Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_PEK.2.10 Písemnosti při obchodování - úvod Vytvořeno: Ověřeno: Třída:NS 2
Písemnosti při obchodování - úvod Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět:Písemná a elektronická komunikace Ročník:2. Autor:Ing. Petra Litošová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:zásady pro psaní dopisu, inzerát, leták, prospekt, katalog, plakát, obchodní smlouva, kupní smlouva Anotace: Materiál je určen k seznámení se zásadami pro úspěšné psaní dopisů a s jednotlivými typy písemností, které se používají při propagaci a reklamě. Podrobněji se věnuje obchodní smlouvě.
shromáždit si potřebné informace a podklady dopis je vizitkou mojí a firmy, kterou zastupuji na dopis se odpovídá co nejdříve každý dopis by se měl týkat pouze jedné záležitosti při stylizace dopisu se používá 2. a 3. osoba množného čísla (my – Vám)
je nutné dodržovat pořádek slov správné psaní číselných údajů před vytištěním je nutné si text ještě jednou přečíst a zkontrolovat
1.inzerát textové oznámení v novinách nebo časopisech umístěné na vyhrazených místech výstižně a srozumitelně vyjadřuje potřebné informace nutná okamžitá odpověď 2.leták základní propagační prostředek informace pro nejširší veřejnost
3.prospekt může být vícestránkový s vyobrazeními, technickými podrobnostmi a s možnostmi využití výrobku má přesvědčit zájemce ke koupi výrobku 4.katalog uspořádaný seznam druhů zboží určený k reprezentaci firmy
5.plakát zpracování výtvarnou formou upoutává barvou, textem, uměleckým ztvárněním
písemnosti, které vznikají při nákupu zboží nebo při zajišťování služeb tj. poptávka, nabídka, objednávka výsledkem by mělo být uzavření obchodní smlouvy
dvoustranný právní úkon, který zahrnuje: návrh na uzavření smlouvy, tj. buď závaznou nabídku prodávajícího nebo objednávku kupujícího a přijetí návrhu druhou smluvní stranou, tj. objednávku na základě závazné nabídky, v ostatních případech potvrzení objednávky obchodní smlouva je uzavřena, když kupující přijme závaznou nabídku prodávajícího nebo prodávající potvrdí objednávku kupující
nejčastější formou uzavření obchodní smlouvy je kupní smlouva kupní smlouva: smluvní strany: prodávající (dodavatel) a kupující (odběratel) prodávající se zavazuje, že kupujícímu dodá zboží a převede na něho vlastnická práva kupující se zavazuje, že zaplatí kupní cenu
1.Jaké písemnosti se používají při propagaci a reklamě? inzerát, leták, prospekt, katalog, plakát 2.Jaké jsou nejčastější obchodní písemnosti? poptávka, nabídka, objednávka
3.Co je obchodní smlouva? dvoustranný právní úkon, který zahrnuje návrh na uzavření smlouvy a přijetí návrhu druhou stranou, nejčastější je kupní smlouva
Použité zdroje FLEISCHMANNOVÁ, Emílie a spol. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost – 2. díl. 1. vyd. Praha: nakladatelství FORTUNA, 2005, ISBN Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.