Autoři:Iveta Rejnušová a Karolína Moravcová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Advertisements

Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Příprava laboratorní práce č.3
Jednotky délky. Délková měřidla
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Autoři:Jakub Janisch a Tereza Krsková
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Měření objemu 6. ročník.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Opakované měření délky
Přesnost a chyby měření
Objem LC.
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Linda Jelínková Gabriela Štěrbová
Měříme délku s různou přesností
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Převody jednotek Jednotky délky.
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_43_DÉLKA TEMA: FYZIKA ČÍSLO.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-001 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKA Měření délky. Vypracoval: Lukáš Karlík. P OROVNÁVÁNÍ Dříve lidé měřili pomocí porovnávání na větší a menší. Toto měření bylo však velmi nepřesné.
Objemové jednotky a jejich převody
VY_32_INOVACE_16 16 MĚŘENÍ DÉLKY autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Opakované měření délky
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
MĚŘENÍ DÉLKY.
Jak postupujeme při měření délky
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Převody jednotek obsahu
Zopakujeme si jednotky délky, které už znáš.
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
JEDNOTKY DÉLKY A HMOTNOSTI
Převody jednotek délky
Převody jednotek délky
Měření délky.
Přesnost a chyby měření
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

Autoři:Iveta Rejnušová a Karolína Moravcová Délka Autoři:Iveta Rejnušová a Karolína Moravcová

Jednotky délky-převody jednotek 1 km = 1000m km = kilometr 1m = 10dm m = metr 1dm = 10cm dm = decimetr 1cm = 10mm cm = centimetr mm = milimetr

Staro egyptské délkové míry: ater 1 ater = 120 chet chet, khet 1000loktů meh 1 meh = 7 shep = 28 zebo remen shep dlaň zebo prst

Francouzké délkové míry: pounce pied 1 pied = 12 pouces. aune toise 1 toise = 6 pieds = 72 pouces. mille lieue postale

Španělské délkové míry: legua 1 legua = 5000 vara. milla 1 milla = 8 estadio = 5000 pie estadio . braza 1 braza = 2 vara vara 1 vara = 3 pie = 36 pulgadas pie 1 pie = 12 pulgadas pulgadas

Délka a její měření v současnosti -Každé měření je zatíženo chybou -Postup měření: -vybereme vhodné měřidlo(např. pravítko) -Popis měřidla: -stupnice -rozsah -1 dílek -odchylka 1.Na měřidlo se díváme kolmo. 2.Měřidlo je rovnoběžné s tělesem.

Historie měření délky Počátky měření se datují k počátku kulturní historie lidstva a začínají měřením délek a hmotnosti. Měřící technika se vyvíjela podle momentálních potřeb společnosti. S počátkem tovární výroby vznikají požadavky na vytvoření dalších veličin.  Největší rozmach měřicí techniky nastal v době Vědecko-technické revoluce, počátkem 20. století, v důsledku aplikace technického řízení u výrobních systémů. S rozvojem společnosti se zdokonaluje i měřicí technika. Technické měření jako zdroj informací je nezbytné pro poznání zkoumaného procesu nebo objektu. Téměř každý obor je na měřicí technice závislý. Provoz všech technických zařízení je dnes bez využití měřicí techniky téměř nemyslitelný. S použitou měřicí technikou úzce souvisí další vývoj a výzkum, zejména v technice a v přírodních vědách. Úlohou měřicí techniky je taktéž zjišťování jakosti výrobku. Jakost ovlivňuje plynulost a objem výroby, výrobní náklady i produktivitu práce, zejména pak použitelnost a prodejnost výrobku.

Arimetrický průměr Jak vypočítáme aritmetický průměr ? Př. Urči výšku stolu. K co nejpřesnějšímu určení měřené hodnoty užijeme aritmetický průměr. Potřeby: vhodně zvolené měřidlo, papír, tužka, případně kalkulačka Příprava a provedení: Výšku stolu změříme pětkrát s dodržením všech zásad správného měření. Hodnoty si zapisujeme do tabulky. Určíme aritmetický průměr: sečteme naměřené hodnoty všech měření a součet vydělíme počtem měření.

Délka se dá měřit Svinovacím metrem Krejčovským metrem

Konec Použité zdroje internet: www.e-automatizace.cz www.zslado.cz www.converter.cz