IKT/2-VT-2/8 Název DUMSkyDrive a jeho použití jako úložiště pro grafické soubory Stupeň a typ vzděláváníStředoškolské vzdělávání Kód oboru RVP23-68-H/01 Obor vzděláváníAutomechanik Vyučovací předmětInformatika a výpočetní technika Druh učebního materiáluVýukový materiál Cílová skupinaŽák, 16 – 17 let Anotace Výukový materiál je určený k frontální výuce učitelem, případně jako materiál pro samostudium, jednotlivé partie nutno doplnit výkladem; náplň: prezentace seznamuje se základními vlastnostmi portálu SkyDrive s důrazem na možnost transportovat a ukládat a následně upravovat grafické soubory Vybavení, pomůckyDataprojektor Klíčová slovaCloudová řešení, Skydrive Datum

SkyDrive a jeho použití jako úložiště pro grafické soubory Dr. Pavel Kovář Náplň učiva SkyDrive a přihlášení se k této službě Cloudové služby portálu SkyDrive Přihlášení a profil Nový uživatel a jeho práva Sdílení Editace souborů pomocí aplikací MS-Office 2013

Pracujete s moderní MS-Office 2013? Pak nepochybně použijete cloudovou službu SkyDrive. Co jsou to cloudové služby? Představte si, že internet nabízí práci se souborem uloženým na portálu, k němuž může aktivně přistoupit pouze vybraná skupina uživatelů. Cloudové služby – např. na portále SkyDrive – umožní uložený soubor editovat a opět vracet na web. Na jednom souboru tak může pracovat více uživatelů spojených pouze přes internet. Fyzicky si mohou být velmi vzdáleni – běžná je tak týmová práce přes oceán a potřebný dokument je hotov v termínu, přestože jeho tvůrci jsou fyzicky vzdáleni tisíce kilometrů. Obr. 1.

Tato prezentace si nečiní nárok být reklamním portálem pro SkyDrive. Ale neuvedeme-li pro úvod jinou informaci, než že je zde zdarma poskytnuta mnohagigabajtová schrána, Jistě v mnohém z nás vzbudí oprávněný zájem. Mít svá vlastní videa, soukromé fotografie i texty do práce kdykoli po ruce, stojí za úvahu, zda si účet na portále SkyDrive zřídit, či ne. Skydrive nám však nabízí nejen uvedené úložiště, SkyDrive je také portálem umožňujícím komunikaci přes elektronickou poštu, disponuje výborným kalendářem, oddílu Lidé můžeme komunikovat přes službu Messenger. Obr. 2

Obr. 3 Základní křižovatka služeb nabízených portálem SkyDrive Pošta – y s přílohou Lidé – komunikace přes Skype, příp. chat přes komunikační program Messenger Kalendář – možnost nasdílení naplánovaných událostí týkajících se více účastníků SkyDrive – úložiště dat, hlavní služba stejnojmenného portálu

Ukázka pošty v rámci služeb portálu SkyDrive Obr. 4 SkyDrive nabízí plnohodnotnou ovou komunikaci za podpory služby Outlook, jejíž principy zná každý uživatel elektronické pošty pracující s aplikacemi MS-Office. Na ukázce vidíme odesílání zprávy s přílohou, v příloze je grafický prvek – obrázek ve formátu JPEG.

Příjem předchozí ové zprávy adresátem Vzhled Outlooku na portále SkyDrive v okamžiku přijetí nové ové zprávy Obr. 5

Služba Lidé – možnost komunikace přes Messenger Zpráva se odešle adresátovi jako klasický CHAT, ovšem zde se jedná o vysoce soukromou korespondenci, třetí osoba může být do takového dialogu pouze Přizvána jedním z komunikujících. Obr. 6

Adresát přijal CHAT, na který může „JUST IN TIME“ odpovídat Jako součást komunikačních možností je zde zabudována i služba Skype, portál SkyDrive tedy nabízí i bezplatnou hlasovou a obrazovou komunikaci účastníků, službu Skype, zde nebudu pro její všeobecnou známost popisovat, v rámci portálu, který je předmětem této prezentace, je jeho význam okrajový – Skype je jednou ze Služeb. Obr. 7

Hlasový a obrazový komunikátor Skype je možné použít v rámci služeb nabízených portálem SkyDrive Obr. 8

Kalendář Velmi užitečnou službou jsou v rámci SkyDrive kalendáře. Nemůže se dvěma partnerům stát, aby křížili vlastní akce, protože sdílí-li navzájem své kalendáře, jsou elektronicky upozorněni na křížení akcí pořádaných či plánovaných v rámci časových plánů nasdílených kalendářů. Obr. 9 Ukázka vyplněného kalendáře na dané časové období. Kalendář lze uložit, nasdílet a poté dál editovat a doplňovat.

