Špička v každém směru IT 3 Od elektronické podatelny k řešení problému elektronického podání Ing. Martin Vimr obchodní ředitel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Advertisements

Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
REÁLNÉ ZAČÁTKY ELEKTRONICKÉ KOMUNIKACE S VEŘEJNOU SPRÁVOU Vladislav Krásný PilsCom, s.r..o.
Komplexní řešení metropolitních sítí
Elektronizace agend nejen ve státní správě
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál.
Czech POINT Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Seminář Plzeň Luděk Šafář Projektový manažer.
E-Česko 2006 Státní informační a komunikační politika Praha Vladimír Mlynář.
Global network of innovation e-government – Užití IT v sociálním pojištění E-government Užití informačních technologií v sociálním pojištění.
Základní otázky rozvoje informatizace Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra – ředitelka sekce Jihlava,
Řízení přístupových práv uživatelů
Základní registry veřejné správy
Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Úloha informačních technologií ve státní správě Robert Hernady Senior Systems Engineer Microsoft.
Registr dlužníků státu
Datové schránky ve velké společnosti SharePoint partenrská konference Microsoft Pavel Salava Mainstream technologies,
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele Projekt „Malá integrace“
ELEKTRONICKÉ PŘESTUPKOVÉ ŘÍZENÍ REJSTŘÍK PRESTUPCŮ PRAHA
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Návrh zákona o elektronických úkonech, osobních číslech a autorizované konverzi dokumentů Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Vladimír Smejkal Legislativní.
Vaše jistota na trhu IT INTEROPERABILITA V PRAXI Josef Sedláček, ICZ a.s. 08/03/2007, Praha.
Přístup státu k budování informačních systémů veřejné správy ing. Tomáš HOLENDA odbor informatizace veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
CIS Cizinecký informační systém
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
Realizační tým ICZ duben 2005
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PŘEDSTAVENÍ II. ETAPY PROJEKTU Ing. Břetislav Moc IBM Česká republika spol.
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Portál veřejné správy spolupráce s BusinessInfo CS – Zákaznická řešení pro státní správu Ing. Jitka Novotná Ministerstvo informatiky.
2005 Adobe Systems Incorporated. All Rights Reserved. 1 Adobe Řešení pro veřejnou správu Transformace služeb veřejné správy a PDF Inteligentními Dokumenty.
Špička v každém směru IT 3 Podpora obchodování s elektrickou energií SOAP komunikace Seminář AEM 30. května 2006.
2005 Adobe Systems Incorporated. All Rights Reserved. 1 Inteligentní PDF formuláře Vladimír Střálka Territory Account Manager Adobe Řešení pro.
Elektronické spisy před branami českých soudů - Nabídne justice zákazníkům nové moderní služby?
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Seminární práce z předmětu SIPOL
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Základní koncepce a prototyp Ing. Břetislav Moc
INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2008 © Copyright IBM Corporation 2008 Správa obsahu v podání IBM 7. – 8. dubna 2008 ibm.com/cz/public Daniel Beneš.
E-Podatelna v praxi Vysočina, krajský úřad Odbor informatiky Petr Pavlinec
Business Consulting Services Internet ve státní správě a samosprávě 2003 © 2003 IBM Corporation Elektronické daňové podání Pavel Rozsypal IBM Česká republika,
Portál hlavního města Prahy Ivan Seyček Jitka Pankrácová Magistrát hl
1 Elektronický podpis v ČR Bezpečnost IS/IT Jaroslav Malý.
Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum:
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
ISSS 2003 ePUSA Elektronický portál územních samospráv – stav projektu Ostrava
Ing. Jarmila Cikánková Oddělení datových služeb CENIA.
Jednotlivé projekty MSp
Vratislav Paulík ředitel projektů
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Profesní čipové karty Mgr. Lada Hrůzová Vedoucí projektu Konference ISSS, 24. – 25. březen 2003, KC Aldis Hradec Králové.
Portál veřejné správy CS – Zákaznická řešení pro státní správu Ing. Vladimír Hořejší Ing. Jitka Novotná Ministerstvo informatiky.
Interaktivní personální portál
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Spojení základních registrů s okolním světem Hradec Králové 2012.
Stav eGovernmentu v ČR a aktuální výzvy Praha, JUDr. Jaroslav Strouhal náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Biomedicíncký výzkum s podporou evropských zdrojů v nemocnicích 2012 Perspektivy elektronizace ve zdravotnictví v ČR 12. dubna 2012.
Seminář k soutěži Parádní web 21. leden 2014 Ing. Kamil Válek tajemník Městského úřadu Uherský Brod.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Integrační a migrační projekty KIVS. 2 Definice: KIVS v ČR je prostředím pro efektivní, bezpečné, garantované a auditovatelné sdílení dat mezi Informačními.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Prezentace ISKA Luděk Šafář Robert Hernady
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Informační zdroje české veřejné správy
Transkript prezentace:

špička v každém směru IT 3 Od elektronické podatelny k řešení problému elektronického podání Ing. Martin Vimr obchodní ředitel

