ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace 10.5.2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.
Advertisements

Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov Energetický audit VYHLÁŠKA.
ZK , př. 2 počet stran: 13 Stanovisko pracovní skupiny k výběru formy a způsobu reorganizace na úseku SÚS.
Mýtné systémy v ČR a Evropě 0 TRUCK & BUSINESS DAY BRNO, 10. kv ě ten 2010.
Jak dál ve zpoplatnění silnic? 0 O 2 TRUCK BUSINESS DAY LEDNICE, 12. KV Ě TEN 2011.
7. Hodnocení investic.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
Kvantifikace externích nákladů z jízdy nákladního vozidla na zpoplatněných a objízdných trasách Vojtěch Máca Centrum pro otázky životního prostředí UK.
Optimalizace logistického systému a řetězců
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Silnice nebo železnice
seminář hybridní mýtné systémy 1 Ekonomika mýtných systémů Ladislav Bína, František Lehovec, Václav Skurovec České vysoké učení technické v.
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Úvod do pozemních komunikací
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Zápatí prezentace Majetkové daně – motorová vozidla Michal Radvan.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
Stav eGovernmentu v ČR a aktuální výzvy Praha, JUDr. Jaroslav Strouhal náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Zdanění provozu motorových vozidel v ČR Autor: Lucie Fialová Vedoucí práce:Mgr. Marta Hortová Oponent:Mgr. Hana Bartošová České Budějovice, červen 2016.
Setkání členů Rady Libereckého kraje se starosty měst a obcí úterý
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
1 Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů.
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Financování dopravní infrastruktury
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
Besip Zlínského kraje Zlín,
Informace o výzvách SC 1.1 a SC 1.2. IROP
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Telematika (K620TM) Druhotné využití dat systému dálničních mýtných bran * + pattern recognition * z projektu COST OC194 Inteligentní dopravní systémy.
Majetkové daně – motorová vozidla Michal Radvan
Webové portály LDS/MDS
Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů 17. 3
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Daně z motorových vozidel Michal Radvan
Zdanění motorových vozidel Michal Radvan
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Vážení vozidel za jízdy WIM
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace

Agenda Cíle Rozsah zpoplatnění Technologie Výnosy a náklady Mýtné sazby Porovnání s okolními státy

Cíle Záměr –Výkonově zpoplatnit vybrané úseky silnic I. a II. třídy pro vozidla s hmotností nad 3,5 t Hlavní cíle –Financovat provoz a údržbu pozemních komunikací –Usměrnit silniční nákladní dopravu, která se odchýlila po zavedení mýta na dálnicích a rychlostních silnicích Vedlejší cíle –Technicky, organizačně a včas zajistit připravenost ČR na zavedení Evropské služby elektronického mýtného ¤Směrnice 2004/52/ES a Rozhodnutí 2009/750/ES, termín do –Přispět k ekonomickému zrovnoprávnění železniční a silniční nákladní dopravy –Zajistit kontinuitu výkonového zpoplatnění po roce 2016

Rozsah zpoplatnění – současný stav

Rozsah zpoplatnění – navržené rozšíření

komunikaceD + RI. třídaII. třídaIII. třída současný rozsah1 137 km189 km-- rozšíření km970 km- celkem1 137 km*4 158 km970 km- spolu celkem6 265 km * bez uvažování výstavby nových úseků dálnic a rychlostních silnic

Zadávací řízení Otevřené řízení –podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách –transparentní a objektivní forma výběru nejvhodnějšího Dodavatele Předmět zakázky –služby zhotovení a provozování interoperabilního systému elektronického mýtného – ISEM –pronájem potřebného počtu elektronických palubních zařízení OBE Doba realizace –etapa vybudování ISEM v délce 6 až 18 měsíců podle vítězné nabídky –etapa provozování ISEM v délce 15 let od uvedení do provozu –etapa ukončení ISEM do 6 měsíců ukončení provozu

Zadávací řízení Otevřené varianty technického řešení –satelitní systém zjišťování polohy vozidel na silnicích I. a II. třídy funkčně a provozně propojený se stávajícím mikrovlnným systémem na D+R do společného hybridního řešení; včetně řešení výběru mýtného na D+R po skončení životnosti stávajícího mikrovlnného systému – satelitní mýtný systém zajišťující od počátku výběr mýtného na všech zpoplatněných komunikacích, funkčně a provozně nezávislý na stávajícím mikrovlnném systému na D+R, se sdílenými prostředky kontroly dodržování mýtné povinnosti Ekonomické, provozní a technické parametry nabídek –mají prokázat, která z variant technického řešení bude ekonomicky a provozně výhodnější

Technologické řešení

Navržené technologické řešení je v souladu s požadavky článku 2 Směrnice 2004/52/ES –Směrnice 2004/52/ES o interoperabilitě elektronických systémů pro výběr mýtného ve Společenství Technologie musí pro provádění mýtných transakcí využívat –družicové určování polohy –mobilní komunikaci podle standardu GSM-GPRS –mikrovlnné spojení krátkého dosahu DSRC v pásmu 5,8 GHz Návrh plně respektuje doporučení EK využít družicové určování polohy a mobilní komunikace Bude vybaveno standardizovanými rozhraním pro Poskytovatele evropské služby elektronického mýtného

