Dlouhá cesta Romů romská vlajka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZAHNUTÉ OLED TELEVIZE.
Advertisements

Zpracovala: Mgr. Ivana Múčková, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 438
Poloha České republiky
Můj blog Veronika Partiková
VY_12_INOVACE_PR.1.03státní symboly
Přečerpávací elektrárna
Evropa-jeden ze světadílů
R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Jonathan Swift Karolína Blažejová, C1B
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Arabsko – izraelský konflikt 2. část
 Proč někteří lidé museli v historii nosit nějaké zvláštní označení na oděvu?  Co může dělat člověka odlišného od jiných lidí?
Osídlování a vytváření Evropy v raném středověku
INDIE.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Pobaltské republiky III2-Z7-III-13
Jiří z Poděbrad husitství. Jiří z Poděbrad husitství.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Romové v České Republice
Vlastivěda 5 Vypracovala: Lucie Holanová, ZŠ a MŠ Višňová
EVROPA Řecko III2-Z7-III-02.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
Co je typické pro židy?.
Berlínská krize
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_19.
VY_32_INOVACE_06 - Slované
ROMOVÉ II.. Cíle následujících SSPV:  Znát základní údaje o Romech v ČR  Znát strukturu romské společnosti  Schopnost –odhalit a racionálně vyvracen.
Alexandr Sergejevič Puškin
Ruský stát v 16. století.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.05/Ku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Kubínková CZ.1.07/1.5.00/ CSS.
o králi Přemyslu Otakaru II.
Zámořské objevy.
Portugalsko III2-Z7-III-04
Mgr .Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
VZNIK VELKÉ PARDUBICKÉ. ZDROJE
Jan Amos Komenský.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
ASIE Japonsko III2-Z7-II-16.
Osmanská říše v 16. století
Leonardo da Vinci Louvre, Ambois, Clos Lucé. Leonardo da Vinci renesanční osobnost narozen r ve vesnici Anchiani u města Vinci u Florencie v Itálii.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Poezie, písnička (V domě straší duch)
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
VODSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Norsko, Švédsko III2-Z7-III-11
Evropa – poloha na Zemi Hranice Evropy, poloostrovy, ostrovy
Identifikátor materiálu: Přírodní vědy - 1/1 Anotace: Poloha Evropy – žák ukáže hranice Evropy, pojmenuje a nalezne poloostrovy a ostrovy Autor: Mgr. Lubomír.
Blaise Pascal Žil v: stol..
Západní Evropa v 16. století
VY_32_INOVACE_ 11_ Ohraničení ČR (1) (2) (SADA ČÍSLO 6)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
České země za třicetileté války
Československo v 50. letech
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Maturitní předmět: Dějepis
Sekty Novák.
EU do škol PhDr. Jana Žáková
Židé a Romové ve středověku
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
KELTOVÉ na našem území.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
PROCVIČOVACÍ HUDEBNÍ TEST
Transkript prezentace:

Dlouhá cesta Romů romská vlajka

Otázky a úkoly Odkud pochází Romové? Jak se nazývá jejich jazyk? Co znamená hanlivé označení „Cikáni“?

Předkové Romů pocházeli z Indie a do Evropy se dostali přes Balkánský poloostrov. Jazykem Romů je romština. Romové jsou hanlivě označováni jako „Cikáni“ – označení sekty, která údajně provozovala čarodějnictví.

Slovenská romština a, b, c, č, čh, d, ď, dz, dž, e, f, g, h, ch, i, j, k, kh, l, ľ, m, n, ň, o, p, ph, r, s, š, t, ť, th, u, v, z, ž

Rómská přísloví „ Ko kamel ča pes, na džanel s'oda bacht“ „Kdo má rád jenom sebe, neví, co je štěstí“ „Dilino phenel, so džanel, goďaver džanel, so phenel“ „Hlupák říká, co ví, moudrý ví, co říká“ „Feder goďavereha bara te phagerel, sar dilineha bokheľa te chal“ „Lépe s moudrým roztloukat kamení, než s hlupákem jíst buchty“

Otázky a úkoly Čím se Romové zabývali a živili? Vysvětli důvody, které vedly k pronásledování Rómů?

Romové se živili vykonáváním řemesel, hudbou, tancem a obchodem s koňmi.

Romové vedli kočovný způsob života. Jejich vzhled a chování vzbuzoval nepřátelství = Romové byli vypovídáni z měst a krutě pronásledováni.

Rómská obydlí na Slovensku Zamysli se nad následujícím obrázkem!

Iveta Kováčová moderátorka Lucie Bílá Věra Bílá

Vlasta Horváth Gipsy.cz

Odkazy cs.wikipedia.org/wiki/Romština cs.wikipedia.org/wiki/Romové skolaromea.cz http://www.zpravicky.eu/3-gipsy_cz-v-koreji.html http://hudba.hradiste.cz/INDEX.ASP?AKCE=U-AUTORA&ID=HIQLPKRUL http://romove.radio.cz/cz/clanek/20824