Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školyInovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT SADA č. XIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA XIII_SEk, DUM č.3 Vzdělávací oblast: Svět práce Vzdělávací obor: Ekonomický seminář Název: Marketing Autor: Ing. Petra Andrlová Stručná anotace: Téma zaměřené na kapitolu Marketing – marketingové nástroje Metodické zhodnocení: Aktivita určená pro žáky devátých ročníků v rámci semináře Základy ekonomie, forma prezentace, teoretická příprava na praktickou část vytvoření marketingové strategie, pilotáž dne v 9. ročníku
market = trh proces výzkumu trhu, prodeje výrobků či služeb, jehož cílem je udělat taková opatření, aby byl nový produkt uváděn na trh ve vhodný čas a za vhodnou cenu ustávajících produktů a služeb je cílem zvýšit jejich prodejnost, či udělat takové inovace, které umožní zvýšit prodejnost marketing je chápán jako proces zaměřený na zákazníka, který prostupuje všemi činnostmi firmy od nákupu surovin, přes výrobu, skladování až po prodej Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
marketing je komplexní činnost jedná se o proces zjišťování potřeb a požadavků zákazníků poznání zákazníka je jedním z důležitých prvků obchodní strategie zmapovat je třeba nejen trh, ale i konkurenční prostředí Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
je poznání, že cíle podniku může být dosaženo jen tehdy, jsou-li poznány přání a potřeby kupujících tyto potřeby a přání musí pak podnik splnit lépe než konkurent od znalosti přání kupujících se pak odvíjejí všechny další činnosti podniku – vývoj nových výrobků (služeb) apod. Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
Marketingový mix = 4P 1)výrobek - … 2) cena - … 3) komunikace - … 4) distribuce - … Přiřaďte správné 4P z angličtiny??? Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
produkt nebo služba, nápad či myšlenka uspokojuje určité potřeby a přání zákazníka důležité: - jméno výrobku - image výrobku - vlastnosti výrobku - varianty výrobku - obal výrobku Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
vyjadřuje hodnotu výrobku pro zákazníka stanovit cenu je složité – vliv trhu, podniku, zákazníků faktory působící na cenu: - poptávka na trhu - ceny konkurenčních výrobků - fáze životního cyklu výrobků Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
způsob jak upozornit na své výrobky, služby a jejich prodej součástí komunikace jsou tyto prvky: - reklama - publicita - osobní prodej - podpora prodeje Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
cílem je dostat výrobky, služby ke spotřebiteli ve stanovené době (v co nejkratší) a s co nejnižšími náklady distribuční cesty: - přímá (výrobce – zákazník) - nepřímá (výrobce - velkoobchod, maloobchod - zákazník) Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová
[ ] LOŠŤÁKOVÁ, Hana. B-to-B marketing. 1. vyd. Praha 4: Professional Publishing, ISBN Kapitola Marketing a strategický management podniku, s Obr. 1 [ ] Microsoft Office Obr. 2 [ ] Microsoft Office Obr. 3 [ ] Microsoft Office Obr. 4 [ ] Microsoft Office Obr. 5 [ ] Microsoft Office cz/images/results.aspx?qu=anglick%C3%A9+n%C3%A1pisy&ex=1&ctt=1#ai:MC | Obr. 6 [ ] Microsoft Office Obr. 7 [ ] Microsoft Office Obr. 8 [ ] Microsoft Office Obr. 9 [ ] Microsoft Office Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová