Rostlina = autotrofní eukaryotický organismus, který je schopen přeměnit světelnou energii v energii chemickou procesem zvaným fotosyntéza = organismy,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Energie.
Fylogeneze organismů a člověka
FOTOSYNTÉZA photós = světlo synthesis = skládání.
Heterotrofní výživa Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Heterotrofní výživa.
EUKARYOTA.
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Chaluhy, čili hnědé řasy
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
V jejich těle probíhá fotosyntéza V jejich těle probíhá fotosyntéza Existovali již před 3,5 miliardami let Existovali již před 3,5 miliardami let Obsahují.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Srovnání prokaryotických a eukaryotických buněk
Řasy zelené.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KUB_03.
Fotosyntésa.
K. Hujová, J. Kondelík, J. Šimánek
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_KUB_06.
Fotosyntéza I. Primární fotochemické procesy na thylakoidní membráně
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Glukosa a její vznik.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
SEDIMENTACE ŘAS A SINIC
Rozdělení buněk.
LES ŘASY.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_383.
Ekosystémy.
Opakování lišejníky, řasy
Fotosyntéza I. Primární fotochemické procesy na thylakoidní membráně
BUNĚČNÁ STAVBA ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Základní struktura živých organismů
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Živočichové rybníka a jeho okolí
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
SINICE fotosyntetizující bakterie
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Fotosyntéza – světelná fáze Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Řasy zařazení do systému organismů celková charakteristika ekologie.
Ch_054_Fotosyntéza ve dne Ch_054_Přírodní látky_Fotosyntéza ve dne Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Fotosyntéza I. Primární fotochemické procesy (na thylakoidní membráně) Tomáš Hájek Jiří Šantrůček.
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Fotosyntéza.
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Rostliny.
Fotosyntéza rostlinné pigmenty + světelná energie + oxid uhličitý + voda chemická energie + kyslík.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
Získávání energie pro život
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Fotosyntéza.
Fotosyntéza.
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Řasy zelené.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Srovnání prokaryotické a eukaryotické buňky
4. Buňky.
MNOHOBUNĚČNÉ ROSTLINY
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Řasy zařazení do systému organismů stavba prostředí a význam v přírodě
Transkript prezentace:

rostlina = autotrofní eukaryotický organismus, který je schopen přeměnit světelnou energii v energii chemickou procesem zvaným fotosyntéza = organismy, vyrábějící cukry z CO 2 a z vody ve specializových útvarech zvaných chloroplasty

Endosymbiotické události chloroplasty u eukarií pochází určitě ze sinic (cyanobakterie) následkem endosymbiózy se redukuje velikost genomu chloroplastu –průměrná sinice má genom velký cca kb a tento genom obsahuje cca genů –chloroplasty zelených řas mají genom o velikosti 120 kb který obsahuje 120 genů

„Řasy“ (Algae) vodní fotosyntetizující organismy… –…patřící do mnoha linií, které nemusí být přímo příbuzny (viz další obr.)

Graf ilustruje postavení zelených rostlin (Viridiophyta) a různé „řasy“ vzhledem k ostatním eukaryotům Šipky znázorňují nejdůležitější endosymbiotické události