Komplementarita zájmového a profesního vzdělávání dospělých

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Poradenské služby podporující vzdělávání dospělých: realita nebo sen?
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Vzdělávání a jeho kategorie
Pedagogika volného času (VČ)
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
Hodnocení škol a školských zařízení
Vývoj konceptu kompetencí v celoživotním učení a vzdělávání – teoretická východiska a aplikace v neformálním vzdělávání PhDr. Michaela Tureckiová, CSc.
Vzdělávání dospělých: základní principy. PhDr. Zuzana Sládková ÚISK, FF UK.
Aktuální stav dalšího vzdělávání v České republice
Možnosti celoživotního vzdělávání pro knihovníky
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Specifické problémy zapojení seniorů do kulturně edukačních aktivit
Projekt K2 Klíčová aktivita Metodická podpora uznávání neformálního vzdělávání Mgr. Daniela Havlíčková, garantka Ing. Zuzana Kratinohová, odborná pracovnice.
Knihovny současnosti 2011 České Budějovice
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 KRAJE , Liblice.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
PRIORITY ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ LIBERECKÉHO KRAJE v návaznosti na globální granty RNDr. Robert Gamba vedoucí odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje
Organizační struktura
Návrh zajištění metodického a organizačního zázemí Návrh zajištění metodického a organizačního zázemí.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
1 Analýza nabídky a poptávky po dalším profesním vzdělávání v Královéhradeckém kraji Jaroslava Mikulecká Univerzita Hradec Králové.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Otrokovice.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
Celoživotní vzdělávání. Význam a cíle celoživotního vzdělávání Zvýraznila vysoká strukturální nezaměstnanost (zejména nízkokvalifikovaných lidí) Demografický.
Celoživotní vzdělávání
Vzdělávací politika.
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Celoživotní vzdělávání
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Školní kurikulum Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Podpora profesního rozvoje učitelů Programové prohlášení vlády Vláda bude prosazovat následující priority rozvoje ČR: Rozvoj kvalitních a všeobecně dostupných.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Komunitní školy - kulturní, vzdělanostní a prorodinná centra v malých obcích Mgr. František Eliáš.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Volnočasové aktivity dospělých
VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Druhy vzdělávání dospělých: profesní, zájmové, občanské, rodinné. Vzdělávání pracovníků (podnikové vzdělávání), další vzdělávání.
Projekt: Podpora dalšího vzdělávání v Libereckém kraji
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Šablony OP VVV a podpora nadání
NSK – vazby na evropské procesy
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Rodičovské vzdělávání jako součást celoživotního učení Klára Šeďová
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Liberec.
Organizační struktura
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje Karlovy Vary.
Transkript prezentace:

Komplementarita zájmového a profesního vzdělávání dospělých PhDr. Michal Šerák, Ph.D. Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra andragogiky a personálního řízení 1

Celoživotní učení důraz kladen na aktivitu jedince rozmanitost prostředků a metod zásadní změna pojetí vzdělávání - jediný propojený celek význam učení mimo rámec vzdělávací soustavy prostoupení učení a práce

D O S P Ě L Í L I F E W I D E L E A R N I N G D Ě T I L I F E O N G A   D O S P Ě L Í   L I F E O N G   A R vzdělávání dospělých ve formálních vzdělávacích programech neformální a informální učení INFORMÁLNÍ L I F E W I D E L E A R N I N G   FORMÁLNÍ informální a mimoškolní vzdělávání a učení počáteční vzdělávání a učení D Ě T I

CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ   DĚTI DOSPĚLÍ ŠKOLSKÉ DALŠÍ OBČANSKÉ PROFESNÍ ZÁJMOVÉ KVALIFIKAČNÍ REKVALIFIKAČNÍ NORMATIVNÍ

ZÁJMOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ: Systém krátkodobých i dlouhodobých organizačních forem, které umožňují edukační, rekreační, poznávací a tvůrčí volnočasové aktivity účastníků, realizované neformálním i informálním způsobem a směřující k saturaci jejich individuálních zájmů, k rozvoji a kultivaci osobnosti a k celkovému zlepšení kvality života jedince

Zájem Volný čas Dobrovolnost Svoboda výběru Místní příslušnost Uspokojení potřeb Pestrost obsahu Neutilitárnost Otevřenost Aktivita

Národní program rozvoje vzdělávání v ČR, tzv. Bílá kniha (2001): „Zájmové vzdělávání … sice slouží zpravidla především rozvoji zálib nebo osobně motivovaných znalostí, zároveň však jsou jeho výsledky využitelné i v profesní kariéře jednotlivce a přispívají ke zvyšování úrovně vzdělanosti ve státě“

Děkuji vám za pozornost ! 10