Kalendář byl doplněn o další události Obr. 10 V aktuálním datu se nám zapsaná událost ve zvoleném předstihu připomene. Chceme-li svůj pracovní kalendář dát k dispozici, můžeme ho dát k nasdílení, doporučuji nasdílení s vybranou osobou.

Proces nasdílení kalendáře jinému účastníkovi. Nejprve vybereme účastníka – viz obr. 11 A potom mu udělíme práva, zda může do našeho kalendáře zasahovat – viz obr. 12 Obr. 11 Obr. 12

Obr. 13 URL – adresu je možno odeslat například na nasdílený dokument OneNote. Zde si zainteresovaný účastník může odkaz načíst a požadovaný kalendář nasdílet.

Příjem kalendáře jiného účastníka. Nyní znám kolegův časový rozvrh a mohu koordinovat své akce s jeho. Účastník nabízející sdílení nám musí samozřejmě sdělit i URL adresu na svůj kalendář. Taková adresa je kupříkladu zde: webcals://cid-22aa51cfa854bf18.calendar.live.com/calendar/private/bb52dca0-c76a- 44a6-80ff-b a5/f7bdc374-c1b3-40b3-b50a-b9f4bdaa97d0/calendar.ics Obr. 14 Uživatel Pavel Kovář má naimportován kalendář uživatele Zdeňka – kontrolu lze událostí snadno provést podle obr. 10.

Úložiště SkyDrive – práce s dokumentem Obr. 15 Na webovém rozhraní zadávám pokyn k tvorbě některé z aplikací MS-Office. Jako uživatel některé z aplikací (např. MS-Excel) během práce nepoznám, zda mám k dispozici dokument uložený v počítači či na webovém rozhraní.

Obr. 16 Obr. 17 Nechci-li pracovat v programu MS-Excel 2013, mohu použít náhradní webové prostředí Excel Web App, práce je rychlejší.

Ukázka tabulky uložené na SkyDrive, s níž pracujeme „odkudkoli“ prostřednictvím webového rozhraní. Obr. 18

Obr. 19 Stejnou situaci předvedeme s uložením dokumentu ve formátu MS-WORD

Zadáme název budoucího textového dokumentu ve formátu MS-WORD a čekáme na start aplikace Word Web App. Tato aplikace zde supluje na systém daleko náročnější MS-Word, zvolený formát, tedy MS-Word, je však daný. Obr. 20 Obr. 21 Word Web App nahrazuje ve webovém prostředí plnohodnotný MS-Word Uživatel však může „trvat“ na přímé práci s programem MS-Word (Excel…), avšak musí počítat s větší náročností na připojení k internetu – práce bude o poznání pomalejší.

Obr. 22 Ukázka možného vzhledu výsledného dokumentu, dokument lze samozřejmě pomocí nasdílení zpřístupnit více uživatelům.

Obr. 23 Dokument je uložen a nyní ho zpřístupňujeme dalším uživatelům. Toto zpřístupnění se děje pomocí právě otvírané služby „Sdílení“ – viz obrázek.

Obr. 24 a)Text můžeme sdílet jen s jedinou osobou b) s vybranými osobami c) s kýmkoli – text bude veřejně dostupný. d) Text může být pouze k přečtení e) Text může být upravován Všechny tyto možnosti lze nastavit v prostředí – viz obr. 24. Samozřejmě naprosto stejně může uživatel postupovat s tabulkou, prezentací či grafickou aplikací.

Obr. 25 Zvolený text potřebujeme zveřejnit. Pro objekt na našem webovém úložišti získáme jedinečnou URL adresu směřující k tomuto objektu – objektem rozumíme prakticky cokoliv, co uživatel na portál umístil (obrázek, video, text, tabulku, prezentaci…)

Reciproká činnost – na portálu SkyDrive máme uložený nám zpřístupněný objekt, který potřebujeme načíst. Opět začneme u aplikace Excel – a načteme uloženou tabulku. Všimněme si, prosím, že neotvíráme stromové struktury složek na našem PC, ale na webu SkyDrive. Obr. 26

Tuto tabulku máme k dispozici kdekoli na světě, kam dosahuje možnost připojení na internet. Není uložena na našem PC, ale na jedinečném místě portálu SkyDrive.

