PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÍTEJTE NA STRÁNCE VÝCHOVNÉHO PORADCE
Advertisements

Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Kariérové poradenství
Diagnostika SPU.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Školní poradenské pracoviště
Cíle o.s. ISIS  pomoc náhradním rodičům  zdárný vývoj dětí  přísun informací – vzdělávání  sdílení zkušeností mezi rodiči navzájem  prevence problémů.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Školní poradenské pracoviště
Středisko integrace menšin Opava Husova
Domácí násilí v praktické rovině
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
1 Kulatý stůl k financování primární prevence rizikového chování Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Minimální preventivní program školy
Včasná péče v České republice Zora Syslová. OBSAH 1.Vymezení pojmů 2.Co znamená včasná péče, její význam 3.Charakteristiky dětí ze sociokulturně znevýhodněného.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Individuální vzdělávací plán
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Metodický pokyn k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních 2007.
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
Informační a poradenské centrum VIOLA Pilotní projekt Centra sociálních služeb Praha pro muže a ženy, kteří chtějí řešit konfliktní vztahy se svými blízkými.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
1 Budoucnost péče o ohrožené děti Mgr. Jaroslav Fidrmuc zástupce náměstka ministryně pro vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
MUDr. František Schneiberg
Informace MPSV ČR k postupu orgánu sociálně-právní ochrany dětí v případech záškoláctví (Č.j. 2014/ ze dne 14.března 2014)
9. Tvorba individuálního plánu
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Seminář ke speciální pedagogice 1
Speciální pedagogika (podzim 2016)
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
Speciálně pedagogická diagnostika
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PhDr. Ondřej Andrys, MAE, MBA, náměstek ústředního školního inspektora
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice

Literatura Novosad, L.: Základy speciálního poradenství. Praha : Portál, 2000 Vítková, M. : Otázky speciálně pedagogického poradenství. Brno : PedF MU, 2004 Vyhláška MŠMT ze dne 9.2. 2005 č.72 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních

Speciální poradenství Komplex poradenských služeb určených specifickým skupinám jedinců , kteří jsou znevýhodněni zdravotně či sociálně a jejichž handicap má dlouhodobý nebo trvalý charakter. Kooperace speciálního pedagoga a sociálního pracovníka, vzájemné prolínání služeb Forma poradenské činnosti: Vedení, informování – osvětový a výchovný charakter Poradenství – hlubší náhled na problém, jeho příčiny a možnosti řešení. Vyžaduje oboustrannou komunikaci a individuální diagnostiku. Konzultační činnost – poskytovaná jinému odborníkovi v rámci péče o klienta

Oblasti poradenské činnosti: Lékařské poradenství Psychologické poradenství a psychoterapie Pedagogicko-psychologické poradenství Profesní poradenství Sociálně-právní poradenství „Technické“ poradenství Pastorační činnost Resocializační poradenství, kurátorská činnost (Novosad, 2000 s. 63)

Systém výchovného poradenství ve výchově-vzdělávací soustavě Specializovaná poradenská zařízení : pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče Školní poradenská pracoviště: výchovní poradci, školní metodici prevence, školní psychologové, školní speciální pedagogové

Poskytování poradenských služeb ve školských zařízeních Dětem žákům, studentům, jejich zákonným zástupcům, školám a školským zařízením Písemný souhlas žáka nebo jeho zákonného zástupce s vyšetřením a dalšími kroky s tím souvisejícími. Nutné předem informovat o povaze, rozsahu, trvání a cílech poskytovaných služeb

Obsah poradenských služeb Vytváření vhodných podmínek pro zdravý tělesný, psychický a sociální vývoj dětí a žáků Naplňování vzdělávacích potřeb Prevence výchovných a výukových problémů Vytváření podmínek pro integraci zdravotně postižených Profesní orientace Vytváření podmínek, forem a způsobů práce pro žáky - příslušníky národnostních menšin, etnických skupin, žáky mimořádně nadané Rozvoj pedagogických pracovníků Zmírňování důsledků zdravotního postižení a prevence vzniku

Pedagogicko-psychologické poradny Vznikají v 60. letech minulého století. V současné době jsou zřizovány a fungují v souladu s vyhláškou č.72 z roku 2005 Poradny poskytují komplexní pedagogicko-psychologické a speciálně pedagogické služby, pomoc při výchově a vzdělávání žáků - ambulantně

PPP Připravenost na školní docházku Zjišťuje speciální vzdělávací potřeby žáků ve školách, které nejsou samostatně zřízené pro žáky se ZP Poskytují poradenské služby žákům se zvýšeným rizikem školní neúspěšnosti nebo vzniku problémů v osobním a sociálním vývoji Poskytují metodickou podporu škole Prostřednictvím metodika prevence zajišťují prevenci sociálně patologických jevů

Speciálně pedagogická centra Zaměřují se na poradenskou činnost pro děti a mladistvé s jedním typem postižení, popř.s více vadami. Poskytují: Depistáž a včasná prevence Komplexní diagnostika klienta Krizová intervence Speciální terapie Výcvik specifických činností Sociálně-právní poradenství Doporučení pro integraci. Vedení integrace

Střediska výchovné péče Od roku 1997 jsou zařazena do nového systému pedagogicko-psychologického poradenství. Spolupracují se školami, středisky sociální prevence, PPP, SPC, referáty sociálních věcí a jinými odbornými institucemi Pomoc, rada, systematická péče při řešení výchovných problémů Spolupráce s rodinami dětí Poradenské služby pedagogickým pracovníkům Poskytují preventivní výchovnou péči dětem a mládeži s negativními jevy chování Prevence zneužívání návykových látek

Střediska rané péče pro zrakově postižené (Tato Střediska existují i pro jiné typy postižení ) Jsou zřizována od roku 1997 o.s. Společnost pro ranou péči. Nacházejí se v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Liberci, Českých Budějovicích. Poskytují služby dětem se zrakovým postižením ve věku 0- 4let, a dětem s kombinovaným postižením ve věku 0 – 6 let. Poskytují týmovou podporu : lékař, sociální pracovník, speciální pedagog, fyzioterapeut, ergoterapeut. Konzultace v rodinném prostředí Ambulantní návštěvy Týdenní rehabilitační pobyty Odborné semináře

Občanské poradny Viz vystoupení na semináři 24.4.