LESNÍ PATRA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Společenstvo lesa Přírodověda 4. ročník.
Přírodní společenstva
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Les.
LES-PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO 2
Význam hub a mechů v ekosystému
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
Lesy jako zdroj včelí pastvy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
Jehličnany.
MECHOROSTY.
Společenstvo les – test
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
MECHY.
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO 3
Vyznáte se?? V následující prezentaci, Vám dám takový malý testík…
Krytosemenné rostliny
Určování rostlin (les)
Společenstvo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu cz, ISSN 
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Les-Lesní patra.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.8 Ekosystém les Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
SPOLEČENSTVO LESA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_07_Les_opakování Téma:
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_16_Les
Třídění živých organismů
Přírodní společenstva v České republice
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
ŠTOKY - LES.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
ZŠ BYSTŘICE Mgr. Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 134.
Autor: Mgr. Radana Marelová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_17_PŘV_BYLINY
Přírodní společenstva v České republice: LES
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Mechy a kapradiny. Mechy  na vlhkých místech bez vrstvy listí  mechové polštáře – tvořené jednotlivými rostlinami  chrání půdu před vysycháním  žije.
Lesní patra.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
VY_32_INOVACE_19 19 Léto v lese autor: Mgr. Jana Kobylková
Ekosystém les. Ekosystém biotop (neživá příroda) + společenstvo ( živá příroda) voda rostlinné - lesní patra vzduch živočisné půda sluneční záření.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

LESNÍ PATRA

1 2 3 4

příklady rostlin, které jsou typické pro jednotlivá nadzemní patra lesa: dub, buk, javor, smrk, jedle, borovice, … bez, maliník, tis, borůvka, jalovec, … sasanka, prvosenka, vraní oko, kapradina, … ploník, bělomech, měřík, pokryvnatec, …

stromové patro stromy vyšší než 5 m žije zde mnoho ptáků a hmyzu

keřové patro tvořené dřevinami 1 – 5 m keře a malé stromy nejvíc keřů najdeme na okraji lesa významné pro hnízdění ptáků bez hroznatý maliník obecný (ostružiník maliník) líska obecná

bylinné patro všechny byliny i dřeviny nižší než 1 m největší druhová bohatost (biodiverzita)

Význam mechového patra spočívá především v jeho schopnosti zadržovat a poté postupně uvolňovat vodu. Mechy chrání krajinu před odnosem půdy a náhlými změnami průtoků vody (sucha, povodně). Více mechů se nachází především v méně obhospodařovaných lesích, které nejsou tvořeny monokulturami. POKRYVNATEC PLONÍK BĚLOMECH MĚŘÍK

Co se nachází v kořenovém patře? KRTEK, REJSEK KOŘENY ROSTLIN ODDENKY, CIBULE, HLÍZY PODHOUBÍ HUB ŽÍŽALY, STONOŽKY HMYZ A JEHO LARVY ROZTOČI, BAKTÉRIE

humus

Rozkladači umožňují koloběh látek.

Připomeňte si, jaké druhy lesa se vyskytují na území ČR? jehličnaté DRUHY LESA V ČR listnaté smíšené lužní

Jehličnatý les (přes 75 % jehličnanů) Listnatý les (přes 75% listnatých stromů Jehličnatý les (přes 75 % jehličnanů)

Lužní les – vrby, olše, topoly, duby, jasany,… Smíšený les

Připomeňte si názvy některých lesních monokultur:

Bučina Smrčina

Bor Doubrava

Jestli na daném území (bez zásahu člověka) vyroste les dubový, bukový, jedlový, smrkový,…. závisí zejména na nadmořské výšce krajiny.

Lesní patra Rostliny v lese v důsledku soužití ve společném prostoru vytvářejí nad sebou vrstvy – lesní patra: kořenové mechové, např. bělomech, ploník bylinné, např. sasanka, violka keřové, např. bez, maliník stromové, např. smrk, buk. Kořenové patro: v půdě obsahuje kořeny rostlin, podhoubí hub a půdní organizmy rozkládající zbytky rostlin a živočichů[vzniká humus nejjednodušší - půdní baktérie – rozkládají části humusu na jednoduché látky a tím umožňují koloběh látek

Opakování: Vyjmenuj patra lesa. Podle čeho se takto dělí. Uveď 2 příklady organismů z každého patra. Vysvětli, čím je důležité kořenové patro lesa. Jaké druhy lesa rostou v ČR?