Je zapotřebí nasdílet (dodatečně) naši tabulku, text, prezentaci, obrázek, video… dalším účastníkům – obrázek 27 nám naznačuje cestu, jak toho dosáhneme. Obr. 27

Z portálu SkyDrive načítáme grafický soubor – prezentaci utvořevou v programu PowerPoint Obr. 28

Obr. 29 Proces výběru hledané aplikace PowerPoint v hierarchické struktuře utvořené vlastníkem účtu na webovém portálu SkyDrive.

Obr. 30 Prezentace z webu SkyDrive je otevřena

Shrnutí – ukládáme textový soubor Word na portál SkyDrive Obr. 31

Obr. 32 Výběr cílové složky na webovém portálu SkyDrive

Obr. 33 Konečná fáze před uložením souboru na portál SkyDrive

Sdílíme digitální fotografie na portálu SkyDrive Obr. 34 Povšimněme si možnosti výběru sdílení jednotlivé fotografie, či celé složky

Rutinu nasdílení je možné vyvolat i v bočním panelu výběrového menu Obr. 35 K nasdílení je možné vybrat jednotlivé adresáty (konkrétní ové adresy) nebo jakéhokoli odkazem v u osloveného účastníka naší fotoprohlídky..

Obr. 36 Sdílení fotografií má stejná pravidla jako sdílení jiných souborů. Může je sdílet jednotlivec, vybraná skupina nebo „kdokoli“. Další oprávnění se týkají nastavení; a to možnosti upravovat snímek, nebo snímek pouze načíst. Vybraní uživatelé mohou v našem případě načtený obrázek dodatečně upravit. Důvodem může být fakt, že dědeček foceného chlapečka má doma Photoshop :o)))

Kontrolní úkoly Pomocí aplikace MS-Word 2013 narýsuj libovolné těleso v pohledu 3D a soubor odešli na Skydrive. Vlastní fotografii zpracuj (jas, kontrast, ladění barevných odstínů) odešli na úložiště Skydrive. Vlož libovolný screenshot do aplikace MS-Excel 2013 a soubor ulož na Skydrive Vytvoř pomocí služby SmartArt editovatelný popis cyklického děje (např. koloběh vody v přírodě). Tento soubor odešli k další možné editaci na úložiště Skydrive, soubor nasdílej tak, aby nebyl editovatelný, aby byl vybraným uživatelem pouze spatřitelný. Zpracuj pozvánku za použití grafického prvku WordArt. Pozvánku provedeme nejprve v aplikaci MS-PowerPoint 2013, potom zkuste totéž za pomocí aplikace MS-Publisher 2013; použijte nabízených šablon. Svoji práci odešlete na úložiště SkyDrive. Problémová úloha S POMOCÍ UČITELE VYTVOŘ SKUPINU NA PORTÁLE SKYDRIVE A UPOZORNI JEDNOTLIVÉ ČLENY SKUPINY NA MOŽNOST DALŠÍ KOMUNIKACE. AKTIVUJTE NASDÍLENÍ NĚKOLIKA FOTOGRAFIÍ.

Seznam obrázků: Obr. 1 screenshot Obr. 2screenshot Obr. 3screenshot Obr. 4screenshot Obr. 5screenshot Obr. 6screenshot Obr. 7screenshot Obr. 8screenshot Obr. 9screenshot Obr. 10screenshot Obr. 11screenshot Obr. 12screenshot Obr. 13screenshot Obr. 14screenshot Obr. 15screenshot Obr. 16screenshot Obr. 17screenshot Obr. 18screenshot Obr. 19screenshot Obr. 20screenshot Obr. 21screenshot Obr. 22screenshot Obr. 23screenshot Obr. 24screenshot Obr. 25screenshot Obr. 26screenshot Obr. 27screenshot Obr. 28screenshot Obr. 29screenshot Obr. 30screenshot Obr. 31screenshot Obr. 32screenshot Obr. 33screenshot Obr. 34screenshot Obr. 35screenshot Obr. 36screenshot

Seznam použité literatury: