PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název DUM: Žurnalistika – základní pojmy
Advertisements

Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_07 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Publicistický styl a jeho charakteristika
Žánry a formáty Žánr (druh, rod, způsob, styl, sloh) je obecné pojmenování pro všechny materiály (díla) se společnými znaky žánrové oblasti např. v literatuře.
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
Publicistický styl Mgr. Michal oblouk.
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
Powerpoint Templates Page 1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastČeský jazyk a literatura.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Funkční stylistika Projekt „EU peníze středním školám“
Testy, testové úkoly. Testy, testové úkoly 1. Charakterizujte publicistický styl 2. Které útvary najdeme v novinách? 3. Charakterizujte reportáž 4.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Funkční styly.
Styl publicistický Marcela Jurková.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
V Ě CNÁ LITERATURA Mgr. Michal Oblouk.  Odborná, vědecká  Literatura s převládající naučnou funkcí  Zařazuje se do ní: a)Literatura naučného typu (odborné.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ. Internetové zpravodajství – např Úkol : prohlédněte.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Sloupek.
Publicistický styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
BELETRISTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.4.
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
Publicistické žánry Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Publicistický styl Znaky a útvary.
 Čím se liší časopisy a noviny?  Na jaké skupiny se dají časopisy dělit?  Ke každé skupině přiřaď konkrétní časopis, který znáš.
ANOPRESS IT PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Autor: Mgr. Martina Žondrová Datum: Září 2011 Ročník: 7. Vzdělávací obor: Český jazyk Anotace: Prezentace je určena k výkladu učiva druhy a funkce literatury.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Analýza neuměleckého textu (5-7 minut) I. porozumění textu; charakter komunikační situace určit, kde je možné daný text najít určit předpokládaného adresáta.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk. ŽURNALISTIKA  popisuje novinářské povolání i produkty této činnosti, které přinášejí informace o aktuálním společenském.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr.Radka Škulaviková ČísloVY_32_Inovace_3443 NázevZákladní novinářské žánry Téma hodinyZákladní novinářské.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa PUBLICISTICKÝ STYL S publicistickým stylem se nejčastěji setkáváme v … (viz.
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY MGR. MICHAL OBLOUK.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
BELETRISTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Zdeněk Dorazil, Veronika Fojtů, Nela Schmidtová, Tereza Pospíšilová
FUNKČNÍ STYLY Mgr. Michal Oblouk.
O útvarech, žánrech a textech
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
SLOHOVÉ POSTUPY a ÚTVARY
ZPRÁVA OZNÁMENÍ Mgr. Michal Oblouk.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
ZPRÁVA Z NĚKOLIKA ZDROJŮ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
9. ročník Michaela Hantková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Název: Publicistický styl Autor: Mgr.Andrea Jílková
O útvarech, žánrech a textech
Publicistický styl - úvod
Písemná práce Základní informace.
1.
Transkript prezentace:

PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk

PUBLICISTIKA druh literatury zabývající se běžnými otázkami života lidské společnosti účel: informativní, vysvětlující, výchovný, vzdělávací, zábavný zveřejňovaná v novinách, časopisech nebo souhrnně podle žánrů v brožurách a knihách

PUBLICISTIKA z latiny publicus = veřejný, obecní typ žurnalistické tvorby, která je zaměřena na veřejnost a určena k publikování obsahuje autorův subjektivní názor na některé aktuální téma

PUBLICISTA člověk, který aktivně provádí publicistiku vyjadřuje se k různým tématům hospodářským, sociálním, politickým nebo kulturním vyjadřuje se v novinách, televizi, rozhlase nebo na internetu

ŽURNALISTIKA popisuje novinářské povolání i produkty této činnosti, které přinášejí informace o aktuálním společenském dění a poskytují komentáře, názory, souvislosti má dvě hlavní složky: zpravodajství publicistika

N O V I N Y pravidelně, periodicky vycházející tiskoviny určené široké veřejnosti denně nebo týdně přinášejí nejnovější události ze všech možných oblastí

ČASOPISY tiskoviny vydávané periodicky, nejméně dvakrát do roka, které neslouží aktuálnímu dennímu zpravodajství obsahují většinou odborné informace zaměřeny na užší skupiny čtenářů vyšší cena, lepší grafická úprava

PUBLICISTICKÉ ŽÁNRY a) zpravodajské b) analytické c) beletristické

ZPRAVODAJSKÉ ŽÁNRY zpráva oznámení referát inzerát leták plakát žádost

ANALYTICKÉ ÚTVARY článek úvodník komentář recenze rozhovor diskuse anketa

BELETRISTICKÉ ÚTVARY reportáž fejeton sloupek kurziva glosa črta soudnička

ZDROJE http://romove.radio.cz/cz/clanek/21156 http://princessofverry.blog.cz/0806/nejlepsi-casopis http://www.iprima.cz/novinky/zpravodajstvi-v-novem-studiu-hodina-plna-informaci http://zpravy.idnes.cz/analyza-kdyz-se-u-ustavniho-soudu-resi-mimobeznosti-pce-/domaci.aspx?c=A091027_171142_domaci_taj http://www.mediabistro.com/fishbowlny/category/dnc-08 http://www.mediabistro.com/fishbowlla/ap-needs-more-celebrities_b5985