Práce s časovou osou 6. třída
Opakujeme Čas přírodní Čas historický Datum Letopočet
Zkusíte doplnit a uvést příklady? Vědci získávají informace z pramenů: p______________ - h_____________ - o_____________ - Místa, kde se uchovávají : m____________, g______________, k__________________, a_________________
Zkusíte doplnit a uvést příklady? Vědci získávají informace z pramenů: písemných – knihy, listiny, dopisy, smlouvy… hmotných – pazourek, oštěp, keramické nádoby… obrazové – obrazy, sochy, fotografie, filmy, mapy… Místa, kde se uchovávají : muzea, galerie, knihovny, archivy
Písemné opakování 1) Jaké znáš druhy památek/pramenů, kde se jednotlivé prameny uchovávají - 6 bodů Hmotné – muzea, písemné – knihovny, archivy, obrazové - galerie 2) Jaké znáš „jednotky“ času přírodního - 3 body Den , měsíc, rok Napiš 2 pomůcky na měření času - 2 body Kalendář, hodiny, stopky… Bonus: Co je to depozitář
Práce s časovou osou Každý si na lísteček napíše číslo od 1 – 2000 Pak si několik dětí připíše př. n. l. 5 dětí jde k tabuli a srovnají se jako na časové ose Dále chodí po jednom ostatní děti a staví se tam, kam patří
Pracujeme s učebnicí Strana 16 – časová osa Jak plyne čas Období před naším letopočtem – roky se zvyšují ve směru šipky Období našeho letopočtu – roky přibývají ve směru šipky Strana 16 – úkoly pod časovou osou
Skupinová samostatná práce Urči století Kdy začíná a končí století Srovnej na časovou osu Urči libovolný rok ze století 863 44 1212 1648 623 510 1526 1781 753 955 15. 8. 20. 11. 1. 6. 17. 4. 863 n.l. 44 př.n.l. 1492 n.l. 31 př.n.l. 1945 n.l. 476 n.l. 510 př.n.l. 753 př.n.l. 7. 13. 18. 21. 9. 10. 5. 16. 3.