špička v každém směru IT 3 Kdo je DELTAX Systems ? Poskytovatel IT služeb a systémový integrátor (TOP 10 v ČR) 14 let historie na trhu IT služeb 160 zaměstnanců Obrat 2005 – 168 mil. Kč, EBIT 11 mil. 120 mil. aktiva, 60 mil. vlastní jmění Ryze česká firma Vlastníci pracují ve firmě (99%) Prověření na „D“ od NBÚ

špička v každém směru IT 3 Vize společnosti DELTAX Systems a. s. „Být nejžádanějším partnerem všem, pro které je informační systém nástrojem k dosažení úspěchu a prosperity.“

špička v každém směru IT 3 Elektronická komunikace vs. zákon Zákon definuje normu el. komunikace Úřady mají za povinnost zřizovat elektronické podatelny (sankce) Úřad musí být ze zákona schopen elektronicky komunikovat - přijmout el. podání atd.

špička v každém směru IT 3 ePodatelna – nutná podmínka rozvoje el. komunikace občan-úřad ePodatelny nejsou samostatně řešením el. komunikace, neřeší problém občanů a proto je jejich využití tak malé, el. služba je nestačí - občan / podnikatel je nucen vyhledat konkrétního poskytovatele dané služby pro řešení své životní situace ALE:

špička v každém směru IT 3 Co je potřeba vyřešit? komunikační platformu občan – úřad, úřad – úřad, občan – instituce úřad – instituce realizovat nové interaktivní služby intuitivní formulářové systémy integrace s interními systémy úřadů

špička v každém směru IT 3 Co je potřeba vyřešit? napojení ePodatelny a formulářových systémů: interaktivní podporu pro řešení životních situací plnohodnotný proces vyřízení požadavku přijatého v elektronické formě zřídit kontaktní místa na úřadech podání z kteréhokoli kontaktního místa na kterýkoli úřad asistenční služba pro občany bez přístupu nebo znalosti internetu, bez el. podpisu.

špička v každém směru IT 3 Je to dnes realizovatelné? - ANO Legislativní normy ČR Technologické předpoklady Bezpečnost Identifikační prvky (ePodpis)    

špička v každém směru IT 3 Jak to prakticky udělat? Z logiky fungování samosprávného celku je nositele problematiky příslušný krajský úřad (v případě Prahy MHMP). Obec I nebo II stupně neřeší 100% problému občana. Obec III. stupně nemůže být nositelem, protože není daná konkrétní hierarchická struktura v území samosprávného celku. Krajský úřad je schopen seskupit potřebné kapacity a vliv!

špička v každém směru IT 3 Co to přinese? Jednotnou IT platformu. Jednotný systém řešení životních situací. Možnost podání – řešení životní situace z každého zapojeného úřadu/instituce. Úspory úřadů - lepší dělba práce. Úspory občanů – návštěva jen jednoho úřadu. Centrální správa všech číselníků/registrů – konsolidace dat. Centrální monitoring a řízení informačních toků. Monitoring a optimalizace řešení jednotlivých životních situací občanů a firem. Postupné sjednocení postupů úřadů/institucí při jednání s občany.

špička v každém směru IT 3 Jak se to technicky a organizačně dá vyřešit? Základním komunikační prvek – formulář - rozhraní mezi systémem a uživatelem (občanem, úředníkem). Elektronické podání bude vždy realizované pomocí příslušného formuláře. Jednotná vizuální a datová informace. Průvodce občana jeho životní situací.

špička v každém směru IT 3

špička v každém směru IT 3 Překážky? Co nejvíce brání je obava z velikosti problému neexistence jednoznačné dělby kompetence mezi jednotlivými úrovněmi samosprávy nedokončený proces legislativních úprav plnohodnotné elektronické komunikace.

špička v každém směru IT 3 XML Form Server Zajištění správy uživatelů a definice jejich oprávnění v rámci procesu zpracování formulářů. Poskytnout autorizovaným uživatelům úplný rejstřík předloh - šablony formulářů. Efektivně spravovat předlohy formulářů (administrační prostředí). Umožnit uživateli formuláře efektivně vyplňovat daty (včetně kontrol a dopočítávání polí). Zajistit odesílání dat do cílového úložiště, s podporou verzování a elektronického podpisu. Přijmout zaslaná data a uložit je k dalšímu zpracování, potvrdit odesílateli jejich příjem, popř. změnu stavu zpracování. Portál pro centrální správu interaktivních XML formulářů Hlavní funkce systému

špička v každém směru IT 3 Architektura sytému

špička v každém směru IT 3 Náhled systému + el. formulář

špička v každém směru IT 3 Digitální podepisování dokumentů PDF podepisování dokumentů PDF bez nutnosti instalovat další programy. využití privátních klíčů klientů vkládání časového razítka do dokumentu. Integrace se stávajícími i budoucími systémy

špička v každém směru IT 3 Závěr Zavedení plnohodnotné, elektronické komunikace s úřady znamená významné zvýšení komfortu služeb pro občany, podnikatele, ale ve svém důsledku i pro úřady samotné.

špička v každém směru IT 3 Otázky?