Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 17
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
{ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ivana Nejedlá Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
22. základní škola Plze ň, Na Dlouhých 49, p ř ísp ě vková organizace Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školyInovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT SADA č. XIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA XIII_SEk, DUM č.3 Vzdělávací oblast: Svět práce Vzdělávací obor: Ekonomický seminář Název: Marketing Autor: Ing. Petra Andrlová Stručná anotace: Téma zaměřené na kapitolu Marketing – marketingové nástroje Metodické zhodnocení: Aktivita určená pro žáky devátých ročníků v rámci semináře Základy ekonomie, forma prezentace, teoretická příprava na praktickou část vytvoření marketingové strategie, pilotáž dne v 9. ročníku

 market = trh  proces výzkumu trhu, prodeje výrobků či služeb, jehož cílem je udělat taková opatření, aby byl nový produkt uváděn na trh ve vhodný čas a za vhodnou cenu  ustávajících produktů a služeb je cílem zvýšit jejich prodejnost, či udělat takové inovace, které umožní zvýšit prodejnost  marketing je chápán jako proces zaměřený na zákazníka, který prostupuje všemi činnostmi firmy od nákupu surovin, přes výrobu, skladování až po prodej Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

 marketing je komplexní činnost  jedná se o proces zjišťování potřeb a požadavků zákazníků  poznání zákazníka je jedním z důležitých prvků obchodní strategie  zmapovat je třeba nejen trh, ale i konkurenční prostředí Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

 je poznání, že cíle podniku může být dosaženo jen tehdy, jsou-li poznány přání a potřeby kupujících  tyto potřeby a přání musí pak podnik splnit lépe než konkurent  od znalosti přání kupujících se pak odvíjejí všechny další činnosti podniku – vývoj nových výrobků (služeb) apod. Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

 Marketingový mix = 4P 1)výrobek - … 2) cena - … 3) komunikace - … 4) distribuce - … Přiřaďte správné 4P z angličtiny??? Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

 produkt nebo služba, nápad či myšlenka  uspokojuje určité potřeby a přání zákazníka  důležité: - jméno výrobku - image výrobku - vlastnosti výrobku - varianty výrobku - obal výrobku Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

 vyjadřuje hodnotu výrobku pro zákazníka  stanovit cenu je složité – vliv trhu, podniku, zákazníků  faktory působící na cenu: - poptávka na trhu - ceny konkurenčních výrobků - fáze životního cyklu výrobků Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

 způsob jak upozornit na své výrobky, služby a jejich prodej  součástí komunikace jsou tyto prvky: - reklama - publicita - osobní prodej - podpora prodeje Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

 cílem je dostat výrobky, služby ke spotřebiteli ve stanovené době (v co nejkratší) a s co nejnižšími náklady  distribuční cesty: - přímá (výrobce – zákazník) - nepřímá (výrobce - velkoobchod, maloobchod - zákazník) Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová

[ ] LOŠŤÁKOVÁ, Hana. B-to-B marketing. 1. vyd. Praha 4: Professional Publishing, ISBN Kapitola Marketing a strategický management podniku, s Obr. 1 [ ] Microsoft Office Obr. 2 [ ] Microsoft Office Obr. 3 [ ] Microsoft Office Obr. 4 [ ] Microsoft Office Obr. 5 [ ] Microsoft Office cz/images/results.aspx?qu=anglick%C3%A9+n%C3%A1pisy&ex=1&ctt=1#ai:MC | Obr. 6 [ ] Microsoft Office Obr. 7 [ ] Microsoft Office Obr. 8 [ ] Microsoft Office Obr. 9 [ ] Microsoft Office Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová