StatGIS Budování výzkumně-vzdělávacího týmu v oblasti modelování přírodních jevů a využití geoinformačních systémů s vazbou na zapojení do mezinárodních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Aktuální uplatnění praktických zkušeností na trhu práce z pohledu FDV
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Monitoring dalšího vzdělávání
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Návrh zajištění metodického a organizačního zázemí Návrh zajištění metodického a organizačního zázemí.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační strategie Manfred Hellmich Inovace 2006 Praha 5. prosince 2006.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
INSPIRE Stav a výhled.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Implementácia Inspire v ČR Jiří Hradec. INSPIRE v ČR  Gestor transpozice: MŽP, pověřena CENIA  Spolupracuje:Ministerstvo informatiky (vnitra)  Vize.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Profesní rozvoj řídících pedagogických pracovníků k zajištění rozvoje služeb ICT ve škole Radek MacaKSM2 – Obhajoba závěrečné práce Mgr. Radek Maca.
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Personální plán pro podnikatelský plán
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Veřejná zakázka na realizaci projektu MPSV NÁRODNÍ SOUSTAVA POVOLÁNÍ ing. Jaromír Janoš, Trexima spol. s r.o. Zlín 2. Národní konference projektu NSK,
Individuální projekty MZ Globální granty Porada hlavních sester ČR Lékařský dům.
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Možnosti financování správy majetku a provozu budov z Evropských strukturálních fondů Aktuální výzvy, potenciál IROP a vícezdrojové financování Michal.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

StatGIS Budování výzkumně-vzdělávacího týmu v oblasti modelování přírodních jevů a využití geoinformačních systémů s vazbou na zapojení do mezinárodních sítí a programů. Reg. č.: CZ.1.07/2.3.00/

Konceptualizace specializované edukace graduovaných uživatelů geoinformací v celoživotním vzdělávání se zřetelem na prostorové plánovače v ČR

LLL a CŽV Evropské pojetí Life-long Learningu není identické s českou praxí Celoživotního vzdělávání Týká se celé ekonomicky aktivní populace s ukončeným vzděláním Tuzemská praxe CŽV na VŠ nevyhovuje praktikujícím uživatelům moderních geoinformací a vyvíjející se NIPI

Nedostatky českého CŽV v GI Tuzemská praxe získávání znalostí v aplikovaných ICT oborech je neuspokojující až žalostná Rovnostářství v hodnocení kvalifikace a oceňování práce Neprofesionální svépomocné nebo amatérské učení Oborová certifikace se s výjimkou terciárního vzdělávání teprve rodí, Zaměstnavatelé certifikaci kvalifikace nevyužívají

Nedostatky českého CŽV v GI Tuzemská praxe získávání znalostí v aplikovaných ICT oborech je neuspokojující až žalostná Rovnostářství v hodnocení kvalifikace a oceňování práce Redukují se rozpočtové výdaje na udržení a zvyšování kvalifikace Strukturální fondy byly pro tyto účely využity nedostatečně Neprofesionální svépomocné nebo amatérské učení Oborová certifikace se s výjimkou terciárního vzdělávání teprve rodí, Zaměstnavatelé certifikaci kvalifikace nevyužívají. Chybí vazba na národní systém kompetencí a kvalifikací

Důsledky Pracovní místa jsou obsazována nedostatečně kvalifikovanými lidmi Provozovatelé GIS a embeded systémů nejsou schopni využít plně své investice Pracovníci obtížně udržují kvalifikaci v oborech, které se dynamicky vyvíjejí Pracovníci mají omezené možnosti získávat nové znalosti, zvyšovat si kvalifikaci a způsobilost ovládat nové technologie Individuální osoby ztrácejí motivaci tam, kde se nedostatky dlouhodobě kumulují Stát a hospodařící organizace ztrácí návratné efekty z vložených investic do produkce geodat a GI infrastruktury, z využívání moderních geoinformací

CBA a ROI Vyplácejí se ? Zhodnocují se? Náklady na implementaci evropské direktivy INSPIRE (ČÚZK 2010: 20 mil Kč) Náklady na budování NIPI Nákupy SW, HW, dat, provoz serverů a sítí Náklady na lidské zdroje (mzdy, sociální a zdravotní pojištění, vzdělávání…) Investice do podnikání (Seznam, GEOVAP, CEDA,…) Přináší česká geoinformatika sekundární a nemateriální výnosy a výhody? Ne jen suše ekonomický pohled, také vzdělanost, podnikatelské příležitosti (LBS), bezpečnost…

Ohrožené cílové skupiny Specialisté oborů využívající prostorové informace Úřednictvo veřejné správy Projektanti Podnikový management Podnikatelé MSP Producenti GI průmyslu Politici, rozhodovatelé Běžní uživatelé Pyramidální diagram vkladů expertní práce a užívací frekvence v geo(infor)matice

Zaměření na segment PP Plánovací podobory v ČR nepůsobí koordinovaně - Územní plánování - Regionální plánování - Strategické plánování - Krajinné plánování - Komunitní plánování Vesměs vždy ale plánování používá geoinformace

Cílové skupiny Producenti plánovací informace sběr, ověřování a zpracování vstupních informací analýzy, hluboká znalost a porozumění jevům v území specializace ve zhotovitelském týmu, též geoinformatik kreativita právní odpovědnost za chyby syntetických výstupů Plánovací úřednictvo dohled nad legalitou procesu pořízení systematická integrace dílčích vstupů provozování integrální evidence veřejnosprávní rozhodování příprava argumentace pro politické rozhodování Rozhodovatelé …

