Poválečný vývoj v Německu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

Svět po 1. sv. válce.
Adolf Hitler * 20. dubna 1889 – Braunau am Inn Socialistický politik
Mezinárodní situace na přelomu 19. a 20. století
Kdo mohl být nepřítelem nacistů? Proti komu mohli nacisté vystupovat?
Problémy poválečného světa
Adolf Hitler Způsobil smrt milionů.
Ohrožené Československo
příprava na 2. světovou válku
Nacistické Německo II. Petr Machala.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Nástup nacismu v NĚMECKU
Meziválečný svět 30. léta.
Nástup fašismu.
Jak se podařilo Adolfu Hitlerovi dostat k moci?
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Socialismus Průmyslová revoluce a převratné změny ve společnosti
Světová hospodářská krize
Financování politických stran a regulace politických kampaní Prorůstání ekonomiky a politiky Vladimíra Dvořáková CESTA Praha, , hotel Jalta.
Parlamentní volby 1946 Poválečná politická situace
Nacistické Německo I. Petr Machala.
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
PowerPoint 2007: Přiřazení akce objektu
 USA  SSSR  Německo Cesty k překonání krize.  V roce 1932 zvítězil v prezidentských volbách Franklin Delano Roosewelt s programem k překonání hospodářské.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Evropské státy ve 20. letech Petr Machala. 1.Jaký byl hlavní úkol poválečné Evropy? 2.Co je to pacifismus? 3.Co nejvíce tížilo první poválečné vlády?
Česká literatura mezi válkami
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
VY_32_INOVACE_2D.9.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Počátky fašismu v ČSR.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Nacismus Michal Kolář.
FAŠISMUS.
EVROPA A SVĚT PO ROCE 1945.
NSDAP Hitlerova nacistická strana (nacionalismus + socialismus)
Politický systém Rakouska
Kanton St.Gallen 27. března 2013 Konference o demokracii Liberec Budoucnost a výzvy demokracie Dr. Benedikt van Spyk Právo a legistika, Státní kancelář.
Nástup nacismu v Německu Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2814_Nástup_nacismu_v_Německu Autor: Mgr. Kočíř.
Obrana demokracie a republiky Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2809_Obrana_demokracie_a_republiky Autor:
NÁSTUP FAŠISMU V NĚMECKU Německo a hospodářská krize nadvýroba => krize Německo 2. nejvíce postižená země krizí (prům.výroba pokles o 41%) krize průmyslu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.6 Situace v Německu v předvečer nástupu nacistů k moci.
Výmarská ústava. Výmarská republika Výmarská republika je označení pro historický stát Německa po pádu monarchií v Německu v roce 1918 až do nástupu nacistů.
Druhá republika Od Mnichova k nacistické okupaci.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
T o t a l i t a r i s m u s Italský fašismus.
Druh učebního materiálu
Druh učebního materiálu
Svět po první světové válce
Nacismus NACISMUS V NĚMECKU árijec = příslušník „vyšší rasy“ (Němci)
NACISMUS V NĚMECKU.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Komunismus a fašismus.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Postavení Židů v Evropě 5
Prezentace slouží k opakování probrané látky
Základní škola Čelákovice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Obrana demokracie a republiky
Postavení Židů v Evropě 4
20. století 20. léta.
Poválečný vývoj, mírové smlouvy
Nacismus v Německu uč
T o t a l i t a r i s m u s Italský fašismus.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Hitlerova agrese ve 30. letech
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA MEZI VÁLKAMI
Transkript prezentace:

Poválečný vývoj v Německu Zánik monarchie Výmarská republika Ekonomická a politická nestabilita Rozmach nacismu

Výmarská republika Místo císařství vznik tzv. Výmarské republiky (ve Výmaru byla r. 1919 přijata německá ústava) Historické stádium Německa po pádu monarchie v až do nástupu nacistů k moci v roce 1933 Neschopnost demokratických politických stran utvořit standardní vládní koalici

Ekomická a politická nestabilita Německo je v permanentní krizi Nízká životní úroveň, inflace Ztráta části území Válečné reparace Nejistota, politické a sociální bouře

Rozmach nacismu Němečtí fašisté s pomocí krize porazili mladou demokracii Ztělesněním nacismu se stal Adolf Hitler Metody i cíle své politiky sepsal v knize Mein Kamf (Můj boj) – Nejprve ovládnout Německo a pak ho změnit v říši, která bude panovat nad jinými státy. Německý národ se považoval za rasově nadřazený všem ostatním. V roce 1933 se stal Hitler říšský kancléř, odstranil politické odpůrce a zlikvidoval instituce parlamentní demokracie a začal své plány uskutečňovat Nacistická propaganda (video)