Impresionismus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Advertisements

Impresionismus Claude Monet
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Renoir, Degas, Pisarro, Sisley
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Claude Monet
Impresionismus ve výtvarném umění
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Claude Monet Markéta Marešová V6A Claude Monet impresionismus vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Rouen květiny.
Impresionisté figurativního malířství
Musée D´ Orsay Paříž Francie.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Přehled nejvýznamnějších malířů
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
IMPRESIONISMUS.
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Impresionismus Název školy
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Impresionismus Charakteristika uměleckého směru ve výtvarném umění.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_01.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
Co je renesance? Co znamená slovo renesance? Kde se zrodilo? Do jakého období spadá? Slovo pochází z italštiny a znamená „znovuzrození“ „obnovení“ Kolébkou.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Impresionismus a postimpresionismus
IMPRESIONISMUS 2 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Změny ve společnosti v 19.stol.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16
VÝZNAMNÍ KRAJINÁŘI – pracovní sešit
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
VZNIK SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Americká skutečnost Edwarda Hoppera
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
LIDSKÉ RASY.
Křivonosková Kateřina
VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus
Impresionismus umělecký směr vznik na konci 19. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

impresionismus

impresionismus Je malířský směr 70. – 80. let 19. století Vznikl ve Francii Pojmenován podle obrazu Clauda Moneta: „Impression, soleil levant“ - „Dojem – vycházející slunce“

Claude Monet: „Dojem – východ slunce“ (1872)

Eduard Manet: „Snídaně v trávě“ (1863)

Podstata impresionismu Impresionismus chce co nejvěrněji zachytit skutečnost, její atmosféru, prchavé okamžiky proměňující se vlivem působení světla např. v průběhu dne či roku Pomocí lehce načrtnuté malby chce vyjádřit vzdušnost a proměnlivost Základem malby je barevná skvrna, ta dává obrazu zářivost a prchavost

p ř e d s t a v i t e l é

Claude Monet Zakladatel impresionismu Zajímal se o sluneční světlo, atmosféru a vzduch v krajině Proslul svými cykly – stohů sena, leknínů, katedrál, topolů…. ….stejný námět zachycoval v různé denní či roční době

August Renoir Skvělý figuralista, portrétista žen a dětí Impresionismus pojal po svém – změkčil kontury, prozářil barvu Mistrovsky uměl zachytit hru světla na lidském těle

Edgar Degas

Edgar Degas Malíř, grafik, sochař Zajímal se o postavu a pohyb – náměty žen při toaletě, baletky, koně, dostihové prostředí Nešlo mu o zachycení optického dojmu, ale o tvar a jeho proměnu v pohybu Ke stáru oslepl a modeloval figuríny baletek a koní z vosku

Henri de Toulouse-Lautrec Malíř pařížských tančíren a nevěstinců, v nichž trávil svůj život Tvůrce plakátu

Další představitelé: August Rodin - sochař - jeho sochy mají rozbrázděný povrch, který odráží světlo a stín - mistrně dokáže vyjádřit lidské utrpení, prožitek nitra, duši člověka

Alfred Sisley

Antonín Slavíček

Lužná Zuzana 1.roč. SPP - VT