Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Advertisements

Hlavní směry a perspektivy rozvoje problematiky eTOD
Prezentace pro seminář letových instruktorů
LIS pro všeobecné letectví 2014
LIS pro všeobecné letectví 2013
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:
ŘLP ČR s.p. Marek Dočkal FPL 2012 Základní informace Seminář FPL 2012,
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Pokročilé funkce Safety Nets na letišti Ruzyně
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
Základní nařízení komise (ES) 1592/2002
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
Co vás tady čeká??? V 1.ročníku získáte základní informace o všech druzích dopravy.
Provoz a ekonomika dopravy
Strojírenství zaměření Automatizační a robotizační systémy
PŘEDNÁŠKA 8 Jiří Šebesta MRAR – Radiolokační a radionavigační systémy
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
POCT Zajištění jakosti
Implementace PBN v ČR Tomáš Duka ŘLP ČR s.p..
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Dispečerské řízení pražského metra
PŘEDNÁŠKA 0. Jiří Šebesta MRAR – Radiolokační a radionavigační systémy
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.
Organizační členění ÚO
Úpravy Kodexu PS a DS Aktualizace žádostí FVE a VTE Materiál na jednání kulatého stolu dne
PŘEDNÁŠKA 9 Jiří Šebesta MRAR – Radiolokační a radionavigační systémy
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tato prezentace byla vytvořena
PŘEDNÁŠKA 5 Jiří Šebesta MRAR – Radiolokační a radionavigační systémy
Potenciál zařízení Black Box pro posouzení dopravních nehod
Letecká záchranná služba
Letecká doprava. + rychlost, úroveň, služby - cena?, střední a dlouhé vzdálenosti nahradila mezikontinentální lodní d. celý svět v dosahu 24 hodin.
Informační podpora při krizovém řízení
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Obsah Letiště Praha – Ruzyně Základní informace o ČSA
D e s i g n y o u r s u c c e s s ! GIesserei Umwelt Technik GmbH Statistika a vyhodnocení formovací směsi.
Vaše jistota na trhu IT Vybudování a provozování e-spisovny Josef Sedláček ICZ a.s.
ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI CIVILNÍHO LETECTVÍ LUDMILA CRHOVÁ
Approach Procedure with Vertical guidance
Zvýšení vědeckovýzkumného potenciálu pracovníků a studentů technických vysokých škol v oblasti dopravy a nových dopravních technologií Registrační číslo:
Globální družicové polohové systémy Galileo a GLONASS
LPS Karlovy VaryJiří FREI Změny LKKV – jaro 2012 IATCC Praha – konferenční sál /
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Informace o spalovacích pecích k likvidaci kadáverů MVDr. Marek Žižlavský, Ph.D. SEVARON.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
1 UATT Martin Šrotýř. 2 ITS Dopravní telematika (ITS) integruje informační a telekomunikační technologie s dopravním inženýrstvím tak, aby se pro stávající.
Předpisy v civilním letectví Prezentace připravená v rámci kampaně Doletíš?!
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Vyhodnocení činnosti KŘP Stčk – vnější služba – 2015 Praha,
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Navigační systémy Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Obhajoba maturitní práce Automatizované řízení MSP Filip Došlov DPE4.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELIII RADIOKOMUNIKACE.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Ukázka řízení letového provozu na síti VATSIM Pavel Brodský.
Základní pojmy v automatizační technice
Senzory pro EZS.
Jednou nohou v Bruselu – Česko a normalizace prevence kriminality
INTEGROVANÉ POVOLOVÁNÍ SMĚRNICE IPPC: NEJLEPŠÍ POSTUPY
Dopravní ceniny, tarify, slevy, letový řád
Regulace výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
JIHOČESKÉ LETIŠTĚ ČESKÉ BUDĚJOVICE a.s. ICAO KOD - LKCS.
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
STAV PODNIKU 2017 – 2018 AKTULIZACE STRATEGIE ŘLP ČR, s.p.
Transkript prezentace:

Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy Cena děkana fakulty dopravní, ČVUT Praha Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy Tomáš Volena Leden 2010

Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy Základní faktory vlivu na bezpečnost letecké dopravy: Technický stav letadel, pravidelná údržba Výcvik a odbornost příslušného personálu Technický stav letišť – stav povrchu RWY, údržba Prevence terorismu - RTG, body scannery, oplocení Handling – služby pro obsluhu letadla - palivo, odmrazování Zabezpečovací letecká technika, světelné vybavení Řízení letového provozu - navigace Bezpečné provedení letu fáze letu mezi vzletem a přistáním

VIZUALIZACE PROVOZNÍ SITUACE Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy VÝVOJ SYSTÉMŮ A POSTUPŮ V ČASE = ZVYŠOVÁNÍ BEZPEČNOSTI PROVÁDĚNÍ LETŮ NAVIGAČNÍ SYSTÉMY VIZUALIZACE PROVOZNÍ SITUACE LETOVÉ POSTUPY ANTIKOLIZNÍ SYSTÉMY

Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy NAVIGAČNÍ SYSTÉMY PROSTŘEDKY ZVYŠUJÍCÍ BEZPEČNOST PŘI ORIENTACI LETADLA Srovnávací navigace vs. radionavigace Radionavigační zařízení NDB – traťové využití NDB letěná trať plánovaná trať výchozí bod

Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy NAVIGAČNÍ SYSTÉMY PROSTŘEDKY ZVYŠUJÍCÍ BEZPEČNOST PŘI ORIENTACI LETADLA Radionavigační zařízení VOR, DME – traťové využití VOR plánovaná trať radiál A - stupnice B - nastavení kursu C - směr letu D - TO/FROM výchozí bod

Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy NAVIGAČNÍ SYSTÉMY PROSTŘEDKY ZVYŠUJÍCÍ BEZPEČNOST PŘI ORIENTACI LETADLA Radionavigační přibližovací systémy – ILS (MLS) ILS/DME vedení letadla do bodu dotyku

Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy VIZUALIZACE PROVOZNÍ SITUACE RADAROVÉ POZEMNÍ SYSTÉMY PRINCIP: Sekundární Primární VYUŽITÍ: Přehledový Pojezdový Přesný přibližovací ŘLP: řízení letového provozu - přehled o provozní situaci

Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy LETOVÉ POSTUPY PŘIBLÍŽENÍ ZA NÍZKÝCH DOHLEDNOSTÍ - LVP Provozní postupy ke zvýšení bezpečnosti přistání AUTOMATICKÉ PŘISTÁNÍ Vybavení letadla Vycvičenost posádky POSTUPY ŘLP: Náhradní zdroj el. energie Ochrana LLZ + RWY STOP příčky Zvýšené rozestupy

Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy ANTIKOLIZNÍ SYSTÉMY PALUBNÍ VYBAVENÍ K ZABRÁNĚNÍ SRÁŽCE ZA LETU Vyhodnocení polohy letadla vybaveného odpovídačem SSR TCAS I TCAS II TCAS III

Děkuji za pozornost! Tomáš Volena