32_04_31 Bajka Anotace Bajka Vzdělávací oblast, vzdělávací obor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Drama – vývoj a rozdělení
Advertisements

Slovesa - přechodníky 32_04_05: Mluvnice – Anotace Jazyk
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Slovesa a mluvnické kategorie
32_04_03: Mluvnice – Slovesné třídy
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
32_07_21 Věty jednočlenné a dvojčlenné
32_04_34 Renesance - shrnutí Anotace Renesance - shrnutí
32_04_24 Přísudek Anotace Prezentace: Základní větný člen – přísudek, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_44_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
32_04_36 Příběhy o dětech Anotace Příběhy o dětech
VY_32_INOVACE_19 - Bajka 2 4  žánr malé epiky  prastarý literární útvar pěstovaný už v 6. stol. př. Kr. stručné sdělení, které se šířilo  původně.
Přímá řeč 12_03_17: Čtenářská gramotnost – Anotace Jazyk
32_04_02: Literatura – Druhy literatury
Číslo v digitálním archivu školy
Interaktivní prezentace zaměřená na teorii výsadby stromku
BAJKA Obyčejně kratší próza (existují však i bajky veršované) obsahující hlubší význam. Bajky využívají tzv. alegorie - zvířata jednají jako lidé, mají.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Česká próza 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.18.
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
BAJKY …když zvířata jednají jako lidé
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
Vy 32_11_34 Pokojové rostliny
Na stránce č. 4 jsou otázky testu. Na dalších stránkách
FANTASTICKÁ LITERATURA
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_05
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici bajek, jejich hlavní znaky a představitele. Žáci se seznámí s vývojem bajek.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_02
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_036_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Anotace Žák se seznámí s aplikací MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže spustit aplikaci MS Word Speciální vzdělávací potřeby.
32_09_34 Organzová krása- výtvarné tvoření -prezentace
Bajka a její znaky.
VY_32_INOVACE_ČJ. 7.17_Jagues Prevért, bajka, prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková.
BAJKA Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad.
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
32_04_35 Komenský Anotace Komenský Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
Digitalizace výuky Příjemce
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Anotace Prezentace, která se zabývá navzájem opačnými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají opačná čísla. Speciální.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Epické druhy a žánry Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová LITERÁRNÍ STYLY.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 36 AnotaceElektromagnetická.
Bajka VY_32_Inovace_09KM-7
Literatura = písemnictví Jeden z druhů umění, písemné záznamy. Rozdělení: a) odborná literatura b) krásná literatura = BELETRIE c) jednací písemnosti (př.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Pohádka, báje Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_12_INOVACE_C7.02 Autor: Mgr. Nováková Jana
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Literatura)
Hrátky s literaturou VY_32_Inovace_17SJ-1
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
VY_32_INOVACE_19_CJI_LITERÁRNÍ ŽÁNRY

Název: VY_12_INOVACE_ČJ_24   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Transkript prezentace:

32_04_31 Bajka Anotace Bajka Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk Tematický okruh, téma Český jazyk – literatura – epické žánry - bajka Autor, datum vytvoření Mgr. Monika Nademlejnská, 11. 2. 2012 Jazyk český  Očekávaný výstup Žáci si zopakují epické žánry, přiblíží si bajku Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Epické žánry, bajka, podobenství (alegorie) – zvířata jednají jako lidé, představitelé Druh učebního materiálu Prezentace  Potřebné pomůcky PC a MS Office, dataprojektor nebo IT, psací potřeby, sešit Druh interaktivity Aktivita žáků, výklad, samostatná práce Cílová skupina 6. ročník – 12 – 13 let Stupeň a typ vzdělávání 2. stupeň ZŠ  Potřebný čas 30 min Řešení Ano Celková velikost   Zdroje Vlastní, Čítanka pro 6. ročník, Jinan Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

BAJKA Metodický pokyn: Žáci se seznámí s bajkou, dokáží vyjmenovat její charakteristické rysy, vytuší mravní poučení. Seznámí se s hlavními autory, kteří psali bajky. Naučí se rozlišovat bajku od pohádky. Veškeré obrázky jsou použity z klipartu Microsoft Office dostupné pod licencí Microsoft Office. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

BAJKA střední žánr epiky ( epika má děj, příběh, patří sem: báje, pověst, pohádka, legenda, povídka a novela) vystupují zde zvířata, která jednají jako lidé (alegorie) končí mravním, praktickým poučením původ mají v Indii a starověkém Řecku Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

autoři bajek: Ezop – řecký otrok Jean de La Fontaine (1621-1695) – francouzský autor, který uspořádal své bajky do dvanácti knih Ivan Andrejevič Krylov (1769-1844) – ruský autor moderní autoři: Jacques Prévert (1900-1977) – napsal Pohádky pro nehodné děti Miloš Macourek (1926-2002) – český básník, dramatik a scénárista, napsal Živočichopis Jiří Žáček (1945) – český autor Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Havran a lišák – Jean de La Fontaine ukázka: z Čítanky pro 6. ročník, Jinan,1995 Havran a lišák – Jean de La Fontaine Seděl kdys mistr havran na větvi a v zobanu měl kousek sýra. Pan lišák, na tu vůni citlivý, hned touto řečí se mu vtírá: „Dobrý den, pane z Havranů. Váš zjev mě okouzlil a hold teď vzdávám mu. Lze-li snad hlas váš srovnávati, s oblekem vaším nechci lháti, Pak v těchto lesích jste skutečným fénixem.“ Bez sebe radostí, chtěl havran v štěstí svém hlas překrásný mu ukázati. Jen zobák otevřel, sýr k zemi ihned pad. Lišák jej uchopil a děl:“ Měj, pane, dík a věz, že každý lichotník na účet všech svých posluchačů žije. To poučení mé nad tvůj sýr vzácnější je.“ Pln studu havran přísahá, byť i se zpožděním, že už si pozor dá. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Jaké vlastnosti měl lišák? Jaké havran? Přečti si ukázku, svými slovy převyprávěj, nezapomeň na mravní poučení. Jaké vlastnosti měl lišák? Jaké havran? Lišák – lstivý, chce získat sýr, umí se přetvařovat, pochlebovat ostatním, mlsný Havran – důvěřivý, hloupý, nechá se ošálit Pokuste se bajku ve dvojicích zdramatizovat. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Zamyslete se nad vztahem mezi bajkou a pohádkou. Čím se navzájem liší Zamyslete se nad vztahem mezi bajkou a pohádkou. Čím se navzájem liší? Pohádky – vystupují zde nadpřirozené postavy, jsou zde ustálené formule, poukazují na dobro a zlo, končí šťastně Bajky – vystupují zde zvířata, poukazují na lidské vlastnosti, končí mravním poučením Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace