Elektronická učebnice - II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
46.1 Skloňování podstatných jmen - číslo a rod
Advertisements

16.1 Státní hymna ČR a hymna EU
10.1 Cyklista na silnici, výbava cyklisty
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
Elektronická učebnice - I
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
20.1 Trojúhelníková nerovnost
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_06 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
84.1 Skloňování číslovek, druhy
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
21.1 Malá násobilka - dělení
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
12.1 Mimořádné události, IZS
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
90.1 Podstatná jména rodu mužského - vzory předseda, soudce
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
Elektronická učebnice - II
60.1 Podstatná jména rodu středního – vzor stavení
05.1 Péče o tělo, hygiena v dospívání
18.1 Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
2.1 Hudební vyjadřovací prostředky
22.1 Mechanická práce, výkon, příkon
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
9.1 Konstrukce trojúhelníku typu SuS Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika
8.1 Konstrukce trojúhelníku typu SSS
82.1 Přídavná jména PŘIVLASTŇOVACÍ
Elektronická učebnice - I
83.1 Skloňování zájmen, druhy
16.1 ZLOMKY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
58.1 Podstatná jména rodu středního – vzor moře
64.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor kost
63.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor píseň
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
Elektronická učebnice – II
Elektronická učebnice - II
54.1 Genetika - člověk Jak je tomu s dědičností krevních skupin?
6.1 Výšky v trojúhelníku (rozdělení, názvosloví)
31.1 Ohmův zákon – jak to vše začalo
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - II
65.1 Podstatná jména rodu mužského - vzor pán
21.1 Útvary souměrné podle osy
32.1 Úhel Víš, co je to zorný úhel?…. Diskutuj o tom se spolužáky….
3.1 Periodizace dějin hudby
Elektronická učebnice - I
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
Co mají společného tyto obrázky???
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
Elektronická učebnice - II
34.1 Přídavná jména Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor:
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
45.1 ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
94.1 Dopis, adresa Jaké dopisy vidíš na obrázcích? Kdo je odeslal?
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 28.1 Úvaha, diskuse Autor: Mgr. Drahomíra Párová

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 28.2 Co již víme? Popis Popis informuje o výsledcích pozorování objektů neživých i živých a o jejich pohybu a činnosti. Rozlišujeme popis: statický (popis předmětu) dynamický(popis děje, pracovního postupu) podle oblasti uplatnění: popis prostý popis odborný popis subjektivně zbarvený = líčení charakteristika = popis osoby Vypravování Podstatou vypravování je převyprávění příběhu. Vypravování má děj. Vypravování může být v mnoha žánrech: například pověst, pohádka, horor, fantasy, sci-fi, detektivní povídka atd. Kompozice má tři části: 1. Úvod - uvedení čtenáře do děje. 2. Stať - převyprávění hlavní události příběhu. 3. Závěr - vyvrcholení příběhu (např. vyřešení záhady). Zásady interview -novinář je jednoznačně v roli tazatele -iniciuje interview -určuje témata, otázky, okruhy -snaží zachytit atmosféru a charakteristiku osobnosti - nemusí přepisovat vše, co dotazovaný řekne -autorizace Interview je vedený rozhovor s cílem získat potřebné informace Používá především v žurnalistice, je také publicistický (někdy i zpravodajský) žánr.

28.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 28.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Úvaha je slohový útvar, jenž obvykle vzniká na podkladě nějaké lidské myšlenky či souboru myšlenek. Autor úvahy - zamýšlí se na základě získaných poznatků nad problémem - snaží se dospět k obecnějšímu řešení - přemýšlí - dívá se na věc z více možných úhlů - klade argumenty a protiargumenty - snaží se donutit čtenáře k přemýšlení a k vytvoření vlastního názoru Úvaha je ovlivněna -úrovní myšlení -zkušenostmi -názorem autora .

- - - VSUVKA, ZVÝRAZNĚNÍ VLASTNÍHO ZÁJMU Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 28.4 Co si řekneme nového? Na prahu nového tisíciletí Stojíme na prahu nového tisíciletí. Máme se na něj těšit, nebo se ho bát? Chtělo by se nám věřit, že lidstvo se už dostatečně poučilo ze všech svých chyb. Chtělo by se tomu věřit, ale… Můžeme se pouze dohadovat a pro zjednodušení si vytvořit dva protikladné modely: katastrofický a optimistický. Katastrofický předpokládá, že lidé nezvládnou současné tempo vývoje a nebudou mít dost sil, prostředků ani dobré vůle vyřešit globální problémy a –co hůř –pak už přijde jenom neodvratná zkáza! Existuje však i optimistický model, v němž lidé tváří v tvář svému ohrožení seberou veškeré své síly a dobré vlastnosti a změní svůj životní styl. Naučíme se být solidární s druhými lidmi a národy, ale i s celou přírodou. Dokážeme to? Před více než osmnácti staletími napsal moudrý římský císař a filozof Marcus Aurelius tato slova: „Čas je něco jako řeka událostí a dravý proud.“ Záleží jen na nás, jestli se necháme oním dravým proudem bezmocně strhnout a usmýkat. Jen na nás záleží, jaká bude naše budoucnost! ??? ŘEČNICKÁ OTÁZKA … APOZIOPEZIS !!! ZVOLÁNÍ - - - VSUVKA, ZVÝRAZNĚNÍ VLASTNÍHO ZÁJMU „ xxxxx“ CITACE

