Řešení slovních úlohy o pohybu – předměty se pohybují proti sobě Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
Podobnost geometrických útvarů
Slovní úlohy o pohybu doháněcí
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Slovní úlohy o pohybu střetávací
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Slovní úlohy O pohybu 2.
Slovní úlohy o pohybu Autor: Vladislava Hurajová.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
AnotacePrezentace, která se zabývá slovními úlohami o pohybu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci počítají úlohy o pohybu. Speciální.
C) Slovní úlohy o pohybu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL NA TISÍCE, DESETITISÍCE, STATISÍCE:
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
Autor: Ing. Jitka Michálková
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu.
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Slovní úlohy I. – o pohybu a řešené soustavami rovnic - procvičování
Transkript prezentace:

Řešení slovních úlohy o pohybu – předměty se pohybují proti sobě Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Evou Majlišovou

Dnes nás čeká řešení slovních úloh o pohybu Odkryješ-li, dozvíš se, co dnes bude středem našeho zájmu. LICHÉ SUDÉ KLADNÉ ZÁPORNÉ DĚLITELNÉ : - 7

Řešení slovních úloh Co víme o řešení slovních úloh. Zopakujme si, na co klademe největší důraz. K čemu nám slouží vyjádření jedné věci dva krát? Jak se dělá zkouška u slovních úloh? Čím končí každá slovní úloha?

s₁ s₂ S = 100 s = s₁ + s₂ s₁ = v₁ t s₂ = v₂ t s = (v₁t) + (v₂ t) 100 = (90.t) + (110.t) 100 = 90t + 110t 100 = 200t /:200 0,5 = t provedeme zkoušku a odpovíme Místa A a B jsou od sebe vzdálena 100 km. Z těchto míst proti sobě vyjedou dvě auta, jedno rychlostí 90 km/hod a druhé rychlostí 110 km/hod. Za jak dlouho se potkají a kolik km každé auto ujede? v 1 = 90 km/hodv 2 = 110 km/hod Auta se potkají za 0,5 hodiny, první auto ujelo 45 km a druhé 55 km.

SP: Z Prahy do Brna je 190 km, z Brna vyjela dodávka PPL se zásilkou rychlostí 80 km/hod, současně z Prahy vyslala služba PPL auto naproti dodávce, které jelo rychlostí 110 km/hod. Kdy se auta potkala a v jaké vzdálenosti od Prahy? (Nevíš-li si rady – poradí kliknutí myší) Řešení: PB s = s p + s b 190 = 110. t t 190 = 110t + 80t 190 = 190t /:190 1 = t s b = v b. ts P = v p. t s p = s p = 110 km s b = s b = 80 km Auta se potkají za hodin 110 km od Prahy. s = 190 km

Příklady pro procvičení: 1. Z míst od sebe vzdálených 544 km vyjela proti sobě dvě auta v 8,00 hod. Jedno rychlostí 95 km/hod a druhé 75 km/hod. V kolik hodin se setkají? (Nápověda po kliknutí.) 2. Z A do K je 660 km. Z místa A vyjede cyklista rychlostí 20 km/hod současně proti němu vyjede motorkář. Tito dva lidé se mají setkat za 6 hodin. Jakou rychlostí musí jet motorkář? (Nápověda po kliknutí). Kontrola a nápověda: 544 = 95t + 75t 544 = 170t /:170 3,2 = t 8 + 3,2 = 11,2 hod Setkají se v 11,2 hodin, což je 11hodin 12 minut. Kontrola a nápověda: 660 = v = v / = 6v /:6 90 = v Cyklista ujede 120 km a motorkář 540 km, dohromady = 660 km. Odpověď: Motorkář musí jet rychlostí 90 km/hod.