Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Anketa a testování pitné vody
PEČKY Václav Dřízhal ©2007 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ KOMUNIKACE,VYJEDNÁVÁNÍ.
Řeč, jazyk, mluva.
Vyjednávání Jaroslav Bartoň.
SLEDUJTE NAŠE WEBOVÉ STRÁNKY, KDE SE DOZVÍTE PODROBNOSTI !!!
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Netradiční formy zaměstnávání  Způsoby a okolnosti uplatňování nových forem  Slaďování rodinného (soukromého) života se zaměstnáním  Účast žen na trhu.
Vlivy skupinové terapie SUR na rodinná či partnerská témata  Skupinová terapie může být předskokanem pro rodinnou či párovou terapii  Skupinová terapie.
Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Didaktické prostředky
Taktická příprava Michal Lehnert.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Neverbální komunikace
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Imaginace.
Řešení konfliktů. Vyjednávání.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Manželské problémy a sex
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
(komentovaný přehled)
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE.
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
1 OD PROJEKTOVÉHO ZÁMĚRU KE KVALITNĚ PŘIPRAVENÉ AKCI 3 témata a) Přehled požadavků financující instituce b) Fáze přípravy akce c) Kritéria úspěšnosti akce.
Komunikace a prezentace KOPRD
Diskuse u kulatého stolu na téma Sociálně prostorová diferenciace obyvatelstva a její vliv na kvalitu života ve městech a obcích České republiky Univerzita.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Pedagogická komunikace
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
Vzdělávání, výzkum a praxe územního rozvoje K možnostem vzájemné spolupráce.
Informatika. Cíle výuky informatiky Studenti se mají seznámit se základními pojmy, problémy, postupy, výsledky a aplikacemi informatiky tak, aby je dokázali.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Argumentace a vyjednávání Pavla Kotyzová
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Didaktické prostředky
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_10F Škola:
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Asertivita.
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
Komunikace.
Jak zvládat zlost a agresivitu
Specifické metody SP LS 16
Předsudky a stereotypy
Transkript prezentace:

Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů. Tyto střety, které prožíváme nejen na pracovišti, jsou nezbytnou součástí našich životů. Nejde o to, vyvarovat se konfliktních situací. To v důsledku není ani možné a vlastně to není ani žádoucí. Jde spíše o to, jak tyto vzájemné mezilidské střety zvládat a řešit tak, aby byly přínosné pro všechny zúčastněné strany a v důsledku pomohly zkvalitnit mezilidské vztahy.

Vyjednávání Vyjednávání nebo též „negociace“ (původ v angl.). Na první pohled jednoduché slovo, které zná každý z nás už od malička. Přesto se za tímto pojmem schovává velice komplikovaný proces, plný rizik, komplikací, problémů i utajených míst. Jeho skutečné zvládnutí není vůbec jednoduché a vyžaduje celou řadu dispozic, znalostí a samozřejmě zkušeností.

Vyjednávání je jakýkoliv komunikační proces vedoucí k dosažení dohody, na který lze nahlížet jako na rokování o způsobu dosažení nějakého cíle je proces, kdy dvě nebo více stran hledají řešení, které by bylo přijatelné pro všechny zúčastněné je komunikační proces, do něhož vstupují nejméně dvě strany, které mají z nějakého důvodu zájem na společné věci; účelem tohoto procesu je najít stav, kdy se obě, respektive všechny strany dohodnou na takovém uspořádání zájmové věci, které je pro ně akceptovatelné

Vyjednávání ve vyjednávání rozlišujeme většinou dovednosti konvenční, neboli tradiční nekonvenční

Tradiční vyjednávací dovednosti: Vyjednávání Tradiční vyjednávací dovednosti: používání otevřených otázek - otázky, na které komunikační partner neodpovídá ano - ne... typicky začínají slovy proč, co, jak … parafrázování - reformulace sdělení komunikačního partnera; může působit jako projevení zájmu, ale je to také prostředek pro získání času, zpětnou vazbu a podobně odmlčení se - od druhé strany očekáváme sdělení dalších informací, u druhé strany může vyvolat negativní reakce občasné shrnutí - dovednost, která nám pomáhá udržet jednání v konkrétním rámci, a slouží k přehlednosti při vyjednávání, může bohužel působit dojmem zdržování akceptování pocitů a emocí - důležitá složka jakékoliv komunikace, včetně komunikace tzv. asertivní; u vyjednávání je diagnostika pocitů partnera základním prostředkem efektivity jednání

Nekonvenční vyjednávací dovednosti: Vyjednávání Nekonvenční vyjednávací dovednosti: záměrné neporozumění - nepochopení druhé strany, kdy je druhá strana nucena všechno lépe vysvětlit, zopakovat a popřípadě poskytnout další informace - může vyvolat nelibost a nechuť k další komunikaci zveličování řečeného - užívají se slova jako nikdy, vždycky, každý, nikdo,.. - toto může působit manipulativně nečekaný tah - v průběhu vyjednávání dojde k nečekané změně tématu, k nečekané reakci nebo chování, které odvrátí pozornost jiným směrem; tato dovednost správně funguje pouze při prvním či jediném užití v komunikačním rámci, jinak může působit odmítavě a vyvolat agresivitu sarkasmus - kousavé zesměšňování druhé strany, vyvolává emotivní reakce zahlcení - druhá strana je zasycena velkým množstvím přebytečných informací, které není schopna pochopit, zvážit je a rozhodnout se - pomocí této dovednosti můžeme s druhou stranou manipulovat, ale s rizikem ztráty důvěry manipulace s kompetencemi  - je taktika užívaná pro získání času pro vyjednávání či převahy - přesvědčujeme druhého o vlastních kompetencích