PowerPoint 2007: Přiřazení akce objektu Lekce 24
Prezentace pro výuku dějepisu v 8. ročníku Úkol Na 6. snímku prezentace se nachází historická mapa habsburské monarchie. Přiřaďte jí animaci „Zmizení“. Na 9. snímku jsou vypsány kontrolní otázky. Přiřaďte jim animaci „Přílet – Podle 1. úrovně odstavců“. Nadpisu „Habsburská monarchie v 1. polovině 19. století“na 3. snímku přiřaďte „Vlastní animaci“. Prezentace pro výuku dějepisu v 8. ročníku
Habsburská monarchie v 1. polovině 19. století
Prezentace pro výuku dějepisu v 8. ročníku Osnova Monarchie po vídeňském kongresu Země habsburské monarchie po r. 1815 Nástup reakce Metternichovský absolutismus Otázky a úkoly Prezentace pro výuku dějepisu v 8. ročníku
Monarchie po vídeňském kongresu habsburská říše součástí Německého spolku (34 států) stát mnoha zemí a národů (viz následující mapa) snaha zachovat zpátečnické reakční pořádky (Svatá aliance) Prezentace pro výuku dějepisu v 8. ročníku
Země habsburské monarchie po r. 1815 Prezentace pro výuku dějepisu v 8. ročníku
Prezentace pro výuku dějepisu v 8. ročníku Nástup reakce Krok zpět František I. (1792-1835) opuštění politiky osvícenských reforem snaha zachovat společenské vztahy z doby před VFR, nebo dokonce před samotným osvícenstvím kníže Metternich a Napoleon Bonaparte = dva nejvýraznější muži v jeho životě František v rakouském císařském ornátu od Friedricha von Amerling z roku 1832. Prezentace pro výuku dějepisu v 8. ročníku
Metternichovský absolutismus Kancléřova politika Klemens Metternich (1773-1859) potírání všech projevů vycházejících z osvícenství a VFR policejní aparát a ostrá cenzura důsledkem zpomalení společenského vývoje C. W. von Metternich na obraze od Thomase Lawrence, cca. 1820-1825. Prezentace pro výuku dějepisu v 8. ročníku
Prezentace pro výuku dějepisu v 8. ročníku Otázky a úkoly V čem spočíval rozdíl mezi osvícenským a reakčním absolutismem? Co bylo podstatou metternichovského absolutismu? Proč je František I. někdy uváděn jako František II.? Kde byste v České republice hledali rodinnou hrobku Metternichů? Byly všechny národy žijící v rakouské monarchii rovnocenné? Prezentace pro výuku dějepisu v 8. ročníku