Cílové skupiny 2 Producenti plánovací informace Plánovací úřednictvo Rozhodovatelé volení politici v zastupitelských orgánech ředitelé a exekutivní manažeři podniků Odborní konzumenti Subsidiární samosprávní územní jednotky oborové úřady veřejné správy (dotčené orgány, SÚJB) podniky, obchodníci (ČEZ, EON, RWE, TESCO…) developeři a stavebníci obchodníci realitami, RK právníci, soudní znalci, odhadci, advokáti, soudci pojišťovny Laici občané, uživatelé veřejných prostorů a služeb turisté

Cesty k řešení 1. Terciární a sekundární školství typicky VŠ (VŠB, MU, UPOL, ČVUT, KU, ZČU, UJEP), ale i SŠ a VOŠ (gym., stav.a ICT prům.) 2.Oborová samospráva CAGI, ČSGK, KGK, ČSKI (Česká spol. pro kybernetiku a informatiku), SPIS, ICT unie, AUÚP, vzory v ČLK, ČKA, ČSVTS 3. Komerční podniková sféra Kurzy Arcdata, GEPRO, Geotronics..., vzdělávací agentury 4.Open source komunita Nadšení a elán, ale ?? Legalita, financování

-Distanční -Prezenční -Kombinované -Cílené -Levné -Přesně dávkované, šité na míru, individuální -Kompatibilní Požadavky na formu vzdělávání

Existující příklady letní školy GIS (Copernicus, UPOL, …) certifikované kurzy CAGI (ÚP-GIS) ECDL/ICDL – GIS (nemá českou mutaci) evropské projekty (SDI-EDU…) CŽV zeměměřičů a architektů (kredity, skóre…) DMVS kurzy IMS (návaznost na IOP) kurzy a zkoušky ZOZ úředníků (ze zákona) vnitropodnikové kurzy (kraje z OPLZZ) volná nabídka komerčních kurzů e-learning, webináře, remote learning (ERDAS…) LMS (Německo)

Zkušenosti CAGI Impulsem byla absence na míru šitých kurzů Doprovodné kurzy na seminářích a konferencích První akreditace 2006, obnovena 2009, 2013 Stovky účastníků a certifikátů, primární bariéra: dostupnost vytížených pracovníků a požadavek „neztrácet“čas Kontrolovaná evidence certifikátů, vazba na zákonné ustanovení o udržování kvalifikace Meziborový a multiprofesní tým zkušených odborníků, akademiků i praktiků Neformální kredibilita: certifikáty i kurzy začali vyžadovat i účastníci z firem CAGI komunikuje s EUROGI, ECDL a ČSKI o transpozici o ECDL-GIS pro základní a střední kategorii uživatelů GIS Stále doplňková činnost, riziko: „všeumějící“ vzdělávací agentury s „létajícími lektory“.

Řešení Státem garantovaná soustava vzdělávacích příležitostí (koordinovaný LMS), otevřená novým subjektům, s kontrolovanou kvalitou působení a „produkce“ základní vzdělávací infrastruktura, repozitáře a obsah musí mít kontrolované vlastnictví a zajištěnou údržbu a konstatní provozní kvalitu Vybudovat oborovou soustavu kompetencí, kvalifikací a pozic Doplnit do komplexní národní soustavy a otevřít tak dál cestu k volnému evropskému pracovnímu trhu Monitorovat, srovnávat, vyhodnocovat a dál rozvíjet efektivní národní soustavu CŽV v GI

Co potřebujeme Zajistit udržitelnost dosaženého stavu Reprezentativní šetření zájmu a potřeb všech cílových skupin Přesně definovat východiska a zadání pro novou soustavu CŽV pro GI a NIPI, včetně business modelu Kvalifikovanou koordinaci na úrovni vlády ČR (ne 1 resortu) Relevantní oceňování a hodnocení HR v GI Vybrat z dosavadních aktivit nejlepší zkušenosti a aktéry Napojit nový LMS na evropskou soustavu. Supervize by neměla být jen ryze česká.

Stav prací a další postup Národní kompetenční rámec Vyhláška MPSV o pracovních třídách a pozicích Parciální doplňkové kurzy a semináře na VŠ Tlak na doplnění GI kompetencí do ZOZ ve VS Nová pracovní skupina pro vzdělávání v národním Koordinačním výboru INSPIRE Chybí zástupce zájmů postgraduálního a celoživotního vzdělávání Prosazení teze do národní GeoInformační Strategie (CAGI přes MVČR, termín jednání vlády 02/2014) Na dosavadní vseměs dobrovolnou práci na koncepci je nutno navázat profesionálním výkonem

Závěr (Vzdělání a vzdělanost jsou kategorické hodnoty!) Jako optimální se jeví kombinace: kooperace zavedených VŠ, firem a úřadů nezbytná inicializace kvalifikované poptávky, nutno založit na ekonomické argumentaci a nikdy neslevit z odborné a metioborové komplexity a kvality vytvořit celonárodní LMS pro CŽV sdružit osvědčené a zkušené vzdělavatele, vytvořit ucelenou nabídku se zachováním konkurence konstruovat dohledový a koncepční orgán na mezinárodní úrovni na nic nečekat, optimálně jako evropský projekt, využít strukturální fondy nebo EACEA