VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 Výtvarné umění v 19. století I. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost
Společnost prochází spoustou změn Vše se odráží v umělecké tvorbě Nejprve je patrná snaha realistů zachytit skutečný pohled na člověka a přírodu Postupně se ukazuje nedostatečnost možnosti zachytit prchavý okamžik Impresionismus – vnitřní pocity Surrealismus, kubismus, expresionismus
Impresionismus Umělecký směr konce 19. století Malba v přírodě, která se pokouší zachytit okamžitou atmosféru dané chvíle Pojem impresionismus je odvozen od obrazu Clauda Moneta Imprese
Claude Monet
Edouard Manet
9Lg0CnAU/s400/edouard.jpg
Vincent van Gogh
Paul Gauguin
Toulouse Lautrec jpg
Zápis Impresionismus Umělecký směr konce 19. století Název podle Monetova obrazu Imprese Snaha zachytit prchavost okamžiku Monet, Manet, van Gogh, Gauguin, Lautrec
Metodické pokyny k prezentaci Jsou umístěny ve skrytém snímku. Autor: Mgr. Kateřina Vyčichlová Druhé pololetí, duben Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Klíčová slova: osmý ročník, impresionismus, monet, Manet, van Gogh, Gauguin, Lautrec V této prezentaci představuji první část týkající se výtvarného umění 19. století. Je věnována pouze impresionismu. V další prezentaci je věnován prostor pointilismu, surrealismu, kubismu a expresionismu. V tomto případě doporučuji žáky navést na stránky a zpracovat referáty o jednotlivých představitelích tohoto směru. Prezentaci je možné využít i k samostudiu. Použitá literatura: HLAVAČKA, M. a kol.: Dějepis pro 8. ročník ZŠ. 1. vyd. Praha: SPN, s. ISBN MANDELOVÁ, H. a kol.: Dějiny novověku. 1. vyd. Liberec: Dialog, s. ISBN kol. autorů: Dějepis 8: Učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, s. ISBN HARNA, J., FIŠER, R.: Dějiny českých zemí II.1.vyd. Praha: FORTUNA, s. ISBN