Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: 27. 8. 2011 Téma: Vzkaz Cíl prezentace: Zpracování různých vzkazůCíl prezentace: Zpracování různých vzkazů Časová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Advertisements

Předmět: Český jazyk - sloh Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Datum vytvoření: Téma: Objednávka Cíl prezentace: Zvládnutí objednávek různých druhů služeb Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál.
Procvičovací cvičení – věta a souvětí
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_745_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Dobrý den online příteli - přítelkyně!.
Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Soutěžní úkol. Naším společným úkolem je dostat cyklistu ve spodní části obrazovky na konec cesty. Musí ujet celých 10 kilometrů. Musíme mu pomoci správně.
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Zpráva Cíl prezentace: Cíl prezentace: Zaznamenávání textu v podobě výtahu Časová dotace:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VZORY PODSTATNÝCH JMEN RODU ŽENSKÉHO
VYJMENOVANÁ SLOVA PO V A SLOVA PŘÍBUZNÁ.
Český jazyk ( sloh ) – 8. ročník
Někdy je dobré se zastavit a zamyslet se nad životem Všem mým přátelům.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji... Děkuji....
Hoaxy? Neboli jak se budí panika…… Kateřina Procházková.
Opakujeme Slovesa Přísudek.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Věta jednoduchá a souvětí
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Inzerát Cíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátuCíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
ZÁJMENA (pronomina).
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
Co je to smíšený pocit? Když se vám tchýně zabije ve vašem úplně novém autě.
Dopis od Boha.
Je zajímavé sledovat, jestli to pošleš zpět
Alenka odešla do školy, ačkoli se necítila moc dobře
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
MUŽSKÝ MANIFEST (JEDNOU PRO VŽDY).
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Anotace: přímá řeč – rozšiřující učivo, oslovení Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup:
1. Pokud mě někdo na chatu požádá o sdělení adresy a telefonu  Pošlu mu je teprve, až on mi pošle svoje Pošlu mu je teprve, až on mi pošle svoje 
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Ilustrátor Zdeněk Miler, autor Krtečka
PROJEKT: Vzdělávací internetové kluby
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: 
Miluj tak, jako by tě ještě nikdy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_334_Zájmena AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_TVAR_04 Sada DUMTvarosloví Předmět Český jazyk Název materiáluPád podstatných jmen 3 Anotace Žáci v jednoduchých.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
94.1 Dopis, adresa Jaké dopisy vidíš na obrázcích? Kdo je odeslal?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Dopis Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
DUM I. / 13. pohlednice Bc. Zdeněk Klíma. Pohlednice.
JÁ A MŮJ KAMARÁD Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Ahoj! Tak jsem slyšel, že chceš studovat na gymplu? Ano, rád bych, ale mám strach z přijímacích zkoušek z matiky!
„A teď mi děti řekněte, čím jsou vaši tatínkové a kde pracují. Tak třeba ty Pepíčku.“ „Prosím, můj tatínek je úředník a pracuje jako prostitut.“ „Prosím.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
TISKOPISY JEDNODUCHÉ KOMUNIKAČNÍ ŽÁNRY
Adéla Harenčáková 7. třída
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Složené slovní úlohy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Co je to informace ? zpráva sdělení údaj poznání odpověď na otázku.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Zájmena pravopis Kdo? Nikdo? Já! Někdo? Všichni?.
VY_32_INOVACE_19 19 Vím, co čtu IV. autor: Mgr. Jana Kobylková
Transkript prezentace:

Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Vzkaz Cíl prezentace: Zpracování různých vzkazůCíl prezentace: Zpracování různých vzkazů Časová dotace: Anotace: Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál představuje téma vzkazu jako jednoho z druhů informačních útvarů. Seznámí žáky s definicí vzkazu, v jakých podobách se objevuje, k čemu a v jakých situacích slouží. V průběhu materiálu žáci různé druhy vzkazů zpracovávají.

slohový útvar patřící k jednoduchým komunikačním žánrům nejjednodušší sdělení – krátká zpráva poslaná po někom vzkaz může mít formu mluvenu nebo písemnou podle adresáta vybíráme jazykové a stylistické prostředky 4

5 vzkažte kamarádovi (-dce), že nemáte čas přijít na návštěvu učitelka vzkazuje rodičům, že mají přijít do školy vzkažte babičce, že se zdržíte na koupališti

Co je to trapas? Vzpomenete si na nějaký svůj trapas? Pavel: „Kamarádi, stal se mi trapas.“ Olda: „Přeháněj, to mě vždycky pobaví, jenom když se nestalo mně.“ Lenka: „Ty jsi pěkný kamarád, Oldo. Pavle, co se stalo?“ Pavel: „Kamarádím s jednou holkou od nás ze školy. S Radkou. Tedy ona je pro mě něco víc než kamarádka. No a já už jí dlouho chtěl říct, jak se mi moc líbí a takové ty věci, ale nikdy jsem si netroufl. Tak jsem jí vzkázal po mladším bráchovi, se kterým chodí do třídy, že je bezvadná, že na ni myslím a jestli by nešla na zmrzku.“ Olda: „A šla?“ Pavel: „Nešla. Brácha to spletl a vyřídil, že je vadná a že teď myslím na Zuzku. To je bohužel její ségra. A Radka se prý naštvala a řekla, že si mám trhnout nohou. A bojím se, že tohle ten mamlas vyřídil správně.“ Myslíte, že je správné měnit něčí vzkaz? Mohl by změněný vzkaz někomu i ublížit? Vytvořte nový vzkaz, ve kterém Pavlův bratr vše napraví. bezvadná, mamlas, je vadná, trhnout si nohou Jak by vypadaly Pavlovy věty bez nespisovných slov a tvarů? Umíte vysvětlit význam slov a slovních spojení bezvadná, mamlas, je vadná, trhnout si nohou? 6

jhdfvgej Z uvedených slov a slovních spojení tvořte krátké vzkazy: kino, jet, v 7 hodin, časopis, Věra, vrátit, přítel, výlet, omluvit, odnést, nákup, maminka, čekat, oběd, u školy, po večeři, Pavel, na zahradě, odpoledne, Marek, sníst Požádejte svého souseda, aby někomu ve třídě vyřídil váš vzkaz. 7 Vzkaz

Až na scénu půjdeš, Štěpáne, nezapomeň vody trochu do konvice nalít. Lenka Prosím tě, mohla bys, Miluško, švadleně vyřídit, že upravovat nám ty kostýmy nebude muset? Milý Vašku, chvíli po osmnácté hodině začne ……., protože autobus se zpozdil Jirkovi. Ahoj Lenka a)Doplňte vytečkované místo b)Komu jsou vzkazy adresovány? c)Z jakého prostředí vzkazy pocházejí? 8

Dá se něco vzkázat např. prodavačce v cukrárně, sestřičce v nemocnici, kuchaři v restauraci, průvodčímu, řidiči autobusu, známému politikovi nebo herci? Ve dvojicích vymýšlejte vážně míněné i vtipné vzkazy Ve dvojicích vymýšlejte vážně míněné i vtipné vzkazy Komu nejčastěji něco vzkazujete? A jakou formou? Umíte si poradit v následujících situacích? telefonicky oznamte nehodu telefonicky oznamte nehodu přivolejte zásahovou jednotku k hořícímu domu přivolejte zásahovou jednotku k hořícímu domu oznamte nepokoje před vaším domem oznamte nepokoje před vaším domem Znáte telefonní čísla, která potřebujete k předešlým hlášením? 9

10

VY_32_INOVACE_17 - Vzkaz Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. 11