Výsledky k domácímu úkolu 10: Testování nezávislosti Testování homogenity.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HODINA ZAČÍNÁ M A T E M A T I K A.
Advertisements

Testování hypotéz Jana Zvárová
Testování neparametrických hypotéz
Testování hypotéz.
Tento program muze s tvoji pomoci, vytvorit obrazek Tveho obliceje.
Cvičení #3 *39TUR 2013/2014 Testování uživatelského rozhraní Adam J. Sporka.
Tloušťková struktura porostu
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
Fonologie Cvičení číslo 1. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
KT Introduction to LINGUISTICS Karel Tahal.
Kvadratické rovnice 1) Vypočítejte rovnici: 3x 2 – 4x + 1 = – a = 3 b = -4 c = 1 Pokračovat.
* HOSPODAŘENÍ PODNIKU 2 Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví.
Následující dva snímky představují formulář, připravený na to, abyste si mohli sami vyzkoušet vytvořit nové, vlastní příklady spolu s jejich řešením. Tento.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Závislost Vzájemný vztah dvou veličin
PRAVDĚPODOBNOST A MATEMATICKÁ STATISTIKA Úvod, kombinatorika
SpeedCHAIN 2012 – Priority moderní logistiky The 7th International Logistics Conference SpeedCHAIN 2012 – Priorities of Modern Logistics 7. ročník mezinárodní.
Biostatistika 7. přednáška
Kontingenční tabulky.
Robo Portrét Tento program umí vytvořit Vaši obrazovou podobiznu podle Vašich údajů a přání.
Samostatný úkol: Jednovýběrový t-test Dvouvýběrový nepárový t-test
16.1 ZLOMKY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
Závislost výskytu zámotků a housenek na stanovišti a výškových třídách Urtica dioica.
Základy matematické statistiky. Nechť je dána náhodná veličina X (“věk žadatele o hypotéku“) X je definována rozdělením pravděpodobností, s nimiž nastanou.
Samostatný úkol: Mannův-Whitneyho test
Pearsonův test dobré shody chí kvadrát
Biostatistika 8. přednáška
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní.
Korelace.
HMYZÍ HERBIVOŘI NA KOPŘIVĚ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_01.
Třídění 2. a 3. stupně: orientační mapa možností bivariátních analýz
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu a procvičení stechiometrických.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_44.
Cvičení #3 Y39TUR Jaro 2011 Testování uživatelského rozhraní Adam J. Sporka.
1. cvičení
Anna Prostředníková Vendula Ježová Kateřina Kročilová
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Course Outline1. Instructor: Martin Hála, PhD. Mathematics DPT, B105,  Further information and downloads on my personal website:
USED TO. 1.Mívali jsme psa. 2.Ulice nebývaly tak špinavé. 3.Každý rok jsme jezdívali do Londýna. 4.Před deseti lety jsem nepracoval tak pilně. 5.Tady.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_22_INOVACE_60  Jméno autora: Mgr. Barbora Studená.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum: Název:
TESTY א 2 (CHÍ-kvadrát) TEST DOBRÉ SHODY TEST DOBRÉ SHODY TEST NEZÁVISLOSTI TEST NEZÁVISLOSTI Testy pro kategoriální veličiny Testy pro kategoriální veličiny.
Introduction of infinity to students of grammar schools Tereza Dolečková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Gábina Průšová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_FY7_TLAK_PRIKLADY TÉMA: Tlak a tlaková síla – příklady DATUM: prosinec.
Biostatistika Opakování – základy testování hypotéz
Homogenita meteorologických pozorování
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Test dobré shody Fisherův přesný test McNemar test
9. ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ
Rasismus Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VIII. Kontingenční tabulky
Materiál je připraven pro práci s interaktivní tabulí.
Flodr, P., Tichá, V. FN Olomouc LF UPOL
Samostatný úkol: Mannův-Whitneyho test
Přehled kurzu seznámení se spss
Úvod do statistického testování
Hodnocení závislosti STAT metody pro posouzení závislosti – jiné pro:
Opakování Analýza kontingenčních tabulek Základy korelační analýzy
Samostatný úkol: Jednovýběrový t-test Dvouvýběrový nepárový t-test
Systémy hromadné obsluhy
7. Kontingenční tabulky a χ2 test
Sebehodnocení a hodnoceni spolužáků
Třídění 2. a 3. stupně: orientační mapa možností bivariátních analýz
IFA setkání 9. prosince 2018.
Testování hypotéz - pojmy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Výsledky k domácímu úkolu 10: Testování nezávislosti Testování homogenity

1. Příklad k procvičení 1. Testujte hypotézu, že barva vlasů a barva očí spolu nesouvisí. K dispozici jsou údaje od mužů (Yule, G. U., Kendall, M.G.: An Introduction to the Theory of Statistics, 14th ed. Griffin, London, 1950). 2. Vypočítejte Cramérův koeficient a interpretujte jej. Výsledky: chí-kv.=1073,51, p<0,01- na hladině významnosti zamítáme nulovou hypotézu o nezávislosti barvy očí a barvy vlasů, (před provedením testu jsme zkontrolovali podmínky dobré aproximace) Cramérův koeficient=0,28- mezi barvou očí a barvou vlasů je slabá závislost,

2. Příklad k procvičení 1. Ve Skotsku byla provedena studie, která měla prokázat, zda procentuální zastoupení krevních skupin na celém území je homogenní nebo není. V oblasti Eskdale bylo náhodně vybráno 100 osob, v Annadale 125 osob a v Nithsdale 253 osob (Osborn J. F., 1979, Statistical Exersice in Medical Research, Blackwell Scientific publications, Oxford) Výsledky: chí-kv.=10,45372, p=0, nelze zamítnout nulovou hypotézu, že procentuální zastoupení krevních skupin na celém území je homogenní. (před provedením testu jsme zkontrolovali podmínky dobré aproximace)