407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail : ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1 Konkurenceschopnost
2 1 Zaměření projektu Cílová skupina – malí a střední podnikatelé, živnostníci Obecný cíl: zvýšit jejich adaptabilitu na trzích EU a podpořit jejich konkurenceschopnost na domácích i mezinárodních trzích nabídnout jim možnost získat užitečné poznatky a dovednosti z důležitých oblastí Konkrétní cíle: vytvořit 12 vzdělávací modulů z oblasti –Právo a finance –Řízení podniku –Marketing a prodej –Personální řízení –Komunikace a zvládání konfliktů –Informační a komunikační technologie připravit metodiku a studijní texty zaškolit 6 externích lektorů
3 1 Zaměření projektu Investice (hrubý odhad) Software ,- Kč (osobní náklady, PR služby…) Hardware ,- Kč (vybavení, školící místnosti, manuály, publicita – web. stránky, letáky…)
4 2 Cílové skupiny Cílová skupina – malí a střední podnikatelé, živnostníci Přínosy pro cílovou skupinu -Dostupné získání potřebných znalostí a dovedností -Pomoc při vytváření stabilního podniku s perspektivní budoucností -Zvýšení adaptability a konkurenceschopnosti na domácích i evropských trzích Zapojení (motivace) cílových skupin -Sociologický průzkum potřebnosti projektu -Podíl na rozvoji modulů vyplňováním zpětnovazebních dotazníků -Účastnický poplatek -Účast na závěrečné konferenci
5 3 Typy činností Tvorba 12 modulů – Právo a finance –Řízení podniku ( organizace podniku, management) –Marketing a prodej –Komunikace (jednání a konflikty a jejich zvládání –Výpočetní a komunikační technologie ( výpočetní technika v podniku, podniková data) –Personální řízení (ŘLZ, RLZ) Tvorba metodiky a studijních textů Proškolení lektorů Workshopy a zjišťování zpětné vazby Závěrečná konference
6 4 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Složení realizačního týmu vedoucí projektu, 6 koordinátorů, účetní projektu, asistentka Nakupované služby Public Relations (tvorba webových stránek, loga, marketingový plán, komunikace s médii, s cílovou skupinou, příprava a realizace workshopů, konference…)
7 4 Vnitřní postupy řízení, rizika a problémy Co se povedloProblémy, rizika Výběr koordinátorů a lektorů, asistentky, účetní Nákup potřebné techniky Pravidelné schůzky koordinátorů Pracovní verze materiálů a metodiky Termín tréninku trenérů Spolupráce s PR agenturou (webové stránky, logo projektu, kontakt s cílovou skupinou, kontakt s médií – podařilo se navázat …) neznalost procesů (vypsání výb.řízení, způsoby odměňování pracovníků, smlouvy…) Rozdíly v původním projektu a realizaci (schválené chyby)
8 5 Zajištění publicity Inzerce (deník 24hodin – mediální partner) Leták (pro městské části 1 – 22, – na webu, v jejich zpravodajích) Partnerská spolupráce s odb. weby Tisková zpráva – PR zmínky Články v průběhu realizace workshopů, rozhovory Webové stránky
9 5 Zajištění publicity
10 8 Výstupy a Výsledky Výstupy (podpořené osoby / organizace) Výsledky (počet organizací, jejichž zaměstnanci byli vyškoleni) Hlavní inovované produkty – rozpracované metodiky a učební texty Výchozí hodnota Plánovaná hodnota Současný stav PODPOŘENÉ OSOBY ORGANIZACE0450 PRODUKTY012
11 9 Další výstupy/výsledky Horizontální témata, Partnerství Horizontální témata Rozvoj rovných příležitostí Pozitivní dopad na udržitelný rozvoj Rozvoj informační společnosti Rozvoj místních iniciativ