Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Procenta Výpočet procentové části
Advertisements

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Procenta Výpočet počtu procent
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Procenta.
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Zuzana Ondrášová.
Slovní úloha – procenta Běloun 33/36
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jaderná energie Jádra atomů.
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 1 VY_42_INOVACE_15 Sada 4 Základní škola T.
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
PROCENTA % % % 7. ročník ZŠ Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Procenta.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procenta v praxi Kolik ušetříme na slevách? Jaké je složení potravin?
OPAKOVÁNÍ NA ZÁVĚREČNOU PÍSEMNOU PRÁCI 7.ROČNÍK Procenta Zlomky Čtyřúhelníky.
Procenta Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh na procenta. Obsahuje 6 slovních úloh na procenta řešených trojčlenkou. Autor: Mgr. Eva Černá.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_076.MAT.01 Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Stran č ice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Ř ehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_ Slovní úlohy s procenty TEMA:
ProcentaProcenta VY_32_INOVACE_048_Procenta Procenta Autor: Ing. Janeček Jaroslav.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Procenta. Základní pojmy procento % základ z procentová část č počet procent p.
Poměr v základním tvaru.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
- Výpočet povrchu tělesa
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Procenta Autor: Mgr. Eva Černá
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dělitelnost přirozených čísel
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Jednotky délky, hmotnosti, obsahu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní jednotky SI Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
1.5 Poměr.
ÚMĚRA– výpočet neznámého členu úměry
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jednotka síly. Gravitační síla. Vypracoval: Lukáš Karlík
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI procvičování
Název školy, adresa: 1 Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Procenta - slovní úlohy
Slovní úlohy na procenta
Procenta Výpočet počtu procent.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr v základním tvaru.
Transkript prezentace:

Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve třídě: = 32 Kolik je procentová část? Počet chlapců: 8 Kolik je počet procent? Vztah mezi počtem chlapců a celkovým počtem dětí Hodnotu, kterou chceme zjistit Neznámá…… většinou značená písmenem x

Existují dva způsoby výpočtu: Přes jednotku základu Trojčlenkou Nejprve se seznámíme s výpočtem přes jednotku základu Základ (100%) je 32 dětí Kolik procent je jedno dítě? 100 : 32 = 3, 125 Jedno dítě je 3, 125 procent Výpočet počtu procent 3, = 25 Osm dětí tvoří ve třídě 25 procent všech dětí.

1,08 76,8

Množství vody v lidském těle je přibližně 60 % hmotnosti těla. Kolik kilogramů vody je v těle dospělého člověka o hmotnosti 85 kg? Délka toku Moravy je 354 km. Délka toku Labe na území naší republiky je 284,5 km. Kolik procent z celkové délky toku Moravy je na území naší republiky? 1,08 48

Z 1000 zaměstnanců podniku je 344 žen. Kolik procent z celkového počtu zaměstnanců tvoří muži a kolik ženy? Zvětšením neznámého čísla o 20 % dostaneme číslo 420. Určete neznámé číslo. Zmenšením neznámého čísla o 36 % dostaneme číslo 313,6. Určete neznámé číslo ,4 % ženy, 63,6 % muži

Vypočítej, kolik procent je 105 g z 0,5 kg. Zboží, jehož původní cena byla Kč, bylo dvakrát zlevněno. Nejprve o 10 %, později o 20 % z nové ceny. Určete konečnou cenu zboží a počet procent, o kolik bylo zboží celkem zlevněno. 21 % 1188 Kč, o 28 %

Pánský oblek byl dvakrát zlevněn. Nejprve o 15 %, později ještě o 20 % z nové ceny jeho konečná cena byla 3500,-. Určete původní cenu obleku Kč