Kate ř ina Drašnarová, Lud ě k Liška Jak na klienta… ?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Parametry klasifikace tlumočení
Advertisements

 Výukový materiál vytvo ř en v rámci projektu EU peníze školám „U č íme aktivn ě “  Registra č ní č íslo CZ.1.07/1.4.00/  Č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_.
DM.  Dlouhodobý majetek  Dlouhodobý majetek je svým charakterem ur č en k dlouhodobému pou ž ívání ve firm ě (déle ne ž jeden rok) a zárove ň  musí.
2012 / 2013 Psychologie Komunikace Zuzana Psychologia.
Cíl této brožury je podat ve stručné formě a z praktického pohledu základní informace o sledování růstu dítěte, zjištění jeho odchylky, určení příčiny.
JEDNÁNÍ MONITOROVACÍ SKUPINY projektu Podpora procesů v soc. službách dne
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Kalkulace S tudent. Osnova výkladu 1.Kalkulace nákladů a způsoby jejího rozlišení 2.Kalkulační vzorec nákladů 3.Stanovení nákladů na kalkulační jednici.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
PhDr. Pavel Be ň o Tel nebo
Ž áci poprvé zasedli do zdejších školních lavic 1. zá ř í Naše škola má vytvo ř ený školní vzd ě lávací program s názvem Aktivita, tvo ř ivost,
Problematika tlumočení znakového jazyka PhDr. Radka Horáková, podzim 2006.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 6 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0801_ŽIVOTNÍ Ú. Téma: Pojem _ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ Číslo projektu:
Registrační číslo: CZ.1.07/2.4.00/ O PROJEKTU Cílem projektu E-SYNERGIE je vytvořit funkční vědeckovýzkumnou, aplikační, komunikační a vzdělávací.
Pravopisná hlídka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření
Zdravý životní styl Vytvořila :Adéla Buchtelová 8.třída.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Konsekutivní tlumočení
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Jakub Jurášek Kateřina Pavlíková Nikola Seifriedová
Obchodní akademie Náchod
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Centrum na podporu integrace cizinců
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Worklife Balance ve společnosti HEINEKEN Česká republika
Pracovně právní vztahy
Alternativní formy veřejné dopravy na venkově
ČAS.
Společné a koordinované politiky EU
PŘÍPRAVA NA TLUMOČENÍ Ina Maertens Mladý Jeroným 2017
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
ZÁJMENA KDO TATO JÁ NIC SE MŮJ NAŠE KTERÝ ŽÁDNÝ
ZOOKURZ Sexta 2016/17.
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
8.1.2 Podprostory.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Zlaté pravidlo.
Dětský klub Malý drak.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Něco, co mohou napsat jen děti
Dnešní realita
Elektrické měřící přístroje
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Děti jsou naše budoucnost
Pravidla pro příjem a zpracování samoodečtů
Zapisovatelé : Informace o způsobu zápisu
Kalorimetrická rovnice
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Něco, co mohou napsat jen děti
VY_32_INOVACE_Sib_II_07 Řešení slovních úloh 1
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Běžná pravděpodobnostní rozdělení
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Dvourozměrné geometrické útvary
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Slovní úlohy o společné práci − 3
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Kate ř ina Drašnarová, Lud ě k Liška Jak na klienta… ?

zadání od klienta celodenní konsekutivní tlumo č ení nap ř. da ň ová problematika náš cíl p ř esv ě d č it klienta, že je vhodné najmout tlumo č níky dva

Tlumo č ení konferen č ní konsekutivní neboli vysoká konsekutiva: tj. tlumo č ení následné. Jedná se o typ konferen č ního tlumo č ení používaný p ř i ve ř ejných vystoupeních, pokud není k dispozici tlumo č nická technika. Ř e č ník pronese vždy delší úsek proslovu, i n ě kolik minut, b ě hem n ě hož si tlumo č ník píše poznámky formou tlumo č nického zápisu a za č ne tlumo č it až poté, co se ř e č ník odml č í. Tlumo č ení konsekutivní, b ě žná konsekutiva neboli liaison: je rovn ě ž tlumo č ení následné, ale nikoli konferen č ní. Na rozdíl od vysoké konsekutivy tlumo č ník ne č eká, až ř e č ník dokon č í dlouhý myšlenkový úsek, a tlumo č í po v ě tách. Je to b ě žný zp ů sob tlumo č ení jednání u stolu.

Tarify Konferen č ní tlumo č ení – vysoká konsekutiva (s tlumo č. zápisem) 8500,- CZK / 300,- EUR / 1 tlumo č ník/den Konsekutivní tlumo č ení (b ě žné) 6000,- CZK / 250,- EUR / za den (Délka pracovního dne tlumo č níka je osm hodin v č etn ě všech p ř estávek a p ř erušení. Pokud je pracovní den tlumo č níka delší než 8 hodin, zvýší se minimální sazba za každou zapo č atou hodinu – minimáln ě o 15 %.)

Askot Pokud taková akce trvá celý pracovní den (tj. 8 hodin v č etn ě p ř estávek a p ř erušení), je nutno objednat dva tlumo č níky.

Askot V p ř ípad ě, že tlumo č ník p ř i konsekutivním tlumo č ení pracuje sám, má nárok na krátké p ř estávky. (pracovní podmínky) Č len ASKOT nep ř ijme práci, kterou by nemohl provést kvalitn ě. (etické zásady)

…a realita? absolvent ÚRTL

Neexistuje žádné ustanovení ukotvené zákonem č i vyhláškou, jaká má být pracovní doba soudního tlumo č níka (zákon z roku 1967). Tlumo č ník na volné noze x se stálým zam ě stnáním

Zase ty finance… ale „jsme jen lidi“

Chcete-li se vyhnout prolukám, najm ě te si dva tlumo č níky. Jeden má právo na krátké pauzy.

Klesá pozornost, roste pravd ě podobnost výskytu chyb. Chybami tlumo č ník poškodí nejen klienta, ale i svou vlastní reputaci. bonds = bombs

Tlumo č níkovi se m ů že v den konference stát n ě co nep ř edvídatelného (náhlá nemoc, dopravní nehoda,… ). Organismus nemusí vydržet stres a velkou zát ě ž. (

Dva tlumo č níci si navzájem mohou pomáhat s notací dat, jmen, č ísel a poskytovat druhému odborné termíny (nap ř. da ň ové), které si tlumo č ící kolega nemusí rychle vybavit.

Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné v ě ci. Nestojí za to šet ř it na nesprávných místech.

Zdroje: TOP (tlumo č ení-p ř eklad) 110/2013 zavedení tlumo č níci

D ě kujeme za pozornost.