Competitive Intelligence konkurenční zpravodajství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
© 2013 IBM Corporation IBM Market Development & Insights Informační profesionál a jeho uplatnění v IT korporaci.
Advertisements

„Systeme, Anwendungen, Produkte in der Datenverarbeitung
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Průzkum stavu projektového řízení v organizacích a státní správě Odpovědný řešitel Doc. Ing. Klára Antlová, Ph.D. Katedra informatiky EF TUL.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Pro vás Aleš Michl 2000: ČR = 0,46% 2011: ČR = 0,93% Zdroj dat: Bloomberg.
Manažírci a šéfíci Jakub Stránský The White-Collar World Director General Manager Head of the Board Chief Executive Officer.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Význam informací a dat a znalostí
MARKETINGOVÝ MIX.
Systémové pojetí hospodářské organizace
Jiří Karpeta Platform Strategy Advisor Microsoft Czech Republic
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Šedá literatura Zuzana Janušová.
Business partnering a role (v) HR Iva Pechová Leden 2008.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
IBM Software Group © 2006 IBM Corporation Confidentiality/date line: 13pt Arial Regular, white Maximum length: 1 line Information separated by vertical.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_20_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jak mohou PR agentury pomoci MSP a lze jejich přínos změřit?
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
2004 Symantec Corporation, All Rights Reserved Program ELITE pro státní správu Stanislav Jehlička Sales manager Central & Eastern Europe SYMANTEC GmbH.
Partnerská konference Solution Partners Clarion Congress Hotel Prague 1. října 2009.
Využití NUŠL pro ukládání a zveřejňování výsledků výzkumu a vývoje V ČR Open Access: otevřený přístup k vědeckým informacím v EU a ČR Technologické centrum.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Company Structure 06B1 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníŘíjen.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji 29. – OSTRAVICE Komercializace výsledků výzkumu a vývoje (marketing.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Vítejte na MARKETINGU.
Implementace systému. Prvotní představa Doba trvání 6 měsíců 8 školitelů (500 Kč/hod) Skupina testařů CELKEM Kč.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_09.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
SQL Server 2008 SKUs -All prices are ‘Open’ rounded up -Workgroup ~$140/CAL *Require a CAL to connect to paid SKUs **Free download with MSDN subscription.
Podpora pro partnery zdroje pro obchodníky, studie návratnosti, případové studie atd. René Klčo Partner Account Manager.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Vítejte na MARKETINGU. Údaje Vyučující: Klára Doležalová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
CENA - PRICE - PREZZO - PRIX - PREIS - PRECIO Jitka Dvořáková duben 2015.
Lukáš Patka PFE. Microsoft Security Risk Assessment Identifikovat bezpečnostní rizika napříč IT infrastrukturou, aplikacemi, provozními procesy Zaměřen.
8. Marketing.
Základy marketingu. Údaje Vyučující: Klára Kašparová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
BUSINESS VOCABULARY IN USE INTERMEDIATE UNIT 37: TRANDING VOCABULARY.
Personální plán pro podnikatelský plán
Struktura podnikatelského plánu
Personální strategie mezinárodní firmy
 No Competitor : other commercial bank provide loan only to SME, BAAC provide the loan directly to the farmer.  Utilize farmer social asset to form.
Ministerstvo zahraničních věcí České republiky Sekce Ekonomická Ing. Ivan Jukl, MBA Selected issues in international business.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
Ing. Athanasios Podaras, PhD 2016
VIKMA06 Rešeršní a studijně rozborová činnost
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Produktová strategie a proces inovace ve společnosti Mironet.cz a. s.
Big Data-Analytics.
Abstrakt Abstract Cíl práce Testované hypotézy Bibliografie
Prostředí.
Vítejte na MARKETINGU.
Metodický postup práce
Business intelligence shapes security
Komunikační plán IOP 2008 – vyhodnocení představení
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Logaritma a.s. Moravičany Moravičany Czech Republic IČO: DIČ: CZ Registered at the Regional Court in Ostrava, section B, inset.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Competitive Intelligence konkurenční zpravodajství

Co je Competitive Intelligence Competitive Intelligence je souhrn metod jak získávat informace o konkurenci firmy na trhu Competitive Intelligence Business Intelligence

Co je to SCIP ( The Society of Competitive Intelligence Professionals SCIP je celosvětová nezisková členská organizace pro kohokoliv, kdo se zabývá vytvářením nebo spravováním obchodních znalostí. Založena v roce 1986 a v současnosti má cca 50 poboček po celém světě.

