Husserlova teorie přirozeného světa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Advertisements

Spor o Rukopisy Tereza Pechmanová, V8A.
ETIKA ODPOVĚDNOSTI Karolina Krajcová C4B.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Anotace: Výklad zaměřený na vývoj filozofických směrů
 Matematická logika je myšlení, uvažování třeba poskládání správných číslic v matematické řadě. Nebo různé myšlení to je logika.!  Uvažování správného.
Přírodní vědy v antickém Řecku
John Stuart Mill (1806 – 1873).
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
Erich Fromm Vliv moderní společnosti na člověka
Schrödingerova kočka Antropollogie.
Blaise Pascal 9.Červen 1623 Clermont – 19. Srpen 1662 Paříž
Friedrich Schelling Martin Mudruňka 7.AG.
Když tři rozměry nestačí...
KOMUNISMUS Michal Hess.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: základy společenských.
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
Arthur Schopenhauer „Člověk, balamucen nadějemi, tancuje do náruče smrti.“ Aneta Jelínková C4A.
Monika Pokorná FF UPOL Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ ,
Hannah Arendtová Politická teorie
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Platón Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Démokritos z Abdér Strejčková Barbora, C4A.
Filosofická antropologie Konrad Lorenz
Martina Jiříková C4B.  ŽIVOT  FILOSOFIE  SHRNUTÍ  ZDROJE.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _606.
Filosofie a metodologie. „ Science. It works, bitches!“ „We finally figured out that you could separate fact from superstition by a completely radical.
Jan Patočka Lukáš Hoskovec, C4B únor 2014.
Pojetí pravdy u pragmatiků
Evangelista Torricelli
OSOBNOSTI ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 283, zpracovala Marie Kupková.
Konec systému jednoho muže.  Prvotní není ani hmota, ani myšlení  totožnost bytí a myšlení  Vývojové fáze ducha: 1. Absolutní duch 2. Jinobytí (příroda)
Filosofie úvod do problému....
Jan Patočka Adam Neckář, C4A.
26. července26. července 1875 – 6. června června1961 Byl švýcarský lékař a psychoterapeut, zakladatel analytické psychologie. Jeho přínos psychologii.
 Tomáš Pešl C4B  Martin Heidegger  Život  Díla  Otázky  Zdroje.
Marek Zámečník C4A ŽIVOTNÍ SÍLA.   francouzský filozof  představitel filozofie života  z rodiny židovského hudebníka  studium matematiky.
Erich Fromm Pavla Jiráková C4A.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Nobelova cena Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka.
LAWRENCE FERLINGHETTI
Strukturalismus a jeho pohled na dějiny KARKOŠ, C4B.
Filosofická antropologie, K. Lorenz - 8 smrtelných hříchů
Husserlova teorie přirozeného světa Maryna Zheleznyak.
Filozofie 20. století - Fenomenologie
Kantova etika EVŽEN POUR, C4A. Kantova etika  1785 – Základy metafysiky mravů  Podmínky mravního života  Hypotetický imperativ – podmíněný z vnějšku.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Osvícenství - Německo Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
Aristoteles Spisy: Klasifikace věd: logické fyzikální teoretické
Husserl.
Aristotelés – náplň dvou kurzů I.Život, dílo, vývoj myšlení (Aristotelovy životní a filosofické osudy, přehled děl, problém vztahu k Platónovi – „genetický.
Přednáška K čemu je právní filosofie
Tomáš Garrigue Masaryk Jiřina Sedláčková, C4A
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 6 Subjektivní, objektivní a absolutní idealismus.
Úvod do filosofie Pojem a vznik filosofie, definice filosofie Vztah filosofie a ostatních věd Filosofické disciplíny, filosofické otázky, základní pojmy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborné učiliště nábytkářské a.
Jan Patočka moderní čs. filosofie „Kde se však mění svět a dějiny ? V 'nitru', lépe než v životě jednotlivce.“ Jan Patočka.
Pozitivismus Kristýna Zinková C4B Seminář společenských věd Co je to?PrincipyAuguste ComteTři stádiaKritikaSoučasnost.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka TémaFilozofie.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
FILOsOFIE A VĚDA.
Filozofie osvícenství v Německu
Immanuel Kant Kritik čistého rozumu.
Václav Bělohradský * Praha.
Tomáš Akvinský Mgr. Vladimír Velešík.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Kognitivní psychologie
Základy demografie Přednáška 1.
Teoretické zdroje kvalitativního výzkumu
Induktivní postupy ve výuce matematiky
Edmund Husserl.
filosofický proud, který navazuje na učení Karla Marxe
Transkript prezentace:

Husserlova teorie přirozeného světa Martina Jiříková 14.2.2015

Obsah Edmund Husserl Hlavní myšlenky Díla Přirozený svět Shrnutí

Edmund Husserl 1859 – 1938 německý filosof, moravský původ zakladatel moderní fenomenologie studoval matematiku, fyziku a filosofii Martin Heidegger

Hlavní myšlenky poznání – navázal na Kanta Poznání je sice vázáno na psychologické procesy, není s nimi však totožné. lidské vědomí – intencionální Neexistuje ani čistý subjekt, ani objekt, neboť oba jsou vždy spojeny aktem vědomí, v němž se předměty konstituují. pravda Pravda je plná shoda mezi míněným a daným.

Díla O pojmu čísla Filosofie aritmetiky Logická zkoumání I./II. Ideje k čisté fenomenologii Freiburskou fenomenologickou společnost Krizi evropských věd

Přirozený svět vnímaný předmět – známe z vědy Slunce – vychází a zapadá prostor - dopředu a dozadu, doprava a doleva, nahoru a dolů krize moderní vědy - rozpor mezi světem moderní vědy a přirozeným světem

Shrnutí německý filosof, moravský původ zakladatel moderní fenomenologie přirozený svět

Zdroje http://www.kfil.upol.cz/doc/mgr-dipl/dipl_prace_pzizka.pdf?lang=cz http://cs.wikipedia.org/wiki/Edmund_Husserl#Str.C3.A1nky_o_Husse rlovi http://cs.wikipedia.org/wiki/Fenomenologie