Řešte rovnici a proveďte zkoušku: (s – 2) 2 = (s + 1) (s – 4) -

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Advertisements

LINEÁRNÍ ROVNICE.
Lineární rovnice se závorkami
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Ekvivalentní úprava rovnic
Mgr. Šimon Chládek ZŠ Křížanská 80
Slovní úloha o společné práci
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
Zlomky Smíšená čísla.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
Matematika Lineární rovnice
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Lineární rovnice – 2. část
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Úpravy mnohočlenů - vzorce
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v podílovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0105 Mgr. Jakub Němec.
Násobení mnohočlenů.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Řešení rovnic Lineární rovnice
VY_32_INOVACE_32-13 IRACIONÁLNÍ ROVNICE.
Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Elektronická učebnice - II
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
Ryze kvadratická rovnice
Myslím si číslo… Když od něj odečtu 180, dostanu 250. Které číslo si myslím? ? – 180 = 250 x – 180 = 250 | x – = x = 430 Zkouška:
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Řešené úlohy na lineární rovnice
Řešení rovnic Lineární rovnice 1
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Soustavy lineárních rovnic
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_85_M8
Ekvivalentní úpravy rovnic
Ryze kvadratická rovnice
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Ekvivalentní úpravy rovnice
Matematika Lineární rovnice
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Transkript prezentace:

Řešte rovnici a proveďte zkoušku: (s – 2) 2 = (s + 1) (s – 4) -

Řešení rovnice (s – 2) 2 = (s + 1) (s – 4) - Roznásobíme a umocníme závorky. s 2 – 4s + 4 = s 2 – 4s + s – 4 – Upravíme výrazy. s 2 – 4s + 4 = s 2 – 3s – 4 – Celou rovnici vynásobíme 2, abychom se zbavili zlomku. 2s 2 – 8s + 8 = 2s 2 – 6s – 8 – (3s – 6) Od celé rovnice odečteme 2s 2. -8s + 8 = -6s – 8 – 3s s + 8 = - 9s – 2 K celé rovnici přičteme 9s a odečteme 8. s = -10

Zkouška: Zk.: L (-10): (-10 – 2) 2 = (-12) 2 = 144 P (-10): ( )(-10 – 4) - = -9. (-14) - = = 144 L = P