ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Alžběta Brožová Barbora Šimková Lenka Krejcárková.
Advertisements

ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_11
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Zdravotnický asistent, druhý ročník Vývoj lidské společnosti Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie,
Zdravotnický asistent, první ročník Sociální vyloučení Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná.
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
vývoj poznávacích procesů
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Výtvarné setkání v MŠ II.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zdravotnický asistent, první ročník Konflikt Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zdravotnický asistent, první ročník Domácí násilí II Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná.
SZŠ a VOŠZ Zlín Vývoj dětské hry Zdravotnický asistent, druhý ročník
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÍ A JEHO DETERMINANTY 01
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník Multikultura stáří Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová Vytvořeno: jaro 2012.
Mladší dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Velká Morava Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno: 2012 ZA, 2. ročník,
Teorie motivace Adéla Furiková.
Zdravotnický asistent, první ročník Manipulace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Zdravotnický asistent, první ročník Diskriminace na základě věku Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie,
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Křížovka – příbuzenské vztahy
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základy psychologie – úvod
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Deprivace a subdeprivace Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 6. října 2012 Datum: 6. října 2012.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
1)O projektu Můj dům, moje město Organizátoři Organizátoři Obsah projektu, aktivity Obsah projektu, aktivity Časový harmonogram Časový harmonogram Výstupy.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Zákony vývoje.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
SZŠ a VOŠZ Zlín Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Transkript prezentace:

ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, třetí ročník Vývojová psychologie Základní rysy dětské psychiky Autor: Mgr. Helena Krausová, Mgr. Alice Stašová Vytvořeno: jaro 2012 ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař

ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař Název sady Základní rysy dětské psychiky  Tematická oblast  Psychologie Anotace Výukový materiál pomáhá žákům pochopit základní rysy dětské psychiky  Očekávaný výstup  Žáci pochopí základní rysy dětské psychiky Autor  Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová  Druh učebního materiálu  Prezentace, pracovní list Cílová skupina  Žáci od 16 – 17let  Stupeň a typ vzdělávání  Střední odborné   Vytvořeno  Jaro 2012 ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař

RYSY DĚTSKÉ PSYCHIKY Postihnout zákonitosti dětské mentality je velmi obtížné, protože v průběhu vývoje se stereotypy chování rychle přeměňují. Následující znaky dětské psychiky jsou typické nejen pro dětský věk, ale můžeme se s nimi setkat i při regresu duševního vývoje. ZA, 3. ročník (Vývojová psychologie, Základní rysy dětské psychiky) Mgr. Helena Krausová, Mgr. Alice Stašová

SYNKRETISMUS (synkretizace) Znamená celkové, komplexní, neanalytické, nerozlišené nazírání dítěte na svět. Dítě upřednostňuje barvu, tvary, schématicky zjednodušuje okolní svět. ZA, 3. ročník (Vývojová psychologie, Základní rysy dětské psychiky) Mgr. Helena Krausová

KONKRETISMUS Představuje předmětné a emoční nazírání a myšlení dítěte, kdy všechny pojmy a věci jsou spojeny s konkrétním zážitkem dítěte. Dítě nemá zatím schopnost abstrakce a schopnost obecnosti. ZA, 3. ročník (Vývojová psychologie, Základní rysy dětské psychiky) Mgr. Helena Krausová

FENOMENISMUS Dítě je fixováno na nějaký obraz reality, který není schopno ve svých úvahách opustit. Dítě klade důraz na určitou zjevnou podobu světa. ZA, 3. ročník (Vývojová psychologie, Základní rysy dětské psychiky) Mgr. Helena Krausová

EIDETISMUS Dítě vnímá skutečnost v celosti. Je schopno vytvořit si konkrétní jakoby fotografickou kopii skutečnosti. Uchování v dospělosti – malíři pracující bez modelu. Vzpomeňte si na některou velmi přesnou vzpomínku ze svého dětství. Jak např. vypadal pokoj Vaší babičky ? ZA, 3. ročník (Vývojová psychologie, Základní rysy dětské psychiky) Mgr. Helena Krausová

ABSOLUTISMUS Každé poznání dítěte má pro něj definitivní a jednoznačnou platnost. Dětská potřeba jistoty. Reklamou označená zubní pasta je nejlepší „navždy“…. ZA, 3. ročník (Vývojová psychologie, Základní rysy dětské psychiky) Mgr. Helena Krausová

PREZENTISMUS a TOPISMUS Dítě žije „tady“ a „teď“. ZA, 3. ročník (Vývojová psychologie, Základní rysy dětské psychiky) Mgr. Helena Krausová

EGOCENTRISMUS Dítě je centrem všeho dění. Primitivní chápání dítěte – domnívá se, že vše v jeho okolí je zde pro něho a kvůli němu. Přirozené – ale pozor na pozdější egoismus v dospělém věku ! ZA, 3. ročník (Vývojová psychologie, Základní rysy dětské psychiky) Mgr. Helena Krausová

ZOSOBŇUJÍCÍ DYNAMISMUS Oživující konkretismus, animismus Personifikace Antropomorfismus Které byly Vaše nejoblíbenější hračky ? Jak se jmenovala Vaše panenka, medvídek ? ZA, 3. ročník (Vývojová psychologie, Základní rysy dětské psychiky) Mgr. Helena Krausová

LABILITA CHOVÁNÍ Týká se všech projevů chování. Má značný biologický a ochranný význam. Přispívá k intelektuálnímu vývoji dítěte. Neustálý životní konflikt – smích x pláč. ZA, 3. ročník (Vývojová psychologie, Základní rysy dětské psychiky) Mgr. Helena Krausová

FANTAZIJNOST A MAGIČNOST Fantazií si dítě doplňuje to, co nezná. Ve fantazii dělá to, co nemůže dělat doopravdy. Fantazie pomáhá dítěti při interpretaci a porozumění reálnému světu.

SUGESTIBILITA a SUBMISIVITA Dítě je velmi snadno ovlivnitelné osobností dospělého. „Že máš rád špenát ?“ Dítě přejímá názory dospělých lidí – zejména těch, ke kterým má citovou vazbu, na jejichž názoru mu záleží – maminka, tatínek, paní učitelka. Uveďte příklady pozitivního využití těchto znaků při výchově, zamyslete se nad možných zneužitím při jednání s dítětem !