Martin Komenda, Jan Švancara, Jiří Jarkovský, Ladislav Dušek Co lze vidět nad projektem OPTIMED: Validační analýza.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Referenční hodnoty variability srdeční frekvence u dětí
Advertisements

Vstup absolventů středních škol na trh práce
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Audit administrativních činností
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Použitelnost a výhody OPTIMEDu pro studenta preklinické a teoretické části studia Prof. MUDr. Anna Vašků, CSc.
Metodický screening jednotek a výstupů učení. Význam metodické kontroly Monitoring výrazných odchylek Podpora autorů formou nezávazných doporučení Podpora.
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
Použitelnost a výhody Optimedu pro pedagoga Julie Bienertová-Vašků.
„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Použitelnost a výhody OPTIMEDu pro studenta klinické části studia.
PACIENTOVO POJETÍ NEMOCI
Test dobré shody Fisherův přesný test McNemar test
Makrozoobentos a klasifikace toků Jarkovský J. 2,3, Kubošová K. 2,3, Zahrádková S. 1, Brabec K. 1, Kokeš J. 4, Klapka R. 2,3 1) Ústav botaniky a zoologie,
Jan Šaršon Milan Jaška 1Dobývání znalostí, MFF UK, 2008.
Informační a datová základna projektu OPTIMED: dobudováno 2014 Ladislav Dušek, Martin Komenda, Jaroslav Štěrba.
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
NÁZORY CIZINCŮ NA PROCES POSKYTOVÁNÍ OŠETŘOVATELSKÉ PÉČE V ČESKÉ REPUBLICE Vaňáčková, I.; Beharková, N.; Pokorná, A.
Interní lékařstvíChirurgické vědyTeoretické vědyDIA a neurovědy Analýza obsahu datového skladu a základní sumární statistiky.
KONFERENCE OPTIMED.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Neurobehaviorální vědy I. Instrukce k testu. Charakteristika testu 96 otázek celkem – Každá otázka má 4 tvrzení (1, 2, 3, 4) – „multichoice“ odpověď tj.
prezentace1 Zaměstnavatelé v komunikaci se středními školami Jaroslava Raisová.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
JE LABORATORNÍ ODPOVĚĎ NA ANTIAGREGAČNÍ LÉČBU KONSTANTNÍ V ČASE?
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Neurobehaviorální vědy I. Instrukce k testu. Charakteristika testu 96 otázek celkem – Každá otázka má 4 tvrzení (1, 2, 3, 4) – „multichoice“ odpověď tj.
Setkání zástupců škol a podniků působících v oblasti chemického průmyslu Praha
Pojetí sociálněvědního výzkumu
Farmakogenetika Cíl Na základě interdisciplinárního integrace znalostí farmakologie a genetiky popsat vliv dědičnosti na odpověď organismu.
Assessment centrum.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234 Mgr. Jana Heřmanová Mgr. Blanka Kadeřávková Spolupráce VOŠ,
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Optimed – zkušenosti z praxe Julie Bienertová-Vašků Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie.
Etika a realita Jana Vojtíšková Ústav všeobecného lékařství 1. LF UK Praha Praktická lékařka Praha.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
Tipy a triky AC Mgr. et Mgr. Veronika Víchová registrovanný klinický psycholog Praha 2016 Mgr. et Mgr. Veronika Víchová, registrovaný klinický psycholog.
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Seminář pro žadatele – výzva IGA 2014 Komise IGA PEF ČZU v Praze.
1 Šetření dekubitů na národní úrovni 20. září 2011 Kajetána Ternbachová.
Analýza a interaktivní reporting nad medicinským kurikulem
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
FYZIOLOGIE PATOFYZIOLOGIE DIAGNOSTIKA
Školení v systému ICD-10-PCS
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Assessment centrum.
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Standardní postupy a standardní péče – jak na to?
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Rutinní zdravotnická statistika
Promítnutí pokroků lékařské vědy do funkčního hodnocení zdravotního stavu a pracovní schopnosti ve vztahu k mezinárodní klasifikaci nemocí a s přihlédnutím.
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Inovativní způsoby rozvoje studentů a zaměstnanců
Assessment centrum.
Nejčastější poruchy chování ve školním věku Mgr. Petra Slabá 2019.
Snídaně s novináři, Účelná a bezpečná farmakoterapie v domovech pro seniory, výsledky tří let realizace projektu PhDr. Ivana Plechatá
Model intenzivní podpory
Ukázka prezentace LF MU v jednotném vizuálním stylu MU
Transkript prezentace:

Martin Komenda, Jan Švancara, Jiří Jarkovský, Ladislav Dušek Co lze vidět nad projektem OPTIMED: Validační analýza

