Práce s časovou osou 6. třída.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními dějepisnými pojmy.
Advertisements

ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Úvod do studia dějepisu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Historická období a historické prameny
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2013/2014.
UCHOVÁNÍ PRAMENŮ CO JE TO ARCHEOLOGIE? KDE SE UCHOVÁVAJÍ PRAMENY
Stvoření světa, vznik člověka
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Orientace v čase 3. ročník
VY _12_INOVACE_D HISTORICKÉ PRAMENY – 6. ROČNÍK. Autor: Mgr
ÚVOD DO DĚJEPISU III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Historické prameny.
6. ročník Pravěk.
HISTORICKÉ PRAMENY A JEJICH UCHOVÁVÁNÍ
Instituce zpracovávající historické prameny
Orientace v čase, časová osa/přímka
Místo je tam, kde žijeme Petr Machala.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Úvod do vyučování dějepisu
Středová kolineace.
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
Osová souměrnost.
MATEMATIKA II.roč..
Osová souměrnost.
Vnímání historického času
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-L
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
AnotaceObsahuje náměty činností k opakování jednotlivých zeměpisných oblastí ČR. Opakování lze realizovat formou prezentací v papírové či elektronické.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_09 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu I. (dějepis, historie, historické prameny,
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
VY _12_INOVACE_D.6.05 DĚLENÍ PRAVĚKU – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 11. září 2012 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
Dějepis – 6. ročník. Minulost, dějiny, dějepis a historie minulost = všechno, co se odehrálo do současnosti dějiny = minulost lidstva, část minulosti;
PRAMENY K POZNÁVÁNÍ MINULOSTI Zvídavý člověk si jistě položí otázku, jak mohou dějepisci znát o životě lidí v minulosti tolik informací? Odkud je získali,
Úvodní hodina dějepisu Uspořádání učebnice Časová osa Prameny 9. ročník.
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Autor: Mgr. Monika Hřavová Název : VY_32_INOVACE_2A05Čj4_Slovní druhy
Jak lidé měřili čas? od 2 minuty do 5:15
Kapitolka o čase pro žáky 4. ročníku ZŠ.
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Opakování národních dějin (1)
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu 1.
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_01
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Jak pracovat s učebnicí
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_06_ZEMĚPIS
Předmět: prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Čas 2.část
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_11_JF LIDÉ A ČAS Prvouka pro 3
Úvod do dějepisu HISTORICKÉ PRAMENY 6.ROČNÍK.
Časová osa, periodizace dějin
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Úvod do učiva dějepisu.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
Vlastivěda – dějepisná část
Autor: Mgr. Božena Andrašková
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Historické prameny a pomocné vědy historické
Transkript prezentace:

Práce s časovou osou 6. třída

Opakujeme Čas přírodní Čas historický Datum Letopočet

Zkusíte doplnit a uvést příklady? Vědci získávají informace z pramenů: p______________ - h_____________ - o_____________ - Místa, kde se uchovávají : m____________, g______________, k__________________, a_________________

Zkusíte doplnit a uvést příklady? Vědci získávají informace z pramenů: písemných – knihy, listiny, dopisy, smlouvy… hmotných – pazourek, oštěp, keramické nádoby… obrazové – obrazy, sochy, fotografie, filmy, mapy… Místa, kde se uchovávají : muzea, galerie, knihovny, archivy

Písemné opakování 1) Jaké znáš druhy památek/pramenů, kde se jednotlivé prameny uchovávají - 6 bodů Hmotné – muzea, písemné – knihovny, archivy, obrazové - galerie 2) Jaké znáš „jednotky“ času přírodního - 3 body Den , měsíc, rok Napiš 2 pomůcky na měření času - 2 body Kalendář, hodiny, stopky… Bonus: Co je to depozitář

Práce s časovou osou Každý si na lísteček napíše číslo od 1 – 2000 Pak si několik dětí připíše př. n. l. 5 dětí jde k tabuli a srovnají se jako na časové ose Dále chodí po jednom ostatní děti a staví se tam, kam patří

Pracujeme s učebnicí Strana 16 – časová osa Jak plyne čas Období před naším letopočtem – roky se zvyšují ve směru šipky Období našeho letopočtu – roky přibývají ve směru šipky Strana 16 – úkoly pod časovou osou

Skupinová samostatná práce Urči století Kdy začíná a končí století Srovnej na časovou osu Urči libovolný rok ze století 863 44 1212 1648 623 510 1526 1781 753 955 15. 8. 20. 11. 1. 6. 17. 4. 863 n.l. 44 př.n.l. 1492 n.l. 31 př.n.l. 1945 n.l. 476 n.l. 510 př.n.l. 753 př.n.l. 7. 13. 18. 21. 9. 10. 5. 16. 3.