25 23 21 19 17 15 13 11 9 7 5 3 1 27 26 24 22 20 18 16 14 12 10 8 6 4 2 28 1 23 456 78910 1112131415 161718192021 22232425262728 25 23 21 19 17 15 13.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AZ KVÍZ Starověké Řecko.
Advertisements

EKO KVÍZ.
A Ω KVÍZ Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Opakování ČR 1. část.
PYRAMIDA Práce a energie

STAROVĚKÉ ŘECKO.
Řecko Klasická doba BC.

Sparta.
Starověké Řecko Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Makedonská říše (301) BC.
KULTURA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu shrnutí a zopakování učiva.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Starověké Řecko 6. ročník.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Dějepis Starověké Řecko 1.
Klasické Řecko 5. – 4. stol. př. n. l.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Téma: ŘECKO-PERSKÉ VÁLKY Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Klasické období Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012.
04/2012STROPY1 VY_32_INOVACE_514 Anotace: Materiál je vytvořen pro žáky 2. ročníku odborného vzdělávání s výučním listem oboru tesař. Je určen k zábavnému.

ŘECKÉ DĚJINY.
PYRAMIDA Jaderná fyzika
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
VY_32_INOVACE_
Starověké Řecko – Války Řeků za svobodu DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10-35_ ŘECKO_PERSKÉ VÁLKY projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
ŘECKO - PERSKÉ VÁLKY (5. stol. př. n. l.).
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
OBDOBÍ PO PERSKÝCH VÁLKÁCH
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

1. JAK SE JMENOVAL PRAVDĚPODOBNÝ AUTOR ŘECKÝCH EPOSŮ ILIAS A ODYSSEA ? HOMÉR ŘEŠENÍ ZPĚT

2. Jak zní označení řeckého městského státu? ŘEŠENÍ POLIS ZPĚT

3. Jak se jmenuje poloostrov, na kterém se rozkládala Lakónie ŘEŠENÍ PELOPONÉSKÝ ZPĚT

4. Které velké řecké město se rozkládá na poloostrově Attika? ŘEŠENÍ ATHÉNY ZPĚT

5. Který orientální stát se stal hlavním konkurentem Řecka v 5. st.př.n.l. ŘEŠENÍ PERSKÁ ŘÍŠE ZPĚT

6. Jak se jmenoval legendární běžec, který oznámil athénským občanům vítězství v bitvě u Marathónu? ŘEŠENÍ FEIDIPPIDES ZPĚT

7. Ve které bitvě řecko-perských válek bojovalo 300 spartských válečníků proti obrovské přesile perské armády? ŘEŠENÍ U THERMOPYL ZPĚT

8. Jak se jmenoval král, který velel spartskému vojsku v bitvě u Thermopyl? ŘEŠENÍ LEONIDAS ZPĚT

9. Jak se nazývá řecký těžký pěší voják? ŘEŠENÍ HOPLITA ZPĚT

10. Jak se jmenoval nejznámější athénský státník v 5. století př.n.l.? ŘEŠENÍ PERIKLES ZPĚT

11. Jak se nazývaly tři nejdůležitější řecké kmeny? Jmenuj alespoň dva. ŘEŠENÍ Achájové, Dórové, Jónové ZPĚT

12. Jak se jmenoval sjednotitel Makedonie a dobyvatel Řecka? ŘEŠENÍ FILIP II. MAKEDONSKÝ ZPĚT

13. Ve které bitvě byli Řekové definitivně poraženi Makedonci? ŘEŠENÍ U CHAIRONEIE ZPĚT

14. Kdo přeťal gordický uzel a stal se na krátko „pánem světa“? ŘEŠENÍ ALEXANDR VELIKÝ ZPĚT

15. Kdo byl zřejmě objevitelem zákona o vztlakové síle? ŘEŠENÍ ARCHIMEDES ZPĚT

16. Jak se jmenoval autor první athénské ústavy? ŘEŠENÍ SOLÓN ZPĚT

17. Vyjmenuj všechny tři řecké stavební slohy. ŘEŠENÍ DÓRSKÝ, JÓNSKÝ, KORINTSKÝ ZPĚT

18. Jak se jmenují dva hlavní typy řeckých divadelních her? ŘEŠENÍ TRAGÉDIE A KOMEDIE ZPĚT

19. Kdy se konaly první starověké řecké olympijské hry? ŘEŠENÍ 776 PŘ.N.L. ZPĚT

20. Od koho převzali Řekové znalost hláskového písma? ŘEŠENÍ OD FÉNIČANŮ ZPĚT

21. Jak se nazýval způsob vlády jednoho muže v řeckých městských státech? ŘEŠENÍ TYRANIDA ZPĚT

22. Jak se nazýval způsob řízení státu, kdy se na vládě podíleli všichni svobodní občané? ŘEŠENÍ DEMOKRACIE ZPĚT

23. Pojmenuj proces zakládání řeckých osad na vzdálených místech od původní polis? ŘEŠENÍ KOLONIZACE ZPĚT

24. Jak se jmenuje bájné město v Malé Asii o jehož dobytí se Řekové pokoušeli celých 10 let? ŘEŠENÍ TRÓJA ZPĚT

25. Co je to amfora? ŘEŠENÍ ÚZKÁ A ŠTÍHLÁ KERAMICKÁ NÁDOBA KE SKLADOVÁNÍ OLEJE, VÍNA I OBILÍ ZPĚT

26. Co považujeme za symbol Athén? ŘEŠENÍ SOVA ZPĚT

27. Jak se nazývá sídlo řeckých bohů? ŘEŠENÍ HORA OLYMP ZPĚT

28. Jak se jmenoval autor sochy Dia v Olympii, která byla považována za jeden z divů světa? ŘEŠENÍ FEIDIÁS ZPĚT

28. Jaká dvě mocenská seskupení proti sobě stála v Peloponéské válce? ŘEŠENÍ ATHÉNSKÝ NÁMOŘNÍ SPOLEK PELOPONÉSKÝ SPOLEK ZPĚT

Pravidla hry: Pomůcka: hrací kostka, stopky 1.Hru hrají dva hráči (dvě družstva) 2.Hru zahajuje hráč, který hodí vyšší počet bodů na hrací kostce 3.Hráč vybere políčko s číslem od 1 do 28 z hracího pole. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Od přečtení běží časový limit na odpověď sekund. V případě správné odpovědi se hra vrací na základní hrací pole 4.Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat do hracího pole barvu hráče, který danou otázku odpověděl správně a to kliknutím na příslušné pole postranní tabulky v barvě hráče. 5.V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědět druhý hráč. Pokud odmítne odpovědět, rozhoduje o přidělení hracího políčka hod kostkou s vyšším počtem bodů. 6.Otázky volí družstva vždy střídavě 7.Ve hře vítězí hráč, kterému se podaří nejrychleji propojit všechny tři strany trojúhelníku, nebo má vyšší počet získaných polí při odkrytí všech otázek. Hra se dá snadno obměňovat, je pouze nutné připravit baterie 28 otázek či úkolů, které mohou mít jakoukoli formu na jakékoli téma (cizí jazyk, zeměpis, ……..)