Deskriptivní popis kurikula Identifikace slabých míst a nedostatků Sjednocení a standardizace obsahu portálu Přizpůsobení portálu uživatelům Motivace OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Víceúrovňové hodnocení a validace Pohled studenta Pohled pedagoga Pohled metodika Pohled experta Pohled analytika

Hodnocení portálu: pohled pedagoga OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Víceúrovňové hodnocení a validace Pohled studenta Pohled pedagoga Pohled metodika Pohled experta Pohled analytika

OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: Víceúrovňové hodnocení a validace Pohled studenta Pohled pedagoga Pohled metodika Pohled experta Pohled analytika

Cílová skupina: expertní pracovní skupina – Vybraní odborníci napříč LF MU Záměr – Formulace modelové skupiny zásadních pojmů ve výuce – Vysoce odborná zpětná vazba k výskytu těchto pojmů v celém kurikulu – Kritické hodnocení vybraných výstupů z učení napříč výukou – Provázání se standardizovaným slovníkem MeSH Hodnocení portálu: pohled experta OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Expertní hodnocení modelových pojmů

OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: Hodnocení modelových pojmů Expertní hodnocení na škále 0-100

Typologie modelových pojmů Míra variability jednotlivých hodnocení Celkové průměrně hodnocení modelového pojmu Preklinická výuka Klinická výuka Dobře hodnocené pojmy Ambivalentní pojmy Slabě hodnocené pojmy OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Dobře hodnocené modelové pojmy Průměrné hodnocení na škále OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Slabě hodnocené modelové pojmy Průměrné hodnocení na škále OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Modelové pojmy v jednotlivých sekcích Teoretické vědy Chirurgické vědy Diagnostické vědy a neurovědy Interní lékařství Dobře hodnocené pojmy Ambivalentní pojmy Slabě hodnocené pojmy OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Asociační mapy MeSH klasifikace: DIA a neurovědy OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

DIA a neurovědy: Zánět OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Chirurgické vědy: Zánět OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Interní lékařství: Zánět OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Teoretické vědy: Zánět OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Hodnocení výstupů z učení Expertní hodnocení na škále Vazba na klinickou praxi je slabým místem výstupů z učení

Typologie výstupů z učení: hodnocení Dobře hodnocené výstupyAmbivalentní výstupySlabě hodnocené výstupy OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

TOP 3 nejlépe hodnocené výstupy 1.Student popíše patofyziologii, klinický obraz, diagnostiku a možnosti symptomatické terapie nejčastějších fakomatóz (neurokutánních onemocnění) - Recklinghausenova nemoc, Sturge-Weberova nemoc, Tuberózní skleróza, Metencefaloretinální angiomatóza. 2.Student zná klasická cytostatika, jejich žádoucí a nežádoucí účinky, ale zná také nové léky, které mají cílený protinádorový účinek, jejich žádoucí i nežádoucí účinky, zná principy radioterapie a chirurgické léčby. 3.Student umí popsat histopatologický obraz a základní imunofenotyp (B- vs. T- řada, antiTDT) u vybraných neoplázií hemopoetické a lymfoidní tkáně a tyto dokáže v optickém mikroskopu identifikovat. TOP 3 nejhůře hodnocené výstupy 1.Student popíše diagnostiku a terapii traumat ramene, humeru. 2.Student definuje jednotlivé kardiovaskulární léky. 3.Student vyjmenuje diferenciálně diagnostické příčiny (prerenální, renální, postrenální). Typologie výstupů ze studia OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Hodnocení modelových pojmů – Silná korelace expertních hodnocení – Důležité hodnotící kritérium = shoda/neshoda mezi jednotlivými hodnotiteli – Slabě hodnocených pojmů není mnoho a jejich četnost v popisu výukových jednotek je obecně nízká Hodnocení výstupů z učení – Jen málo vysloveně špatně hodnocených výstupů ze studia – Slabím místem výstupů studia se zdá být propojení s klinickou praxí Vybrané závěry z validace OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Výukové jednotky popsány pomocí 5090 MeSH termínů 179 výukových jednotek používá zcela unikátní kombinaci termínů 3224 MeSH termínů použito právě jednou Přes 60% výukových jednotek je popsáno 4-5 MeSH termíny OPTIMED a MeSH klasifikace OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

Četnost výskytu MeSH klíčových slov OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

MeSH: Preferované pojmy Podíl preferovaných pojmů na celkovém počtu MeSH klíčových slov OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství:

MeSH kategorie: Chirurgické vědy Kategorie vyskytující se u více než 2 % výukových jednotek OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: Počet výukových jednotek (%)

Směřujeme k cíli…

OPTIMED - optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: Poděkování O P T I MED P R O J E K T