SPOLEČNOST VRCHOLNÉHO A RANÉHO STŘEDOVĚKU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STŘEDOVĚKÁ MĚSTA V 11.a 12.století města nabývají na významu, důležitá ekonomická, kulturní a politická role Měšťané (obyvatelé měst) – různá práva a privilegia.
Advertisements

ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Rozvitý středověk Život na vesnici.
Rozvitý středověk Život na venkově
Život na středověkém hradě, ve středověké vesnici i městě
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Středověká vesnice Kdy vznikla vesnice, ve které bydlíte?
Karolína Jánská, tercie A
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Středověká Města Šárka Papoušková 2.B.
Vznik měst a jejich význam
Vznik měst Městská správa v Lounech
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Název vzdělávacího materiálu: Český středověk
Vznik měst a jejich význam
Městská kolonizace Hanzovní města
VRCHOLNÝ STŘEDOVĚK Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o vrcholném středověku a jeho charakteristice.
ZEMĚDĚLSTVÍ ve vrcholném středověku
VRCHOLNÝ STŘEDOVĚK Mgr. Jitka Nováková A3V
Všeználek vypravuje o středověku.
Vrcholný středověk SPOLEČNOST.
Vrcholný středověk.
Středověká města Města = místa příhodná k obchodování, podnikání, usídlení - v Čechách a na Moravě byla zakládána od 13. století - vznikala na - křižovatkách.
* KOLONIZACE= osídlování nových území
Města ve středověku Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
STŘEDOVĚKÁ MĚSTA Název školy
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, první ročník Kapitoly z českých a světových dějin Rozvinutý středověk - města Autor: Mgr. Jan Slovák Vytvořeno:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Vrcholný středověk 12. – 15. století
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vrcholný středověk 12. – 15. století
Středověk, gotický sloh
VY_12_INOVACE_85 Pro žáky 7. ročníku Člověk a společnost – Dějepis – Křesťanství a středověká Evropa Prosinec 2011 Mgr. Regina Kokešová.
Vrcholný a pozdní středověk
Zemědělství ve středověku
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-51 Anotace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
VENKOV VE VRCHOLNÉM A POZDNÍM STŘEDOVĚKU 7. ročník.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
12.–13. století Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jakub Horálek. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN ,
Identifikátor materiálu:ICT_ x- xx Pořadové číslo projektuCZ.1.07./1.4.00/ Anotace AutorTomáš Lešingr Očekávaný výstup Speciální vzdělávací potřebyžádné.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Anotace: Seznámení se s životem tehdejšího obyvatelstva ve středověku.
Středověká města Opakování. Rozvoj měst Příčiny - Rostoucí počet obyvatel - Rozšíření peněz - Vesničané mnoho výrobků nepotřebovali ● V 11. a 12. století.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o životě v středověkém městě a městských právech. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_02 TÉMA: Proměna středověké.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Rostoucí úloha středověkých měst TÉMATICKÝ.
Středověké městské právo Privilegium vydané Karlem IV. pro Moravskou Ostravu, kterým přiznal městu právo na konání výročního trhu Obr. 1.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Zemědělství, pole, louky, obilí, sklizeň. VENKOV VE STŘEDOVĚKU Co se nám vybaví,
VY_32_INOVACE_D7.15   Autor: Mgr. Nováková Jana
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola Městec Králové
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Jak se žilo ve vrcholném středověku?
Středověká města Města = místa příhodná k obchodování, podnikání, usídlení - v Čechách a na Moravě byla zakládána od 13. století - vznikala na - křižovatkách.
LUCEMBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
ROZKVĚT ANTICKÉHO ŘECKA
Vrcholný středověk 12. – 14. století.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Středověké městské právo
VRCHOLNÝ A POZDNÍ STŘEDOVĚK
Vrcholný středověk 12. – 15. století shrnutí
9.Vrcholný a pozdní středověk
Křesťanství a středověká Evropa
Transkript prezentace:

SPOLEČNOST VRCHOLNÉHO A RANÉHO STŘEDOVĚKU

VENKOV chomout trojpolní hospodaření (ozim, jař, úhor)

KOLONIZACE = osidlování nového území Hlavně Němci

VESNICE stavby domů ze dřeva, kamene, cihel kostel, vodní mlýn, kovárna, krčma v čele vesnice stál rychtář

MĚSTO vznik města: založení na „zeleném drnu“, povýšení osady řemeslníků typy měst: královské, poddanské, věnné, horní město bylo významným střediskem řemesel a obchodu náměstí s trhy, kostel, radnice, hostinec městská práva (privilegia): právo postavit si hradby, právo mít městský znak, hrdelní právo, právo pořádat trhy, právo mílové, právo vařečné

Správa města obyvatelé měst byli všichni svobodní, ale ne všichni byli plnoprávní městská rada: v čele stál purkmistr (první radní) a 12 konšelů (radních) rychtář – zástupce vrchnosti

CECHY = sdružení příslušníků jednoho řemesla do spolku dohlížely na kvalitu a cenu výrobků mistr – složil mistrovskou zkoušku a měl vlastní dílnu tovaryš – vyučený učedník