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 28.5 Procvičení a příklady CHARAKTERIZUJ V ÚVAZE NA PŘEDCHÁZEJÍCÍM SLIDU ÚVOD – STAŤ – ZÁVĚR …………………………………………………………………………… 3. …………………………………………………………………………….. PRODISKUTUJ VE SKUPINĚ TATO TÉMATA A PAK NAPIŠ VLASTNÍ ÚVAHU PROČ SE MLADÍ LIDÉ DOSTÁVAJÍ DO PROBLÉMŮ ÚCTA KE STÁŘÍ ŠKOLNÍ POVINNOSTI NAŠE TŘÍDA PŘED ZRCADLEM VYTVOŘTE ŘÍZENOU DISKUSI NA TÉMA: NÁVYKOVÉ LÁTKY EUTHANASIE SOCIÁLNĚ SLABÍ A ZNEVÝHODNĚNÍ INTERRUPCE POUŽIJ NÁSLEDUJÍCÍ CITÁTY VE VLASTNÍ ÚVAZE „Přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem.“ ( G.I.Caesar)

PODLE ZÁSAD DISKUSE ZHODNOŤ DISKUSNÍ POŘAD „OTÁZKY VÁCLAVA MORAVCE“ Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 28.6 Něco navíc pro šikovné Diskuse je věcný rozhovor několika osob nad určitým tématem, jehož cílem není rozhodovat, nýbrž věc pečlivě rozebrat z různých stránek, shromáždit argumenty a připravit se k rozhodnutí. Zásady diskuse věcnost: věnovat se tématu a argumentovat, nikoli napadat nebo překřikovat otevřenost: nevylučovat nikoho, kdo může k danému tématu přispět poctivost: podstatné informace nesmějí účastníci zatajovat nebo tvrdit něco, čemu sami nevěří trpělivost: pochopení argumentů druhého může vyžadovat čas zdvořilost, která vyjadřuje společný zájem všech na každé věcné informaci PODLE ZÁSAD DISKUSE ZHODNOŤ DISKUSNÍ POŘAD „OTÁZKY VÁCLAVA MORAVCE“

28.7 CLIL What do you think about these celebrities? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Czech language and literature 28.7 CLIL What do you think about these celebrities?

28.8 Test znalostí 1. Co nepatří k zásadám interview? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 28.8 Test znalostí Správné odpovědi: 1. Co nepatří k zásadám interview? a/ novinář je v roli tazatele b/ novinář určuje témata a okruhy c/ novinář zachycuje atmosféru interview d/ novinář vymýšlí odpovědi na otázky Řečnická otázka rozhodně je: a/ otázka, která nevyžaduje odpověď b/ otázka, která má předem jasnou odpověď c/ otázka, která vyžaduje termínovanou odpověď d/ neexistuje Co není autorizace? a/ autorské svolení b/ zplnomocnění c/ oprávnění d/ sebeprosazení Úvaha neobsahuje: a/ řečnické otázky b/ aposiopesis c/ citáty d/ traktáty d a Test na známku

28.9 Použité zdroje a citace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 28.9 Použité zdroje a citace http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/vedou-se-diskuse-o-odkazu-havla-i-prejmenovani-verejnych-mist/741119&id_seznam= (slide č.1) http://www.tydenvlk.cz/politika-1/7281-beseda-se-zastupci-zastupitelskeho-klubu-ods (slide č.1) http://www.nato.int/docu/review/2005/issue4/czech/analysis.html (slide č.1) http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/110356-jde-o-vladni-krizi-ci-nikoli-koci-vaha-s-podporou-vlady/ (slide č.1) Zralá Eva, DUM 32.2 ( slide č.2) http://trojmezi.info/2010/10/04/aktualni-novinky-z-trojmezi/ (slide č.6) http://www.youtube.com/watch?v=69niBPvfSYE (slide č.6) http://cs.wikipedia.org/wiki/Barack_Obama (slide č.7) http://elishka99.blog.cz/1004 (slide č.7) http://www.people.com/people/madonna/0,,,00.html (slide č.7)

28.10 Anotace Autor Mgr. Drahomíra Párová Období 07 – 12/2011 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura 28.10 Anotace Autor Mgr. Drahomíra Párová Období 07 – 12/2011 Ročník 8.,9. ročník Klíčová slova Úvaha, diskuse, řečnická otázka, vsuvka, řízená diskuse, aposiopesis, citát, interview Anotace Prezentace popisující tvorbu úvahy a zásady diskuse.