Tereza Malinová IX. D ARAGONIT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Drahokamy Iva Strejčková 9.B..
Advertisements

Vliv barev na psychiku člověka
Zlato.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Drahokamy Označení pro vzácně se vyskytující nerosty
UHLIČITANY.
Barva těles (Učebnice strana 178 – 181)
Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj vzdělanosti
SOLI VE STAVEBNICTVÍ.
Minerály Prvky nekovové Uhlík C – dvě podoby.
Olivín Kate Matušková.
Sírany a fosforečnany.
DUSIČNANY, SÍRANY, FOSFOREČNANY
Mineralogický systém Dusičnany
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SŮL KAMENNÁ bílý nebo průhledný nerost tvořící krystaly
UHLIČITANY Ec.
UHLIČITANY SÍRANY FOSFOREČNANY
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Oxidy Oxidy jsou sloučeniny prvků s kyslíkem v různém poměru.
Nerosty a horniny M. Horák.
Lapis Lazuli Jakub Hudák.
VZÁCNÉ PLYNY 18. (VIII.A) skupina.
Lukáš Kurek, KMD FreeDeK
SAFÍR.
nejdůležitější minerály
Př_131_Mineralogie_Uhličitany Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Opál Lukáš Gottwadl.
Nerostné bohatství 4. ročník
Mineralogický systém Prvky
Stříbro.
Jižní amerika Nerostné suroviny
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU :Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Mineralogický systém Uhličitany
Okurkovy salát Obrázek:.
OLOMOUCKÝ KRAJ Andrea Klášterecká.
Př_131_Mineralogie_Uhličitany Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Odrůdy křemene Mineralogie IV
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
VÝZNAMNÉ KOVY. ŽELEZO Výskyt: v přírodě v různých sloučeninách – železné rudy součást krevního barviva hemoglobinu v lidském organismu Vlastnosti: stříbrolesklý,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Minerály (nerosty) a horniny Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
NEKOVY: uhlík, síra, fosfor Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník Základní škola Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Česká republika Povrch.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_65 Vzdělávací.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Pyrit FeS2 Sulfidy FeS2 Autor: Mgr.Vlasta Hrušová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
COLOURS (doplňovačky a zkoušení)
Člověk a barvy Barvy jsou přítomny v nesčetných různých formách a jevech Člověk je schopen prostým okem rozeznat aspoň 2000 různých odstínů Člověk barvy.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název : VY_32_INOVACE_01_13B_04_Nerosty 2
Autor: Mgr. M. Vejražková
HORNINY A NEROSTY VY_32_INOVACE_XVII-C-01.
RUDY A DRAHÉ KOVY Filip Svoboda.
Hrušeň obecná. Úvod Opadavý listnatý strom hybridogenní druh se složitým vývojem Významný především ovocnářsky kvůli plodům Bývá pravidelně napadána rzí.
MINERÁLY OXIDY A HYDROXIDY.
UHLIČITANY, SÍRANY.
Mineralogický systém Oxidy (kysličníky)
COLOURS (doplňovačky a zkoušení)
Mineralogický systém Dusičnany
Transkript prezentace:

Tereza Malinová IX. D ARAGONIT

Něco málo o aragonitu Používá se jen pro sběratelské účely – do šperku nejsou použitelné, protože aragonit je příliš měkký Využití: jako dekorativní kámen (travertin, onyx) Aragonit je v přírodě poměrně běžný, vyskytuje se ve velmi rozmanitých podobách a vzniká v rozličných prostředích Buduje schránky některých organismů jako jsou měkkýši a koráli.

Barva aragonitu Aragonit muže být: bezbarvý, bílý, žlutý, zelený, šedý, fialový, červený, modrý,hnědý, zlatý, průhledný až neprůhledný, skelně až mastně lesklý

Léčebné užití aragonitu(CaCO3) Tiší vnitřní neklid, tiky a křeče, posiluje imunitní systém. Pomáhá při potížích s ploténkami, při ukládání vápníku. Léčí Reynaudovu chorobu. Dodává energii a rozehřívá tělo.

Vlastnosti Náleží projektivní energii, elementu ohně a planetě Mars Dodává energii, uzemňuje Čistí energetické bloky, ruší geopatogenní zóny Učí nás trpělivosti, vstřícnosti, spolehlivosti, toleranci a přizpůsobivosti Pomůže v okamžicích napětí Chrání před citovým nátlakem a zlostí Vhodný pro meditace, podporuje duchovní růst

Nejznámější naleziště: V České republice se nejvíce nalezišť s výskytem aragonitu nachází v Českém středohoří a v Doupovských horách, tedy vulkanických pohořích. U nás můžeme aragonity vzhledu železného květu spatřit ve Zbrašovských aragonitových jeskyních v Teplicích nad Bečvou, jižně od Hranic na Moravě. Ve světě: Maroko, Španělsko, Namibie

Pár obrázků na konec...

KONEC ® Tereza Malinová IX.D