Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Kultura Zabývající vědy jsou etnografie, antropologie, kulturologie.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Gotika Úvod, architektura
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Druhy výtvarného umění
Antická kultura.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
DUM (digitální učební materiál)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance (úvod, architektura)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výtvarné umění.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
LIDSKÁ POSTAVA základní pravidla kresby
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Malířství, sochařství GOTIKA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Sochařství Giotto – Andrea Pisano, Sochař při práci, reliéfní výzdoba kampanily dómu ve Florencii, po 1334.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
BAUHAUS Jana Bobčíková.
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 15) Užitá grafika Název sady: Výtvarná příprava Ročník: 1. Číslo.
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
 Z latinského slova „cultura“ – co je pěstováno  Soubor materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi v průběhu vývoje společnosti  Materiální.
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
Sochy a plastiky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Monikou Novotnou Umění - úvod

Umění

Umění Výtvarné umění Je vysoký stupeň tvůrčích schopností a dovedností v jakémkoli oboru lidské činnosti. Výtvarné umění Je lidská činnost, která nesměřuje k bezprostřední užitečnosti. Vytváří předměty určené k obohacení lidského života (zachycení něčeho krásného,vzrušujícího,citové sdělení, vybízí k zamyšlení). Výsledkem je různým způsobem tvarovaná hmota.

Základní obory výtvarného umění 1/ Architektura 2/ Malířství – kresba malba grafika 3/ Sochařství 4/ Užité umění

Architektura Je umění stavitelské, zahrnuje stavby, které plní funkci užitkovou a estetickou. Architekt – původně stavitelský mistr, dnes vysokoškolsky školený projektant staveb. Tančící dům - Praha Stupňovitá pyramida - Egypt Zámek Hluboká http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pyramid_of_Djoser_2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hluboka_castle.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prague_-_Dancing_House_2.jpg

Malířství Malba Malba – druh výtvarného umění, při kterém se umělec vyjadřuje barvou, pokrývá plochu podložky (např. desku, plátno, omítku, sklo, vázu…) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vincent_Willem_van_Gogh_128.jpg Kresba – zobrazení skutečnosti prostřednictvím čar (linií) nebo bodů Kresba http://www.umelci.estranky.cz/clanky/mikolas-ales.html Grafika – postupy, kterými lze různé obrazové předlohy (kresbu, text, fotografii…) tiskem rozmnožit Grafika http://www.artcyclopedia.com/feature-2003-02-durer-rhinoceros.html

Sochařství Druh výtvarného umění, který zobrazuje viděnou skutečnost nebo umělecké představy trojrozměrnými objekty. Výsledkem práce umělce - sochaře je socha (plastika,skulptura). Ta může být volná (rozprostřená do všech stran) nebo reliéfní (na rovné nebo zakřivené ploše). Rozdělení podle techniky: Skulptury – vznikají odebíráním hmoty (dřevo, kámen, kost…) Plastiky – vznikají přidáváním a tvarováním hmoty (hlína, vosk, sádra…) http://cs.wikipedia.org/wiki/Myr%C3%B3n

Užité umění Obor výtvarného umění, zaměřený na užitnou hodnotu předmětů. http://www.novinky.cz/kultura/155438-artel-to-je-nejen-krasa-prvorepublikoveho-designu.html http://www.facebook.com/group.php?gid=72514640983 http://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1pisy_na_zvonech Dělení z hlediska vývojového – umělecká řemesla - manufakturní výroba - umělecký průmysl Dělení z hlediska funkce – truhlářství, řezbářství, zámečnictví, čalounictví, krajkářství, zlatnictví, sklářství, zvonařství, cínařství, keramika, porcelán kovářství…

Použitá literatura, zdroj: Baleka, J. – Výtvarné umění, výkladový slovník, ACADEMIA 2002 http://www.gify.nou.cz/Vyhledavac.htm Klipart http://cs.wikipedia.org/wiki/Um%C4%9Bn%C3%AD