Etický kodex CI-profesionálů I.Neustále se snažit zvyšovat respekt a popularitu profese II.Dostát všem platným zákonům, jak domácím tak mezinárodním III.Přesně uveřejňovat všechny relevantní informace, zahrnující něčí identitu a uspořádání, získané z předchozích rozhovorů IV.Mít plný respekt ke všem požadavkům na důvěrnost informací V.Vyvarovat se konfliktům zájmů při plnění úkolů VI.Dávat čestná a realistická doporučení a závěry při vykonávání úkolů VII.Hájit tento etický kodex po celou dobu výkonu profese VIII.Poctivě se držet a řídit strategií, cíly a směrnicemi firmy

Podskupiny Competitive Intelligence Technical Intelligence Market Intelligence Competitor Intelligence Customers Intelligence Partner Intelligence

Běžné informační kategorie Human ResourcesOperationsManagement/ Executive Profile Quality and skill levels of personnel Attrition and/or turnover rates Labor costs Level of training and development Benefits as a % of total staff costs Labor relations Organizational structure Production capacity Scale and Critical mass Administration capabilities Outsourcing arrangements Overhead costs TQM/ISO compliance SLAs/Service/Pricing Guarantees Flexibility Background checks Personalities Motivations Aspirations Styles Past track records (successes and failures) Depth of managerial talent Compensation packages Outside directors Succession plan

Běžné informační kategorie CI CapacityTechnologyStrategy Profile of the unit Reporting relationships Dedicated CI unit? Level of sr. mgt support Vulnerabilities SBU integration Scope of responsibilities Sophistication Tools for CI Deal support function? Business process sophistication Commercial System(s) platforms eCommerce capabilities Proprietary systems Intellectual property and patents Internal development capability vs. reliance on outside providers Outsourcing relationships Positioning of the company Resource allocations Mission, vision and value proposition Goals and objectives Synergies Core competencies SWOT VRIO

Běžné informační kategorie Company ProfileProducts /Services Marketing/Sales Name Locations Brief history Press releases Major transactions Key investors SIC code, Industry focus Mission Key Strategies Growth rate Intensity of competition Number of products/services Product/service mix Diversity of product and services capabilities Market share USP, position/customer value Current Growth vectors Size Quality R&D capability No. of employees Sales/employee Segmentation strategies Branding and image Advertising and promotions budgets Key customers Probable growth vectors 4 p’s: price, product, promotion and place (distribution channels) Cost of sales

Kde čerpat informace? Information Resources Sales force Marketing Business Intelligence: Databases/CRM Internet Resources Industry studies Market studies Trade publications Press releases White papers Newsletters Product kits Pricing schedules Fact/spec. sheets USP/Branding & positioning Events Tradeshows Seminars Market studies, secondary research RFIs, RFPs Client wins/losses Client defectors

Takže to vypadá takhle… reporty webové stránky partnerů webové stránky konkurentů

Některé internetové zdroje - obchodní rejstřík – státní správa pro ve vztahu k exportní činnosti – o českém kapitálovém trhu o trhu s cennými papíry; světové finanční a burzovní informace o intelektuálním vlastnictví a patentech o informacích právního a legislativního typu statistické informace ekonomický servis a firemní informace a řada dalších

Software na podporu CI Vyhledávání relevantních informací ve fulltextových zdrojích: Tovek Verity Vizuální analýza a prezentace informací I2 Vyhledávání a porovnávání specifických typů a forem informací Imagis ID 2000 SSA NAME3 Metodika zpracování informací Konzist

Ukázka softwaru na podporu CI I2 – diagram vazeb  vztahy mezi objekty, jako jsou lidé, místa, organizace apod.  tok komodit, jako jsou peníze nebo libovolné zboží.

Závěrečné shrnutí K čemu slouží CI? Strategický Proces HR a náborový proces Proces vývoje nového výrobku Odbytový a nabídkový Proces Competitive Intelligence Proces

Doporučená literatura Christ West, Competitive Intelligence Craig Fleisher, Strategic and Competitive Analysis Helen Burnwell, Online Competitive Intelligence Craig Fleisher, Managing Frontiers in Competitive Intelligence Marie Přibová, Analýza konkurence a trhu