Odhadované výnosy z výběru mýtného Fakulta dopravní ČVUT zpracovala analýzu a odhad výnosů na základě těchto vstupních údajů: –výsledky sčítání dopravy v roce 2010 ¤roční průměry denních intenzit dopravy v sčítacím úseku podle kategorie vozidel ¤délky sčítacích úseků –statistické rozložení podílu jednotlivých kategorií vozidel (včetně rozlišení podle emisních tříd EURO) na celkovém dopravním proudu –předpokládané mýtné sazby platné pro rok 2012 Z odhadu výnosů byly vyloučeny –úseky silnic procházející v intravilánu obcí –úseky silnic II. třídy s nízkou intenzitou nákladní dopravy –úseky silnic III. třídy s nízkou intenzitou nákladní dopravy

Odhadované výnosy z výběru mýtného Vyloučení úseků silnic II. a III. třídy s nízkou intenzitou dopravy –minimální mez průměrné denní intenzity byla stanovena na 420 vozidel s hmotností nad 3,5t za 24 hod, tj. 17 vozidel/hod –potom celkový součet délek úseků silnic II. tříd vhodných k zpoplatnění od roku 2013 je km –a součet délek silnic III. tříd vhodných k zpoplatnění je 101,3 km Realizační návrh rozsahu sítě zpoplatněných komunikací –se v úhrnu celkových délek mýtných úseků mírně liší od výpočtového modelu, založeného na délkách sčítacích úseků –délky některých úseků byly upraveny s ohledem na reálnou situaci a dopravně-inženýrské potřeby –silnice III. třídy nebyly do realizačního návrhu zahrnuty

Odhadované roční výnosy z výběru mýtného, údaje pro rok 2013 silnicespodní limit intenzity provozu [voz/24 hod] délka sčítacích úseků s nadlimitní intenzitou provozu – extravilány [km] průměrný roční dopravní výkon [mil. vozkm/rok] průměrná vážená sazba mýtného [Kč/km] odhadovaný celkový roční výnos z mýtného [mil. Kč/rok] I. třída , II. třída , III. třída ,94 52 celkem , Odhadovaný roční výnos z výběru mýtného v roce 2013 na vybraných úsecích silnic I., II. a III. třídy činí 3,2 mld. Kč, při průměrné mýtné sazbě 3,13 Kč/km.

Odhadované výnosy z výběru mýtného projekce na roky Podíl silnic III. třídy na výběru mýtného je z celkového pohledu málo významný (méně než 0,5%) Silnice I. třídym.j Zpoplatněná délka[km] Dopravní výkon[mil. vozkm] Prům. vážená mýtná sazba[Kč/km]3,183,243,313,373,443,513,583,653,723,803,873,954,03 Odhad výběru mýtného[mil. Kč] Silnice II. třídym.j Zpoplatněná délka[km] Dopravní výkon[mil. vozkm] Prům. vážená mýtná sazba[Kč/km]2,852,912,963,023,083,153,213,273,343,413,473,543,61 Odhad výběru mýtného[mil. Kč] Silnice III. třídym.j Zpoplatněná délka[km] Dopravní výkon[mil. vozkm]17,818,018,318,518,718,919,219,419,619,920,120,320,5 Prům. vážená mýtná sazba[Kč/km]2,943,003,063,123,183,243,313,383,443,513,583,653,73 Odhad výběru mýtného[mil. Kč] Celkem odhad výběru mýtnéhom.j Celkem silnice I., II. a III. tř.[mil. Kč] Kumulativně silnice I., II. a III. tř.[mil. Kč] Celkem dálnice a rychlostní silnice[mil. Kč] Kumulativně dálnice a rychl. silnice[mil. Kč] Celkem kumulativně[mil. Kč]

Odhadované výnosy z výběru mýtného projekce na roky

Odhadované náklady na mýtný systém *Výběr mýtného na dálnicích a rychlostních silnicích se pro účely investiční analýzy připisuje stávajícímu systému ESVZ až do konce roku 2016 Odhadované náklady odhad celkových investičních nákladů 4,3 mld. Kč odhad ročních provozních nákladů pro silnice I. a II. třídy 0,65 mld. Kč ( ) a 1,05 mld. Kč (od r. 2017) Celkové odhadované náklady na mýtný systém za roky činí 11,4% z očekávaného výběru mýtného, systém bude z dlouhodobého pohledu efektivní. Nový mýtný systémm.j Výběr mýtného D+R*[mil. Kč] Výběr mýtného silnice I.,II.,III. třídy[mil. Kč] Splátky investičních nákladů[mil. Kč]1 073 Provozní náklady[mil. Kč] Kumulativní Cash-flow[mil. Kč]

Porovnání mýtných sazeb v okolních zemích dálnice a rychlostní silnice Mýtné sazby platné pro rok 2011

Porovnání mýtných sazeb v okolních zemích silnice I. třídy Mýtné sazby platné pro rok 2011

Rozsah výkonového zpoplatnění v okolních státech a záměr ČR km 42 km km* 380 km* 617 km km km *plánováno od km km 970 km

© ŘSD ČR 2011 DĚKUJI ZA POZORNOST