Řasy červené a hnědé zdroj:www. cs.wikipedia.org/wiki/Ruduchy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

NIŽŠÍ ROSTLINY (Thallobionta)
Rostlinná říše, stélka, ruduchy, zelené řasy, kolonie, cenobium
Název Řasy Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast
Nižší rostliny - Řasy Výukový materiál. Sestavila: Jana Sítařová, Gymnázium, Brno, třída Kapitána Jaroše.
Lišejníky Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Adriana Janáčová Zš Ilji Hurníka 6.A 2009/2010
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NIŽŠÍ ROSTLINY Jytka, Veronyka, Wendi By Veronyka.
Chaluhy, čili hnědé řasy
ORGANISMY A SYSTÉM ŘASY A MECHOROSTY
Vývojově nižší rostliny
5.1 Řasy a lišejníky lišejníky řasy
Fylogeneze a diverzita řas a hub: řasy a sinice
Rekordy rejnoků Autorky: Simona Rýdlová, Aneta Vrzáčková 7. B.
Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Datum vytvoření: VY_32_INOVACE_BIO.S6.13.
Kmen: PRVOCI.
KVASINKY Jedná se o jednobuněčné houby – mikroorganismy patrné pod mikroskopem. Žijí všude kolem nás. Jsou složitější než bakterie (mají silnou buněčnou.
Oddělení: CHLOROPHYTA – zelené řasy
Mnohobuněční živočichové.
Řasy zelené.
BOTANIKA ŘASY.
Nižší rostliny Řasy.
Máďa Zedníčková a Barča Cafourková
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P05/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Digitalizace výuky Příjemce
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Uspořádání rostlinného těla
zpracování ve dvojicích
Opakování lišejníky, řasy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Mnohobuněčné organismy
CHLOROPHYTA – zelené řasy
Žahavci mořští – žahaví dravci
Žahavci mořští – žahaví dravci
SINICE fotosyntetizující bakterie
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
„NIŽŠÍ ROSTLINY“ ŘASY.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
CHROMISTA. říše: Chromista různorodá skupina (+změny skladby) organismy jednobuněčné i mnohobuněčné organismy s různými způsoby výživy: fotoautotrofní.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt LITERACY Řasy - systém.
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
Chromista. Říše: Chromista ● Různorodá skupina, zahrnuje bičíkovce, jednobuněčné i mnohobuněčné organismy. ● Rozmanitý způsob výživy – saprofyti, paraziti,
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
RHODOPHYTA 28. července 2013 VY_52_INOVACE_210117
Název Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.7.We.22_Mnohobunecne_organismy.
Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny
Fylogeneze a diverzita řas a hub: řasy a sinice
Chromista.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
Rostliny - význam a jejich dělení.
Řasy zelené.
Základní škola, Hradec Králové
MNOHOBUNĚČNÉ ROSTLINY
Řasy zařazení do systému organismů stavba prostředí a význam v přírodě
Transkript prezentace:

Řasy červené a hnědé zdroj:www. cs.wikipedia.org/wiki/Ruduchy www.cs.wikipedia.org/wiki/Chaluhy

Červené řasy – RUDUCHY Fotosyntéza Tělo stélka Žijí v mořích, hlavně v tropech (korálové útesy) V buněčné stěně je přítomnost uhličitanu vápenatého Potravina Výroba agaru Červené chloroplasty: jsou schopné dobře zachytit modrozelené světlo, tedy světlo o vlnové délce, která je schopná proniknout mořskou vodou nejhlouběji. Ruduchy tak mohou růst i ve velkých hloubkách (180 až 210 m).

Hnědé řasy – CHALUHY Žijí především v mořské vodě Produkují obrovské množství biomasy  Obsahují chlorofy a,c a barviva např. betakaroten Buněčná stěna obsahuje celulózu Mají článkové tělo tvořené vláknitou či dokonce pletivnou stélkou, která může dorůstat délky až 60 m Primitivní vodivá pletiva Význam: krmivo, strava, zásoba jódu, palivo, kosmetika, farmacie